Ik heb al een aantal keren dat ik s'nachts wakker wordt van kramp in mijn heupen en bovenbenen. De laatste paar nachten heb ik dit iedere nacht, als ik het dan rechts heb draai ik naar mijn linkerzij maar dan begint het links. Vanacht was echt geen pretje en heb er nu ik uit bed ben nog last van. Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Of hoe ik het kan proberen tegen te gaan of verzachten?? Maandag moet ik naar de vk dus dan kan ik het aan haar vragen maar vroeg me af of hier iemand een idee heeft.
bij mij hielp het om met een voedingskussen tussen m'n benen te slapen. Verder kan je er weinig aan doen behalve overdag goed bewegen en proberen niet te veel in 1 houding te blijven liggen.
Met een kussen slaap ik al en veel bewegen....Tja mag niet al te veel want ik moet rustig aan doen ivm harde buiken. Maar iig bedankt voor je reactie.
Niet bewegen als in sporten ofzo hoor, heb ik ook nooit gedaan (ben ik zelf te lui voor ). Misschien iets met je voeten omhoog liggen (20cm hoger dan de rest)? Ik deed dit ivm vocht in mijn voeten, is goed voor de doorstroming. Misschien helpt dit ook tegen de kramp in je benen. Ik heb er m'n hele zwangerschap uiteindelijk wel last van gehad, maar was te doen.
je mannetje wakker maken om je tenen naar je knie te buigen of zelf buigen kan ook Ik maakte mijn vriend in paniek wakker haha die boog dan mijn tenen richting mijn voet om de speiren te rekken , lucht enorm op. glas melk drinken voor je gaat slapen zou ook helpen en n stuk sunlight zeep op het voeteind leggen zou helpen , geen idee of t zo is enige dat mij hielp was dus strekken . hoe je t kan voorkomen weet ik dus ook niet .
Strekken werkt niet bij me. Als ik kramp in mijn kuit of voet heb wel maar bij kramp in mijn heupen en bovenbenen helpt het helaas niet....