Hoihoi, Ik ben me aan het orienteren op kraamzorg, en voor ik mij ergens inschrijf wil ik graag ervaringen weten van ZinKraamzorg en/of Yunio kraamzorg omgeving Maarssen. Alvast super bedankt! MilanFleur
Ik heb 2 keer kraamzorg van Zin Kraamzorg gehad (wel in Zuid Holland) en ben er super tevreden over. 3 jaar geleden waren er bijvoorbeeld bezuinigen bezig in de kraamzorg waardoor bijna alle organisaties de helft minder uren dan waar je recht op had aanboden en Zin garandeerde wel volledige uren. Yunio ken ik verder niet.
Hier ook ervaring met ZINkraamzorg en we hebben echt een geweldige kraamtijd gehad! Super kraamverzorgster, bleef ook constant dezelfde. Dochtertje is na 6 dagen 1 nacht opgenomen geweest in t ziekenhuis maar de dag nadat we thuiskwamen was 'onze' kraamhulp er weer voor nog 2 extra dagen. Van tevoren ook een prettig gesprek thuis gehad. En zijn ook naar de bv-voorlichting geweest (was in Houten) en was ook handig! Hier dus alleen maar positieve ervaring over ZIN. Hebben ZIN ook gekozen vanuit andere positieve ervaringen van vrienden.
Hier ben ik (zeer) ontevreden geweest over ZIN (woon wel in een andere provincie). Vandaar dat wij deze keer voor een andere kraamzorgorganisatie hebben gekozen. Bij ZIN waren ze slecht telefonisch bereikbaar, kwamen 2 uur te laat op intakegesprek (zonder van tevoren te bellen), gaven een paar monstertjes (bepanthen) met reeds verstekte houdbaarheidsdatum. Kraamverzorgster deed echt niks in het huishouden en verzorgde mij ook niet. Ze was wel bezig met de baby en schreef urenlang verhalen in het kraamzorgboekje En ze rook terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik graag een niet rokend iemand als kraamverzorgster zou willen hebben. Na twee dagen wilde ik haar eigenlijk zo snel mogelijk de deur uit hebben. Vreselijk
Hier ook ontevreden over zin kraamzorg Ik zit wel in een andere regio (zwolle) Maar ten 1e kwam ze al te laat bij de bevalling,ze was er niet eens Nou ja kan gebeuren ,maar toen ze vertelde waarom... Ze had dienst en was dus oproepbaar,ze kwam uit bed en dacht ik ga eerst maar eens lekker koffie zetten en toen kwam er visite Ze was ondertussen al gebeld dat ze met spoed moest komen Maar ja ze wilde de visite niet zo laten zitten en heeft eerst rustig gedoucht en toen een kopje koffie met de visite gedronken en is toen op haar gemakje onze kant opgekomen Ze kwam binnen stelde zich voor en zei "nou zullen we maar gaan beginnen"terwijl de kleine al op mijn buik lag Maar goed ze deed het met de kleine heel goed en ik kon wel goed met haar praten,maar dat was het ook Het huishouden deed ze weinig tot niks aan ,ze deed voor ze weg ging de wasmachine aan en zei dan "laat het maar in de machine zitten ,hang het morgen wel op" Ja daaag dan gaat het lekker stinken,dus ik of mijn vriend gingen dan zelf de was maar ophangen Ook veel schrijven in het kraamboek en elke dag maar zeuren dat ze eiegnlijk eerder weg moest,want ze waren druk in de tuin of ze had een afspraak met iemand en wilde eigenlijk nog even douchen enz Nee achteraf spijt dat ik niks gezegd heb,maar goed het was onze 1e dus tja... Nu gekozen voor een ander buro en hopelijk doen die het wel beter Maar ik zal mijn mond nu ook wel lostrekken
Ik heb onlangs een week kraamzorg gehad van Yunio in de regio Midden Nederland (Utrecht) en ben daar heel tevreden over. Van tevoren een prettig intakegesprek gehad (thuis) waarbij we al onze wensen kenbaar konden maken. Ik moest nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling en wist pas 's ochtends dat ik die dag naar huis mocht. Meteen Yunio gebeld en het werd direct geregeld: de kraamhulp stond al bij de voordeur te wachten toen we de straat inreden. Het enige minpuntje was dat we na 3 dagen een andere kraamhulp kregen omdat haar dienst erop zat. Dat vonden zij en ik allebei erg jammer want het klikte juist zo goed. De tweede kraamhulp was ook een leuke, lieve meid, die zowel mij als onze kleine uitstekend heeft verzorgd, maar ik had het toch prettiger gevonden als de eerste de hele week was gebleven. Verder over Yunio niets dan lof!
Ik woon in Maarssen en heb kraamhulp van Zin gehad. Dit is mij goed bevallen. Ze had goede adviezen. Dacht goed mee en paste zich zo veel mogelijk aan aan onze behoefte.
Wij hebben goede ervaringen met ZIN Kraamzorg. In mijn verlof kwam ik erachter dat de inschrijving bij Yunio/West-Veluwe niet goed was gegaan. En Yunio deed zonder pardon ons succes wensen. Gelukkig had ZIN wel zin in ons. Door de zeer late aanmelding kregen we gelijk een telefonisch intake en stuurden de spullen op. En een week later stond de hulp al op de stoep. Helemaal geweldig. Goede zorg, veel geduld. In die week werd er nog gebeld of alles naar wens was. Er kwam zelf een lactatiekundige langs om een tweede blik te werpen ivm borstvoedingsproblemen. Bij ZIN hebben ze zin. Terwijl bij mijn vriendin ondertussen wel Yunio was en zij waren alleen maar druk met alles uitleggen aan de 3 hulpen die zij hebben gehad in 1 week tijd. Yunio doet aan roosteren, wel lekker voor het personeel misschien maar niet voor de gezinnen. En ondertussen de baby ook nog ondervoed. Heel knap met zoveel 'hulp'. Voor ons is alleen ZIN welkom. Ik geloof dat ze meerdere kantoortjes hebben in Nederland maar dan zou je op hun site moeten kijken of het bij jou in de buurt kan.
Hier 2x een supergoede ervaring met Yunio kraamzorg. Hele prettige intake waarbij de nadruk werd gelegd op het feit dat je als kraamvrouw terug moet kunnen kijken op een heerlijke kraamtijd. Heb 2x een hele fijne kraamverzorgster gehad. Ze waren allebei kundig, kordaat, lief voor mij en de baby, deed een hoop in het huishouden en de laatste was ook heel lief voor de oudste. In het weekend kreeg mijn man ook een ontbijtje op bed. Beide kraamverzorgsters vroegen wat ik belangrijk vond en wat ik prettig vond (wel of niet bij de visite blijven en dat soort dingen). Hun hulplijn was ook 24 uur per dag bereikbaar voor eventuele vragen.
Hier ook (omg Maarssen) Yunio gehad - zowel bij de geboorte van mijn nichtje, schoonzusje heeft de weken rond de bevalling bij ons gewoond, woont zelf in het buitenland, als bij de thuiskomst van ons drietal. In de kraamweek van mijn schoonzusje 2 hulpen gehad. Eerste was echt super, enorm fijn mens, op de achtergrond maar zo enorm veel dat ze deed! En de tweede was iets minder - jongere meid die toch wel erg veel tijd besteedde aan de administratie. Bij thuiskomst van onze kids kregen we nog 30 uur en omdat ze toen 4 dagen van te voren al wisten wanneer we hulp nodig hadden hebben we er toen maar 1 gehad. Was echt een kanjer! Zoals aangevraagd bij Yunio iemand die eerder couveusezorg had gedaan en meerlingervaring had. Ze wist dus dat wij de verzorging al in het zh geleerd hadden, gaf alleen af en toe praktische tips en zorgde ervoor dat het hele huis glom toen ze weer vertrok - iets waar we zelf niet aan toe kwamen in de eerste hectische weken. Hier niets dan lof over Yunio in jouw regio dus!
Hier hele goede ervaringen met Yunio (midden nederland) Twee keer een fijne intake gehad, na bevalling in het ziekenhuis stonden ze binnen een half uur na thuiskomst al op de stoep. De eerste keer fijne kraamzorg. De tweede keer was onze kraamverzorgster niet zo precies. Klacht ingediend en dit is heel serieus behandeld! Ik zou zo weer voor Yuno kiezen!
Ik heb voor Yunio gekozen omdat Yunio in contact staat met het diak waar ik wilo bevallen. (ik weet niet meer precies wat het voordeel daarvan was, maar de vlk raadde mij dit aan) Volgens mij maakt het niet uit waar je zit, je moet het maar net treffen met de kraamverzorgster.