Zink

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jaycey, Aug 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik heb een vraagje voor jullie.

Volgens de cosmische cyclus heb ik een zinktekort en wordt mij aangeraden om zinktabletten te slikken. Dat schijnt de conceptie te bevorderen.

Heeft iemand hier ervaring mee? (Ik had er nog nooit van gehoord, wel van foliumzuur).

Liefs, Jaycey

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik weet wel dat het een positief effect heeft op de zwemmers, maar voor vrouwen geen idee.....

3. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Mijn vriend slikt zink...en foliumzuur...had gelezen dat dat idd goed zou zijn voor de zwemmers... ;)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

ff gegoogeld

Zink speelt een belangrijke rol in verschillende biochemische processen in ons lichaam, zoals de vermenigvuldiging en groei van onze lichaamscellen, de ontwikkeling en het functioneren van onze voortplantingsorganen
    Voor wie is het dan nuttig om extra zinkrijke voeding te consumeren? In de eerste plaats voor al wie opgroeit (vooral baby’s en kinderen), maar ook voor zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven
    Er zijn veel algemene symptomen van zinktekort. De eerste tekenen zijn verminderde smaak- en reukzin, een verminderde werking van het afweersysteem, minder eetlust en huidproblemen. Andere symptomen zijn haarverlies, witte vlekjes op de nagels, diarree, vermoeidheid, het minder snel helen van wonden, verhoogde vatbaarheid voor infecties en mentale sloomheid.
    Hoe seksueel actiever de man, hoe meer zink hij nodig heeft. (kijk goed voor je mannetje dat wist ik)

Bron: http://www.vegetarisme.be/php/EM11_zink ... ss=2&sss=1

5. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hai Jaycey,

ik ben inderdaad ook op advies met zink begonnen eveneens mijn man! zou de bevruchtingsvonk bevorderen en daarbij heb ik zeer gering bloedverlies bij menstruatie en dat schijnt ook een verschijnsel te zijn van zink tekort!

liefs nina

6. gijs

gijs Lid

Jul 10, 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik las dat zink voor de man nodig is voor de vorming van de sperma. Voor de vrouw is het ook goed voor de vruchtbaarheid, kan miskraam voorkomen.
    Groetjes gijs

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ok!

Mijn vriend slikt het al en met resultaat Hij ging van 1 miljoen zaadcellen naar 20 miljoen!
    Maar nu ik dit lees ga ik het ook maar slikken... :D
    Kan er ook nog wel bij; foliumzuur, tarwekiemolie en nu zink.... :(

XXAnna

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoeveel mg per dag moet je dan slikken ? En zit er verschil in hoeveel een man of een vrouw moet slikken ?

9. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    ik heb bij de da drogist een voedingssuplement met alleen zink gekocht en daar staat op 1 per dag en dat doe ik ook voor mijn man!

Je moet wel goed doorvragen anders krijg je snel een combi pil van ze maar je wil alleen die zink hebben!

liefs nina

10. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Wij zijn ook aan de zink. Alleen houd er rekening mee dat het effect ong. 3 maanden kan duren. De zaadcellen bij een zaadlozing zijn zo'n 3 maanden oud. Dus het gunstige effect van zink ondervindt je pas na 3 maanden.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn vriend slikt een multi en daar zit 5 mg zink (33% ADH) in. Zelf slik ik speciale zwangerschapsvitamine en daar zit 7.5 mg in (50% ADH). Is dat genoeg ?

12. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel meiden, voor alle antwoorden.

De zink hebben we niet nodig voor mijn vriend (120 miljoen zwemmers), dus ik ga ze zelf innemen. Volgen de cosmische cyclus heeft het na een aantal dagen al effect. Ik moet meteen beginnen dus, want ik denk dat ik aankomend weekend of begin volgende week geïnsemineerd ga worden. Goed om te weten dat ze ook alleen zink hebben, zodat ik niet alle een combi-pakket hoef te halen.

Nogmaals, bedankt,

groetjes, Jaycey

13. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    P.s. Voor een volwassenen wordt 15 mg aanbevolen en voor een zwangere 30 mg.

Share This Page