Nienke eet de laatste tijd niet meer zo goed als vroeger. Ik vraag me wel eens af of dat ook de geval is bij andere kleintjes rond de twee jaar. Wat eten en drinken jullie peutertjes door de dag? Alvast bedankt
Lukas drinkt 's morgens een beker pyamapap (250 ml.). Tussendoor een koekje, ontbijtkoek of rozijntjes, tussen de middag één boterham met pindakaas of worst (soms anderhalve boterham) en een halve beker melk. Als hij wakker is na zijn middagslaapje een banaan of een halve appel, en 's avonds avondeten (meestal een klein bordje of een potje, hij is niet zo'n grote eter) en een toetje (danoontje ofzo). Soms tussendoor een snoepje. Verder drinkt hij ongeveer 250 ml. drinken gedurende de dag. Meestal is dit water, siroop, appelsap of Joy. Ik moet hem wel altijd pushen om zijn drinken op te drinken, want anders laat hij het gewoon staan.
9.00 1 boterham met melk tussendoor sapje met rozijntjes of ontbijtkoekje 12.00 2 boterhammen met melk (gaan niet altijd op) nog een sapje voordat hij naar bed gaat 15.00 stuk fruit met sapje 17.00 bord warm eten en toetje 18.30 koekje en wat drinken
09:00 uur: 1,5 boterham 11:00 uur: appel, banaan, of koekje 13:00 uur: 1,5 boterham (soms een pannekoek, soep met brood of zoiets) 15:00 uur: plakje worst, koekje of iets anders 17:30 uur: bord warm eten, eet alles en daarna twee danoontjes
jeetje wat veel allemaal Lars wordt zaterdag 2 en die eet: 8 uur 1 boterham (vaak niet eens op) beker melk tussendoor bakje fruit en 2 keer beker diksap 12 uur 1 boterham en beker melk (boterham ook vaak niet op) Tussendoor rozijntjes, komkommer, koekje of soepstengel. 2 keer bekertje diksap 's avonds stuk vlees en soms wat groente (hij eet heel slecht 's avonds) Voor het naar bed gaan beker warme melk Hij komt goed aan en groeit nog ook dus het is wel weinig maar hij doet het prima
De jongste van anderhalf eet ** 1 boterham + melk ** bakje fruit + drinken (diksap / thee / water) ** 2 boterhammen + yogi ** ontbijtkoek / of iets dergelijks + drinken ** warm eten (alles) bijna altijd bordje leeg + toetje ** melk
Lisa (2,5 jaar) eet: 8.00 boterham met beker melk tussendoor sap en koekje of soepstengel 12.00 uur boterham met melk tussendoor sap en fruit 17.30 uur warm eten-->gaat niet altijd helemaal op. 19.30 uur warme melk en dan naar bed. Volgens mij is het normaal dat kindjes rond de 2 jaar niet zo goed eten. Lisa heeft ook een tijd gehad dat ze maar 2 of 3 hapjes van het warme eten wilde en dat ze de boterham voor de helft liet staan. Nu gaat het weer beter.
Janelle is 2,5 jaar 8.00 boterham met karnemelk (+ beetje roosvice) tussendoor sap met rozijntjes/spekje of een koekje 12.00 boterham met melk tussendoor sap met fruit 18.00 ongeveer warm eten! 19.30 melk (soms met bambix) en dan slapen Janelle eet de laatste tijd ook minder hoor! ze gooit liever met haar eten en krijgt soms echt weinig binnen! tussendoor bied ik continue water aan!
Milan is 2,5 jaar en krijgt; Ontbijt-bordje pap van ongeveer 200cc melk met bambix granenontbijt Lunch-boterham met wisselend beleg + een beker melk of karnemelk Avondeten-bordje aardappels/groente/vlees en een toetje Tussendoor fruit/koekje/snoepje of soms een paar chipjes. En hij drinkt de hele dag door fruitmix..Ik heb een echte natnek en moet hem wel wat remmen met drinken. En natuurlijk wissel ik weleens af door bv tussen de middag eens pannenkoeken of vis te eten en 's avonds weleens pizza of patatjes oid.
Hier: Ontbijt: 1 boterham met boter en gezond beleg en een beker melk Tussendoor: fruit en sap Lunch: 1-2 boterhammen met boter en gezond beleg en een beker melk Tussendoor: koekje of snoepje en sap Avondeten: warm eten en als toetje yoghurt of vla Voor het slapen: beker melk Soms eens wat extra tussendoor maar dan meestal fruit, cracker, plakje kaas of worst oid.
halo mama's mijn zoontje Cem-Lucas eet sóchtens 2 bruine boterhammen, de ene keer met pasta dan weer met smeerworst of met jam eigenlijk elke dag wel wat anders.. daarbij dinkt hij een beker met karnemelk en een beetje siroop erin..dat schijnt beter te zijn dan yogidrink. daarna gaat hij naar het KDV, waar hij om 9.00 uur een bakje fruit eet en een beetje ranja drinkt.. voor de rest zou ik het niet precies kunnen vertellen wat hij nou daar eet want dat heb ik eigenlijk nooit expliciet gevraagd.. ik weet alleen dat ze om het ander half uur a twee uur wat eten en drinken.. dan komt hij sávonds thuis en dan kook ik het eten .. hij is een vervent aardappel eter, en verschillende groenten zoals spersiboontjes, doperwten en bocolie gaan er ook heel goed in.. en dan als afluiting eten we een toetje.. vlak voordat hij naar bed gaat dan is er even tijd voor een beker melk, koekje en een boekje..en dan is het bedtijd. tja het is misschien een lang verhaal geworden maar zo doen wij het dus met het eten en drinken gedurende dag. liefs dionne