Ik ben in oktober begonnen met werken en vind het heerlijk. Maar de baan die ik heb vind ik niet echt geweldig.. Ik werkte eerst als schoonmaakster bij landal maar daar was ik veel reistijd voor kwijt en was veel te ver weg bij m'n kids vandaan. Toen iets anders gevonden, half uurtje rijden, meer uren werken dus meer geld. Maar het werk valt me meer tegen dan ik dacht, groente en fruit snijden, of verpakkingen in kratten doen en stapelen. En het is zwaar werk, m'n rug begeeft het door de dag heen. Dus ik zoek iets anders, maar wat? Ik heb een vmbo diploma, richting brood en banketbakken, ik moest een papiertje halen en dit was een goeie fijne school. Ik vind administratie leuk en met dieren. Ik dacht misschien kunnen jullie me een handje helpen. Wat voor werk doen jullie bijvoorbeeld? Ik werk nu twee/drie dagen per week, ligt er net aan of ik met Emma naar de kinderarts moet of een kind ziek is bijvoorbeeld. En blijf het liefste twee/drie dagen werken en anders betaald het ook niet genoeg om er wat aan over te houden. Een opleiding zou kunnen maar dan moet ik bij 16 jarigen in de klas en anders ervoor betalen, en dat geld hebben we niet. Lastig lastig.. Dus iemand een leuk baantje voor twee/drie dagen per week?
*off topic* Wat grappig! Onze kindjes zijn echt gewoon bijna even oud! Soraya is van 27-01-09 en Iliyas is van 29-04-10' Sorry, wilde ik ff kwijt.. Ontopic: Ik werk nu 4 dagen in de week (3 halve dagen en 1 hele, ben verplicht om 24 uur te werken) bij KPN in een callcenter. Wel leuk werk, maar je moet ertegen kunnen. Ik heb me vanmorgen ingeschreven bij school en ik hoop dat ik daar aangenomen wordt, als dat zo is, ga ik in September weer naar school... Hoe oud ben je als ik vragen mag? Want ik kom ook bij 16 jarigen in de klas, ben zelf 23. Maar ik heb zoiets van, je zit er niet voor hun, maar voor jezelf. Als jij je schoolwerk goed doet, is er toch niets aan de hand?
Wat grappig dat ze bijna even oud zijn en wij ook! Ik ben 23. Ja je zit er voor jezelf dat is ook wel zo, maar dan ben ik 24 en weet niet of ik wel drie jaar lang weer fulltime naar school zou willen. En daarbij, het duurd dan nog een hele lange tijd voor ik iets anders heb en denk dat ik dat niet ga trekken.
Als je toch graag een opleiding wil volgen kun je ook altijd kijken of je bij een bedrijf kunt solliciteren voor een opleidingsplaats. Zij betalen dan je opleiding en je werkt dan voor hun. Dan doe je dus een BBL opleiding en vaak zijn deze klassen gevuld met volwassenen....... Als de 16-jarigen in de klas je bijvoorbeeld tegen zouden houden om een opleiding te doen
Hahah tegen die tijd ben ik ook 24 Nee ik snap je punt hoor, maar zou je dan geen bbl kunnen doen idd wat mamavanmimi ook zegt? Ik ga straks 4 jaar naar school, fulltime.. Wordt zwaar, maar ik wil het echt heel graag dus dan is het idd anders.
Niet alleen de 16 jarige, ik laat me niet zomaar tegen houden. Maar dan begin ik pas in september en moeten m'n kids fulltime naar de opvang en dat wil ik liever niet.
misschien een leer bedrijf zoeken volgens mij kan dat ok via het uwv als je daar heen gaat een leertraject aanvragen dan moet je zeggen dat deze baan je rug breekt en je zo niet verder kan volgens mij kan dat wel heb iemand die ik ken ook gedaan en heeft nu een leuke baan
Ik heb in mijn studententijd als taxichauffeuse gewerkt. Ik vond het echt heel leuk om te doen en ik kon zelf aangeven welke dagen ik wel/niet wilde werken. De cursus werd door de baas betaald, dus ideaal!
Ik ga vandaag eens informeren over kraamzorg, maar de eerste 10 weken is naar school en daar moet ik ruim een uur voor met de auto dus weet niet of ik het qua tijd ga redden om dan op tijd te zijn. Maar informeren kan altijd. Verder nog ideeën? Ik ben ook voor veel dingen te oud,stom he ik ben 23. Maar bijvoorbeeld weer cassiere word ik niet aangenomen door m'n leeftijd en te veel ervaring, dus bij de Albert Heijn ben ik veel te duur. Ik kijk elke dag vacatures maar word er een beetje gek van, is niks te vinden.
Ik zou dan gaan kijken naar callcenter werk. Is lichamelijk niet zo belastend en prima part time te doen. Misschien werken in een kledingwinkel? en dan niet de vera moda ofzo, maar meer een iets nettere zaak. Bij een nettere zaak willen ze vaak meiden die al wat ouder zijn. Of bij een babyzaak gaan werken zoals bijvoorbeeld de prenatal of babydump ofzo. Daar willen ze graag mensen die zelf kinderen hebben en dus beter kunnen adviseren. En anders misschien toch een bbl opleiding gaan doen? Een vriendin van mij gaat straks de opleiding tot secretaresse doen en deze wordt volledig vergoed door de werkgever en ze krijgt nog gewoon betaald ook! ideaal!