Zinkolie, waar te koop?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De DA had het inderdaad niet... Ga vandaag weer verder met mijn zoektocht :) Straks maar eens even bij Kruidvat koekeloeren....

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nee dit is niet waar, miconazol is geen antibioticum want het is geen ontstekingsremmer. Het is een antimycoticum ( anti-schimmel)

Zinkolie kan je overigens gewoon bij iedere apotheek bestellen, als ze het al niet standaard in de handverkoop hebben staan..

3. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Hier ook heel vaak kapotte billen. Als we maar even een half uurtje niet doorhebben dat ze een poepluier heeft, dan is het al raak.
    Mijn vader is huisarts en laat bij de apotheek iets maken: zalf met 2%zinkolie en ook met micozanol. Dat brengen we dan heel dik aan en dat helpt wel.
    die zinkiolie die jullie gebruiken, is dat echt olie (doorzichtig dus en vloeibaar) of wat vaster van substantie?
    Groetjes!

4. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    mijn dochtertje heeft last van blaasjes op haar beentjes en het lijkt zich steeds te vermenigvuldigen. Kan ik daar dan Miconazolnitraat op smeren?
    wedela, sudocreme en bepanthen lijken niet te werken.

Dit had ik in eerste instantie gebruikt voor mijn tepels ivm spruw.

5. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    @angie85: ik zou toch even langs de huisarts, micozanol is tegen schimmelinfecties, misschien heeft je dochter wel wat anders!
    Groeten!

6. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    ik koop zinkolie altijd bij de apotheek. Ik heb het ook nog nooit gezien bij een drogisterij.
    Noa heeft, tijdens 3 antibioticakuren, kapotte billetjes gehad. Tot bloedens toe. Een hele dikke laag van die zinkolie en hoppa, het verbetert SUPER SNEL!
    Zinkolie was ook het enige wat hielp trouwens..
    Succes!

7. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik heb toch zinkolie gekocht vandaag (kruitvat, etos had het niet) gelukkig maar want ze huilde voor het slapen gaan van de pijn. Dikke laag zinkolie op gesmeerd en toen ging het wel weer, mijn meisje is ook kort daarna in slaap gevallen.

Ze zal zo wel wakker worden, ben echt benieuwd of de uitslag wat verminderd is.

Moet zeggen dat het echt in mijn hart snijd, als me dochtertje pijn heeft!

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

scheelt 2 of 3 euro met een tube waar ongeveer evenveel in zit, is nog niet de helft. hihi wil het laatste woord ;)
    Lanette ook een goede optie dan !

Deel Deze Pagina