Hoi dames (en wellicht enkele man), Uit nieuwsgierigheid; welke spelletjes doen het goed bij jullie peuters/kleuters? Denk dan aan bv bordspelletjes maar ook spelletjes als verstoppertje etc.
Puzzels Sticker boeken Usborne boeken met trein en auto Zijn Bob de Bouwer auto's Glijbaan Driewieler En gisteren met papa het gras gemaaid, hij is verliefd, haha!
Bordspel: bunny hop mens erger je niet (kindervariant) Wiebelboom van winnie de poeh Gewoon spelen: hutten bouwen (overal, binnen, buiten etc) klauteren (we hebben een boom in de tuin en daar probeerde hij al erg vroeg in te klimmen) buiten spelen in algemene zin - buiten vermaakt hij zich altijd met van alles, binnen spelen is lastiger.
Knappe koppen Hondje waf De kinderen van Catan Ezeltje strek je Poepie knor Huisje boompje beestje Krokoloco Verder gek op buiten spelen en knutselen. Ook puzzelen, verkleden en allerlei rollenspellen doen ze graag.
Peppa pig modderpoelenspel Memory Kwartet (moet hierbij wel geholpen worden) Domino Verstoppertje Tikkertje Overgooien Voetballen
Ezeltje strekje tikkertje spelen met woezel en pip (zelfde, maar ook met nijntje of kikker) Knibbel knabbel knuisje Otti panserotti nijntje verstoppertje blijft ook leuk
Kroko loco Puzzelen Memory Domino Kwartet Verstoppertje Tikkertje Voetballen Bal overgooien Rennen in het algemeen
Bunny hop Rovende raven Cars ganzenbord Huisje boompje beestje Strijk kralen Puzzelen Kleuren Verder veel buiten Tent maken Voetballen Speeltuintje Stoepkrijten Bellenblaas En nog veeeel meer...
Buiten spelen, buiten spelen en nog meer buiten spelen . In de tuin, zandbak, de grote speelhut etc. En ver daarna komt: knutselen, boeken lezen, hamertje tik, nijntje balonnen spel etc.
Wat ik ook altijd een leuk spelletje vind: "ik-heb-iemand-in-mn-hoofd" zoals wij dat noemen. Personen raden of dieren raden ofzo. Leert ze heel goed categoriseren. En kan altijd en overal
Mijn oudste ging naar een dagbehandeling waar hij en de andere kindjes altijd met de volgende spellen speelden. Inmiddels in ons eigen bezit en ook kleine broer vindt ze geweldig. Haba, mijn eerste spellen. De boomgaard Knappe koppen Ook bambino loco is hier favoriet. Mini loco voor de oudste Waterbak is nu favoriet voor buiten. Oja, simpel bellenblazen en stoepkrijten ook dikke pret. Verder hebben we een trampoline voor kleine kindjes.
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is.....(groen, blauw, rood, etc.) Kikker kwartet Frozen monopoly stoepkrijten bellenblazen balletje overtrappen beestjes vangen (torren, etc.) en dan heel fijn in haar jaszak bewaren (levend...) buiten spelen
Duplo en lego. Puzzelen. Haba mijn eerste spellendoos. Lotto (lottino) Hamertje tik. Elektro. Junior jacht. Kinderen van catan. Knutselen. Kleien. Buiten spelen.