Misschien een rare vraag hoor, maar ik stond er plots even bij stil. Wij zitten in de wachttijd voor we met IVF/PGD kunnen starten en gebruiken momenteel geen voorbehoedsmiddelen. Ook omdat mijn cyclus eigenlijk al 6 maanden stil ligt. Nu had ik gisteren wat bruinverlies wat niet doorzet en raakte ik wat in de stress. Wat als het een innestelingsbloeding is? Het is ook wat tegenstrijdig, enerzijds wil je graag zwanger worden, anderzijds "mag" het niet op natuurlijke wijze. Dus, andere dames die PGD doen, gebruiken jullie voorbehoedsmiddelen?
Dat ligt eraan wat de reden voor pgd is. Wil je de kans voorkomen dat je een erfelijke ziekte meegeeft aan je baby? Dan zou ik braaf voorbehoedsmiddelen gebruiken! Je gaat immers niet voor niks zo'n zwaar traject in. Ikzelf ben draagster van een translocatie waardoor een groot deel van de zwangerschappen in een miskraam eindigt. Ik heb zelf gewoon onbeschermd se.ks gehad, zelfs heel bewust rond de ovulatie. Hopend op een tweede wonder (mijn zoon is spontaan gekomen en gezond).