hoi allemaal, mijn moeder gaat binnenkort trouwen, en nou wilde mijn zusje en ik iets doen, iets leuks. we zaten dus te denken om iets te zingen.. maar op welk liedje kun je dat nou het leukst doen?
Wil je dan zeg maar een tekst verzinnen op een bestaande melodie? Ik zou er over nadenken en als me iets te binnen schiet laat ik het weten.
Ik zou wel een lied nemen waar lekker veel tempo inzit... en wat een beetje een gangmaker is. Kedeng kedeng ofzo???? Van Guus Meeuwis?
Een tekst op het liedje: - 'Een eigen huis, een plek onder de zon' - 'ademnood' - 'Heb je even voor mij' ik zal proberen nog meer te verzinnen.
Mijn pa, schoonpa, man (m'n zwager) en de vader van de bruid hebben dit filmpje opgenomen en laten afspelen op het feest 's avonds; YouTube - Delfzielster Bohemians
Misschien kun je ook een leuke tekst verzinnen op de melodie van: "Verliefdheid is een toverbal in allerhande kleuren" Ik weet zo de titel niet, heet die jongen niet Jordy? Oh ja Jordy van Loon of zoiets. *Grrr... nou krijg ik dat nummer niet meer uit mijn hoofd*
Bij het huwelijk van mijn zusje hebben we een tekst gemaakt (en gezongen of course) op het nummer 'Als de nacht verdwijnt' van Jan Smit. Was erg leuk.
Mijn tips: doe het alleen als je kúnt zingen en als je zeker weet dat het bruidspaar het op prijs stelt. Als je het dan gaat doen, neem een liedje waarvan iedereen de melodie kent, zodat ze mee kunnen doen. En hou het kort!!
Ik heb samen met mijn zus en 2 nichten een nummer gemaakt op een melodie van ABBA... misschien is dat een leuke tip?
Ik vind kunnen zingen geen vereiste eerlijk gezegd Is toch melig. Indd wel even checken of het bruidspaar er op zit te wachten want het is hun dag. Maar persoonlijk vind ik het ook leuk als mensen niet kunnen zingen. Ze hebben er toch veel moeite voor gedaan om voor het bruidspaar een passend lied te schrijven en het is bedoelt als grap Verder indd liedjes van guus meeuwis/frans bouwer etc hits die iedereen wel kent en een pakkend refreintje wil vaak de truuk wel doen. Succes!