Zinkzalf, sudocreme, bepanthen, vaseline....?!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LadyT, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland

Idd paar maand geledenm had ik zelf zeg maar een vervelend plekje (wat te strak gehecht bij de bevalling :)) en dacht dan gebruik ik de sudo creme...nou dat spul prikt echt heel ertg. vanaf nu alleen bepanthen voor de kids en mama :D

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Wat lief dat jullie allemaal je tips en ervaringen delen!!

Als ik het zo samenvat dan is vooral Bepanthen populair en ga ik die sowieso aanschaffen en koop ik denk ik van sudocreme een klein potje...
    Hier geen proefverpakkingen in de boxen helaas...

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar vind het wel een goede vraag: wanneer gebruik je dan talkpoeder?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    LadyT de miniverpakkingen Sudocreme en Zwitsal heb je in de zomer ook bij de Etos, ze liggen bij de miniverpakkingen shampoo etc voor de vakantie.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Talkpoeder gebruik je alleen voor evt plooitjes die snel vochyig worden. Maar hier geen talkpoeder gebruikt hoor. Echt niet nodig. Sluit alleen de huid maar af.

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier ook hele goede ervaringen met sudocreme, echt geweldig spul :D

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je krijgt vaak redelijk wat testers van sudo bepanthen en bv zwitsal zink zalf. ik zou dus nog niets kopen voor de baby er is. Want heel veel zweren bij sudo terwijl ik het niets vind, smeert niet fijn, stinkt en bepanthen werkt beter. Ik gebruik bepanthen of pure lanoline ( wolvet ) voor luier uitslag.

(Sudocreme word in de ouderenzorg en ziekenhuis veel gebruikt, als ik het tester potje open doe moet ik meteen aan de billen van bejaarden op mn werk denken en niet aan mn lieve kleine babietje. Vandaar dat ik echt geen sudo wil gebruiken. )

7. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Gebruiken jullie de 'gewone' bepanthen of de bepanthen baby??
    Heb nu nog een halve tube gewone bepanthen in huis..

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dus dan gebruik je en talkpoeder voor de plooitjes en bepanthem of sudocreme??

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bephanten crème

Sudocreme dekt te erg af en gaat broeien, vind het 10x niks

10. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij gebruiken sudocreme voor de billen en plooien enz. Maar bepanthen net zo goed; de kraamhulp had ook een tubetje achter gelaten.
    Ik zou ook niks kopen; het zit in al die pakketten die je aan kunt vragen. Hier vind je dus ook overal potjes en tubes in huis (en in haar tas).
    Zwitsal gebruik ik niet. Ruikt wel heerlijk, maar ik wil nog even geen allergische reactie riskeren... Zó veel parfum in dat spul!

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik gebruik Weleda, bodycreme en billencreme. We smeren bijna nooit, maar als ze rode billetjes heeft is het binnen een dag weg.
    Zelfde geldt voor droge plekjes waar we de bodycreme op doen.

Sudo en zink vond ik niet fijn.

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Zwitsal is er toch ook voor gevoelige huid? Ik vind Zwitsal juist zo lekker ruiken..:)

13. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ja die is er volgens mij ook ja... Ik ga t gewoon niet proberen, we hebben echt een grote kans op huidproblemen. Las dat kindjes sneller berg krijgen van de badspullen van Zwitsal? Gebruik nu af en toe olie en shampoo van de AH, ruikt ze ook heerlijk!! :)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    talfpoeder doe ik in plooien bij liezen, eventueel elleboogplooi en hals als het daar rood is.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik gebruik de billencreme van Weleda, eventueel met maizenapoeder als zijn huid rood is (dunne laag creme, dikke laag poeder, binnen een dag weer een gezond huidje).
    De proefjes sudo deed ik in mijn luiertas maar die heb ik nu nog ;)

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb vanalles in huis, ook veel kleine proefverpakkingen uit de zwangerschapsdozen. Nu gebruik ik eigenlijk alleen nog de billenbalsem van Weleda (en niet alleen voor op de billetjes, ook voor droge of geirriteerde plekjes elders). Maar echt miskopen heb ik niet gedaan; vaseline, zinkzalf, bepanthen, lanoline (purelan), sudocreme... ik gebruik 't gewoon ook voor mezelf :p

17. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Weleda ... billenzalf. Verder komt er hier niks anders meer in huis. De rest deed wat mij betreft niks voor onze kleine man.

18. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Zwitsal vind ik juist helemaal niet lekker ruiken en wij kregen er vroeger al uitslag van ... volgens mijn moeder ;)

19. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Idem! Ik zweer bij bepanthen :)

20. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook bepanthen! de sudocreme hielp niet echt bij mijn zoontje. heb de bepanthen ook gebruikt voor tepelkloven en inderdaad ook toen mijn hechting van de bevalling wat begon te trekken. Werkte super! Er is ook bepanthen creme, dat gebruik ik voor wangetjes of schaafwondjes. Ook als het huidje droog is na bv lekker buiten spelen. trekt er sneller in als de zalf.
    Talkpoeder kan je evt gebruiken, maar opletten dat het niet teveel stuift. voor smetplekjes zou je evt ook sudocreme kunnen gebruiken, maar goed drogen en dan bepanthen gaat hier altijd goed in de liesjes etc.

Deel Deze Pagina