*HUIL* Ze plast maar niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 30 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Huil en zucht...

Ik moet van mijn dochter urine opvangen ivm een metabolenonderzoek. Nu is ze helaas nog niet zindelijk dus dat maakt het opvangen wel wat lastiger. Nu loopt ze sinds ca. 09.30 uur vanmorgen al zonder luier, maar ze plast gewoon niet :(. Drie bekers appelsap heeft ze al op, ik heb de kraan aangezet, haar vingers in water gehouden, maar helemaal niks, noppes, nada! Ik baal zo, als het dit weekend niet lukt moet ik toch met een plaszakje aan de slag. Dat wordt natuurlijk 1 groot drama om 'm op te plakken, als dat überhaupt al wil lukken met zo'n woeste peuter.

Nou ja, ik wil niet perse iets met dit topic, behalve even mijn hart luchten.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En haar op het potje zetten en ondertussen afleiden? Met een boekje of laat haar iets eten? Niet de aandacht op het plassen maar op iets heel anders.

3. Amethist

Ook al geprobeerd; boekje lezen, liedje zingen, dvdtje kijken. Allemaal geen effect. Ze houdt het gewoon op.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En er iets tegenover stellen? Niks groots maar iets waarvan je weet dat ze graag doet ofzo? Schoen een keer extra zetten dat je Sinterklaas haar laat belonen?

5. Amethist

Mijn dochter is nogal achter in haar ontwikkeling en helaas kan ze zulke linken nog niet leggen. Ze begrijpt wel "als je tv wilt kijken moet je op het potje zitten" (wat we nu dus doen), dat is iets wat direct gebeurt. Maar zeggen dat ze iets krijgt als ze heeft geplast is denk ik nog te lastig. Ik heb dat namelijk ook geprobeerd, maar dan geeft ze alleen maar aan dat ze niet hoeft te plassen ;).

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Een plaszakje is echt zo aangebracht hoor. Denk dat dat makkelijker is want al plast ze zo zonder luier kun je het niet zo maar opvangen als het niet op de po wordt gedaan. Ik weet niet of ze heel vast slaapt? Zo ja zou ik haar als ze slaapt laten slapen zonder broek en luier e zodra ze slaapt het plaszakje aanbrengen en luier om. Dan heeft ze niks door. Denk dat het jou scheelt.

7. Amethist

Nou, bij een meisje is een plaszakje aanbrengen echt niet zo simpel is mijn ervaring.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Veel succes, ik hoop dat het lukt. Wel knap dat ze het zolang ophoudt... Wanneer het niet de bedoeling is.

9. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    En samen een plasje doen? Jij op de groote pot en zij op de kleine?

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh herkenbaar heb bij Sanne een paar mnd voordat ze zinnelijk werd ook een keer plas op moeten vangen.. dramatisch was het. Als ze het plaszakje nogmaar zag ging ze huilen en mooi niet op het potje plassen.
    Tja wat je nog kan doen weet ik ook niet goed. Veel op het potje zetten ze zal toch een keer moeten .. en als ze het echt op blijft houden weet je zeker dat zodra je toch een zakje opplakt ze daarna in haar luier plast want dan zal ze echt wel moeten .. toch ?
    Niet te veel drinken geven hoor dan heb je kans dat de uitslag vertekend door de verdunde urine. Iets extra`s kan natuurlijk geen kwaad..

En heel veel sterkte.. !! Hopelijk snel een grote plas !

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113

Hmm dan heb in te makkelijk gedacht want ik heb het ook moeten doen maar dan bij een jongetje en dat was inderdaad niet moeilijk.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb geen advies voor je, mijn dochter is precies zo. Ze kan uren haar plas op houden. Ook wanneer ze op het potje zit, hoeveel we ook afleiden. Samen naar de wc gaan werkt hier helaas ook niet (ik op de wc en zij erbij op de pot) en alleen op de wc vindt ze leuk om te zitten, maar ze plast dan ook niet. Ze houdt het echt op tot ze de luier aankrijgt. Ook een cadeau als beloning maakt voor haar niets uit. Inmiddels gaat dit al een tijdje zo en nu houdt ze het opeens ook met de luier aan vaker op, maar nog wilt ze niets op het potje of op de wc doen.

Dus ik begrijp jouw probleem als geen ander, lijkt me een ramp als ik een plasje op zou moeten vangen.. Kun je niet wanneer je dochter slaapt het plaszakje bij haar aanbrengen en hopen dat ze in de slaap plast? Of plast jouw dochter in de nacht niet (mijn dochter inmiddels ook al niet meer)?

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb wel een goede tip voor het aanbrengen van het plaszakje.
    Alles goed droog maken, benen goed spreiden.
    Dan romper aan (geen luier of onderbroek oid).
    Heeft hier meerdere malen al perfect gewerkt! Je hebt ook niet heel veel nodig.
    Om de urine in het bakje te laten lopen knip ik altijd het tuitte kapot.

Succes!!

14. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden

Het aanbrengen vond ik inderdaad ook geen probleem maar het er af halen wel! Mijn oudste heeft er complete kapotte schaamlipjes aan over gehouden (tot bloedens toe!!!). Ik doe dat dus nooit meer! Ze zal toch een keer moeten plassen dus ik zou zeggen volhouden. Helaas zijn er geen andere opties dan potje of plaszakje

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zijn er misschien van die doekjes die je in de luier legt en de plas opvangt die je daarna uit kan knijpen? Ik weet het niet het aller leukste om te doen maar misschien dat je zo wat kan opvangen? Succes

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ach dat is echt heel sneu!

Ik maak het altijd los met een wattenstaafje en wat alcohol. Dan peuter ik het voorzichtig los. Ik geef haar dan altijd de IPad als afleiding, of m'n telefoon..

17. Amethist

Ja, zoiets had ik ook bedacht, met watten ofzo, maar ik denk niet dat het urinemonster dan schoon genoeg is, omdat er dan wellicht pluisjes oid inzitten.

18. Amethist

Het probleem met het aanbrengen van dat zakje is dat mijn dochter echt een hekel heeft aan "gefrut" bij haar vagina. Als ik het soms even goed moet schoonmaken als ze gepoept heeft schopt ze me zo ongeveer een gebroken neus. Dus laat staan als ik echt iets op moet plakken daar...

19. Storm

Storm Niet meer actief

En een inlegger (geen watten, meer iets van maandverband, maar dan zonder plastic onderlaag, dus echt inlegger) van weet ik het wat in de luier doen en dan uitwringen? Zo heb ik wel eens urine moeten opvangen van cliënt. Gelukkig zijn er handschoenen uitgevonden.

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Nog geen plasje gevangen ?

Deel Deze Pagina