40 weken plus ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door renske, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik ben vandaag 40 weken precies,
    Morgen weer naar de verloskundige, wat gaat er nu eigenlijk verder gebeuren als de baby zich nu niet blijkt te melden ...
    Word er morgen al wat gedaan of wachten hun het ook gewoon nog een week of zelfs 2 weken af ?

2. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland

Ik ben afgelopen woensdag naar de verloskundige geweest, ik was toen 40,5 weken. Ze heeft bij mij toen inwendig gekeken, omdat ik dat graag wilde. Was nog niet ver genoeg om te strippen. Toen ook gehad over het hoe en wat omdat de 42 weken steeds dichterbij komen. Ik moet nu dinsdag weer heen, ben dan 41,4 weken. En als alles dan nog goed gaat maakt zei dan een afspraak voor bij de gynecaloog (do of vrij). Als het dan rustig is in het ziekenhuis, bestaat de kans dat ik mag blijven. Anders moet ik wachten tot na het weekend. Ik ben dan die maandag dan dus 43,3 weken zwanger. Dus ik hoop dat als het kind echt niet uit zichzelf wil komen, ik voor het weekend kan worden ingeleid. Maar ja daar hebben we zelf niet zoveel over te zeggen.

Maar ik hoop dat onze kleintjes zich voor die tijd aankondigen.

3. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Jeetje dat is voor jou dan helemaal een lange zwangerschap zeg pppppffff
    zit je er niet mega doorheen ?

4. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Dat wel, ik probeer ook maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Al is dat heel moeilijk. Want ik ga niet zomaar meer in mijn eentje de deur uit en het lopen enzo wordt steeds zwaarder. Vooral doordeweeks als mijn vriend te werk is, zit ik er savonds wel eens flink doorheen ben het dan ook echt spugzat. Maar we houden nu maar voor ogen dat we over een week ons kleintje in ons armen hebben.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Liset: Zit je dan niet op 42,3 weken zwangerschap? Want meer dan 43 weken... pfff... das wel lang!

Ik hoop voor je dat het eerder begint... Mijn 1e is geboren na 42 weken en 2 dagen (met 42 weken ingeleid) en weet wat het wachten is... :(

Gr Otje

6. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ik ben vandaag precies 41 weken, ben nu bij de gynae dus weet niet hoe het verder bij de verloskundige zou zijn verlopen maar ik denk idd dat zij wacht tot je 42 weken bent.
    De gynae wacht t ook gewoon af, als hij deze week niet zelf komt word ik de 11e ingeleid.
    Ja we hebben wat te verduren he dames!

7. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Je hebt gelijk een typefout van mij moet inderdaag 42,3 weken zijn. En dat is al lang genoeg hah

8. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hoe gaat het inleiden eigenlijk in zijn werk. Proberen ze het eerst met gel of krijg je gelijk een infuus?
    Want jij bent met 42 weken ingeleid en toen heeft het nog 2 dagen geduurd? Dan hoop ik echt dat ik voor het weekend ingeleid word, want als ze maandag pas beginnen word het steeds later.

9. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Volgens mij ligt het eraan of je al wat ontsluiting hebt.
    Je moet nl min 1cm hebben om aan het infuus te gaan, anders gaat het eerst met gel.

10. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik was gisteren bij de verloskundige, ik heb nu pas over 1,5 week weer een afspraak, dan ben ik dus 41 weken en 4 dagen als ik terug moet komen....
    Ik hoop toch wel dat het voor die tijd gelukt is om te bevallen hahaha

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb met 42 weken gel gekregen. Er gebeurde niet veel die dag maar ben toch nog 1 nachtje moeten blijven omdat het beneden allemaal wat weker was. Met 42 weken en 1 dag nog een keer gel en vanaf 's ochtends 10 uur begonnen de weeen. 's Avonds aan het infuus en met 42 weken en 2 dagen is ze 's ochtends om 6.48 uur geboren.

Gr Otje

12. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben gisteren weer bij de verloskundige geweest. We hebben morgen een afspraak met de gyn, om alles door te praten. En dan worden we zoals het er nu voor staat vrijdag ingeleid. Ik heb nog geen ontsluiting, maar mijn baarmoedermond was wel verstreken. Dus ik ga er maar vanuit dat ik eerst gel krijg. Dus nog een paar dagen wachten als onze schat niet zelf besluit te komen, en dan is het eindelijk zover.

13. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    bij mij is de verweeking wel opgang, maar ook geen ontsluiting, dus er kon nog niet gestript worden.
    Maandag terug en kijken of er dan een mogelijkheid is om te strippen.

Vk zei dat het nu ook gewoon met weeen kan beginnen, en dat dan de ontsluiting ook wel komt.
    we wachten af....

14. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik ga straks om 9 uur toch maar even mijn verloskundige bellen, waarom iedereen wel gestript kan worden etc en dat ze bij mij niet eens kijken of ik ontsluiting heb en me dus gewoon naar huis sturen tot ik 42 weken ben.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja dames ik moet jullie toch even ietsjes teleurstellen, in sommige ziekenhuisen hanteren ze niet de norm dat, als je kindje er met 42 weken nog niet is ze inleiden.
    Vanaf 40+5 weken zwangerschap moest ik naar de gynaecoloog, daar werd ik om de dag aan het ecg apparaat gelegd en werd er een echo gemaakt en gemeten of er wee activiteit was.
    Zolang je kindje het goed doet laten ze het gewoon zitten.
    Dit omdat ze een natuurlijke bevalling (in gang zetting ervan) prefereren boven inleiden. En dit is weer omdat onderzoek heeft uitgewezen dat er na een inleiding meer kunstmatige verlossingen moeten worden gedaan (tang, zuignap, ks).
    Hoe ik dit weet, nou ik ben gewoon 3 weken over tijd gegaan. En ja ik werd gek, en ja ik heb gesmeekt om me aub in te leiden en ja ik heb jankend bij de gynaecoloog gezeten omdat ik het gewoon niet meer trok.
    Uiteindelijk hebben ze met 42+4 dagen een afspraak met me gemaakt dat ik die maandag (met 43) ingeleid zou worden.
    Op 1 of andere manier bracht dat wat rust in de keet (ik wist nu tenminste waar ik aan toe was) en begonnen de weeën.
    Met 42+6 dagen is Kylian geboren, uiteindelijk alsnog met een ks maar dit omdat meneertje te groot was voor mijn bekken (55 cm en 5000gr)

Groetjes en heel veel sterkte met het wachten Anita

16. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik heb vanmorgen inderdaad eventjes gebeld met de verloskundige.
    Ik mag maandag komen om te strippen lukt dat niet proberen ze het volgende week nog 2 keer, lukt dat ook niet dan mag ik vanaf week 42 naar de gyn..

Wat jij zegt klopt helaas hahaha ze leiden je niet zomaar in, tenzij er een medische reden voor is, of als ze zien dat je er echt helemaal doorheen zit.

17. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik ben ook ingeleid met 41,5 weken omdat ik er helemaal doorheen zat was een beetje warm 35 graden dus ik hield mega veel vocht vast Björn melden zich uiteindelijk pas met 42 weken en via keizersnee vanwege mijn bekken. maar als het aan hem had gelegen zat hij nog langer in mijn buik want ik was nog helemaal potdicht ondanks strippen en al dat soort dingen van te voren.

Deel Deze Pagina