zindelijkheidstraining

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cindypascal, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    Hoi hoi,

    Mijn zoontje van 21 maanden, geeft sinds kort zelf aan dat hij een vieze luier heeft of dat hij moet plassen/poepen, nu ben ik begonnen met hem op een potje te zetten als hij iets aangeeft, maar daar wil hij niet op.
    Hij vindt het wel prima om een plas te doen op het toilet (met verkleiner)
    Maar hij geeft wel 40 keer per dag aan dat hij naar het toilet wil en ik zet hem er braaf steeds maar op, maar 39x gebeurd er dus helemaal niks, het lijkt wel of het voor hem een spelletje is.
    Heeft er iemand tips om mijn kleintje zindelijk te maken....

    Alvast bedankt,

    Groetjes Cindy
     
  2. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Daan is 15 maanden en overdag zinnenlijk ik weet extreem vroeg hij was 1 jaar en heeft geen luier meer overdag. Ik heb hem ieder kwartier op de pot gezet en deed 9 van de 10 keer ook niks maar zijn broekje bleef droog. Nu zegt hij sinds een maandje van po en dan weet ik oke hij moet plassen of peopen en heb echt maar zelfde tot nooit een ongelukje gehad. Ieder kind wat zinnelijk moet en wilt worden gaat uit onzekerheiid naar de wc. ik denk dat je het gewoo maar moet blijven doen want je bent toch ook een beetje teleur gesteld als hij het wel in zijn broek doet.
    MIjn schoonzusje heeft een verkleiner met een trapje/ opstapje erbij zodat hij altijd zelf kan en niet altijd geholpen moet worden
     
  3. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    met 15 maanden overdag droog? Wat goed zeg .. petje af hoor
     
  4. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    dit is puur gekomen omdat daan echt een hekel had aan luiers die huilde vaak alleen maar omdat hij een luier aan had. en we merkte dat hij het toch wel ophield en iedere keer doorlekte om maar niet met een beetje natte luier rond te lopen ofzo.
     
  5. toestoes

    toestoes Lid

    2 jun 2006
    11
    0
    1
    Vrouw
    Begeleider
    Aruba
    Eli wil ook vaak op de po gaan zitten maar ook zij doet 9 van de 10 keer niks maar ik vind het al goed genoeg dat ze dat ook wil dus ik dwing haar verder niet en als ze het doet geef ik haar een grootte knuffel en klappen en huppelen hahah een hele gedoe dus om haar te prijzen dat ze wat goeds heeft gedaan.
     
  6. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    het lijkt net of ze het hier ook aan begint te geven beetje rare houding van staan onder het plassen hahaha
    dus ik sta in twijfel of ik weer zal beginnen met de pot of zalwachten tot de zomer ben er nog niet helemaal uit...
     

Deel Deze Pagina