Hoi,hoi, Vandaag hebben we een doorverwijzing gekregen naar de logopedist omdat mijn zoontje constant met zijn mondje open loopt en daardoor enorm kwijlt. Het enige wat ik weet is dat we oefeningen gaan krijgen, maar wie kan me wat wijzer maken over wat ik kan verwachten? Zijn er meer mama's die hiermee te maken hebben gehad?
tja, denk dat de oefeningen per kind verschillen, maar die van mij vonden het in elk geval erg leuk bij logopedie . (dus daar hoef je je geen zorgen over te maken) ze passen alles aan naar het kindje wat ze hebben.
Onze zoon had naast zijn open mond ook echt spraaktaal problemen. De oefeningen voor zijn mond zijn bij hem juist in spelvorm gedaan. We zijn nu een paar jaar verder maar die open mond heeft hij nog steeds. Gelukkig kwijlt hij niet.
Damian is nog maar 2,dus echt praten is bij hem nog niet aan de orde.. Alhoewel hij de oren van onze kop kletst Bij hem gaat het meer om het medisch aspect, hij heeft constant een loopneus omdat hij niet door de neus ademt en de boel ontstoken blijft. En het kwijlen is het meest opvallende. Wat ik alleen heel vreemd vind is dat de logopedist moet bepalen of het aangeleerd gedrag is of dat het aan de amandel ligt Het leek mij meer iets voor de kno arts. Maar ja we horen het 13 mei wel, dan mogen we voor het eerst komen.
dat kan, zij kan zien/horen of de manier waarop hij "praat" komt omdat hij het zichzelf zo heeft aangeleerd, waar zij dan weer voor om de hoek komt kijken om hem dat weer "af" te leren en "goed" te leren praten... en is het iets wat door zijn amandelen komt (kan ze horen aan de klanken naar ik meen) zal zij niets kunnen betekenen en houd dat in dat waarschijnlijk zijn amandelen geknipt zullen worden vaak zie je dan idd een heel sterke verbetering van spraak bij de kinderen.. gr.smoekie