Onderweg naar vakantie nog een luier om?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Monique11, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique11

Monique11 Lid

6 feb 2017
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    hallo,

overmorgen gaan wij op vakantie naar Spanje met de auto voor het eerst met het gezin. Kind van 1(benn) en kind van 3,5 (saar) die net zindelijk is. Nu ben ik aan het twijfelen om haar overmorgen toch een luier om te doen omdat we toch bijna een hele dag aan het rijden zijn. Als we lang stil staan in een file en niet kunnen stoppen bij een tankstation ben ik bang dat er een ongelukje kan gebeuren. Wat zouden jullie doen. Ervaring hiermee? Moet ik toch de luiers meenemen voor saar?

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hoe lang is ze nu zindelijk?
    Heeft ze nog wel eens een ongelukje?

Als je lange tijd in de file staat, dus ook echt stilstaat, kun je haar altijd even in de berm laten plassen.

Ik zou niet kiezen voor een luier. Maar als het mogelijk is misschien een handdoek met daaronder een plastic zak in de autostoel?

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Ik heb met de skivakantie zon mat gepakt nog van het bevalpakket en in de stoel gedaan. Geen ongelukjes gehad dus deze zomervakantie niet meer gedaan en wederom geen ongelukjes gehad.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eens inderdaad.
    Ik heb onze 3,5 jarige dochter tijdens de rit naar Spanje ook geen luier om gedaan en we zijn zonder ongelukjes aangekomen.

Evanesco vindt dit leuk.
  5. Monique11

Monique11 Lid

6 feb 2017
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ze is nu iets minder dan een half jaar dag zindelijk met af en toe nog eens een ongelukje. Echter nachtzindelijk nog niet. Daarom dat ik ook bang ben voor een ongelukje is als ze gaat slapen in de auto

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wanneer ze snachts nog een luier aan heeft dan kun je goed uitleggen dat ze alleen voor de auto rit een broekje om krijgt en dat die weer af gaat als jullie er zijn. Dat ze wel altijd moet aangeven wanneer ze moet plassen en dat ze ook gaat plassen met de stops. Is de luier leeg dan kun je haar belonen met een ijsje of snoepje, wat je normaal ook zou geven als ze een stop hebt ;)

7. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat snap ik wel.
    Maar misschien gaat het mis, en helpt haar dat weer een stapje verder in het zindelijkheid worden.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik deed mijn kinderen bij zo’n lange rit toch nog even een luierbroekje om hoor. Beter voorkomen dan genezen. Zit je straks met een natte autostoel. Gaat ook niet lekker ruiken en ook als ze schone kleren weer aan heeft moet ze weer in die natte stoel.
    Bij mijn kinderen ging het met luierbroekje ook gewoon goed. Was een goede oefening om op tijd te zeggen dat ze moesten plassen, zodat we tijd hadden om ergens te stoppen. Dus ze werden er ook niet minder zindelijk van. En ik zat een stuk rustiger op mijn stoel, wetende dat ik zeker geen vieze stoel in de auto zou krijgen.

Kolibrie en Salentein vinden dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Tijdens zo'n lange rit zou ik gaan voor een luier broekje. We konden hem prima uitleggen dat hij die aan kreeg voor in de auto omdat je anders misschien in je slaap een plasje doet.

Je kan ook onderleggers gebruiken,dat was onze volgende stap. (Kruidvat wegwerp) we deden daar een kussensloop overheen om het wat minder te laten groeien.

Hoe lang kan ze het ophouden vanaf het moment dat ze zegt ik moet plassen?
    Is dat kort zou ik gaan voor luierbroekjes

Kan ze dan nog lang ophouden dan voor optie 2.
    Verschoning zo neerleggen dat je het makkelijk kan pakken. (Doen wij ook vanwege een kind dat snel wagenziek is)

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Als ze niet snachts zindelijk is moet je toch meenemen. Zou dan ook wat luierbroekjes meenemen

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij moeten altijd lange ritten maken naar familie en vrienden. Wij hebben ze toen echt een langere periode een luier/luierbroekje aan gedaan voor de langere ritten. Gewoon voor de zekerheid. Anders zit je toch met stinkerij in de auto.

Salentein vindt dit leuk.
  12. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Wij hebben vorig jaar ons zoontje (toen 3,5) ook een luier omgedaan onderweg. Zeker omdat we ‘s nachts reden was het makkelijk uit te leggen. Buiten dat wilde we gewoon door kunnen rijden, dus was het ook gewoon makkelijk.
    Tijdens die vakantie met een autotocht heeft ‘ie z’n hele stoel en zichzelf onder geplast, dus dat maakt de keuze ook wat makkelijker.

Trouwens, toen we een paar weken geleden ‘s nachts met vliegtuig gingen heb ik ‘m ook een luierbroekje om gedaan. (Is nog niet nachtzindelijk) Dus lang verhaal kort, zou d’r gewoon een luierbroekje om doen!

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik had mijn dochter ook een luierbroekje aan gedaan toen we gingen vliegen. Puur omdat ik bang was dat ze net moest als we bijv niet naar de wc mochten. Ze was al lange tijd zindelijk. Je kan ook een puppy training pad op de stoel leggen, kun je bij de action kopen.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gingen geen luiers meer aan toen ze zindelijk waren, lijkt me alleen maar verwarrend. Is ook nooit mis gegaan.

Siepie85 vindt dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Helemaal mee eens eerlijk gezegd. En als ze echt zindelijk zijn kan dat prima. Gewoon elke stop laten plassen.

16. Monique11

Monique11 Lid

6 feb 2017
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties,

Ik ben van plan om toch de luierbroekjes mee te nemen en deze pas aan doen als saar gaat slapen. We hebben een nachtrit dus lijkt me het beste om dit te doen!

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Bij de action heb je van die puppy matjes, ideaal! Kan ook zo op de stoel :)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Precies, die zou ik ook doen als je geen matjes/onderleggers meer uit je kraampakket hebt. Gaat het mis dan is je stoeltje niet verpest, maar ik zou ook geen luiers meer om doen.

19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zie het probleem met een luier onderweg niet.
    Je legt gewoon uit, als je moet plassen, gewoon ff zeggen dan proberen we zo snel mogelijk te stoppen.
    Maar als dat niet op tijd lukt, heb je voor de zekerheid de luier.
    Snapt een kind heus wel. Is echt niet zo dat je dan weer opnieuw kan beginnen met zindelijk worden.

Taiga en hummeltje5 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet meer van toepassing voor TO, maar misschien wel voor anderen.
    Hier ook 1 die nog niet zo heel lang zindelijk was.
    Wij hadden een handdoek dubbelgevouwen onder z'n billen liggen. Uitgerekend op de Ring Antwerpen moest onze zoon heeeeel nodig en kon m'n man onmogelijk stoppen.
    Toen hij eindelijk niet meer zei dat ie zo nodig moest, wisten we beiden hoe laat het was....
    Toen we na de 1e verschoonbeurt niet heel veel later weer een ongelukje hadden (ik stond n.b. met m al bij de wc's, toen ie ineens niet meer kon wachten tot z'n broek uit was.. :rolleyes:) en m voor de 2e keer konden verschonen, wat meteen ons laatste schone setje was wat we bij de hand hadden (natuurlijk wel veel meer schone kleding mee, maar dat alles ingepakt in de grote tas waar we niet makkelijk bij konden), hem een luier omgedaan (thank god was ik zo slim om 1 voor hem mee te nemen :p).
    Geen probleem verder en zindelijkheid ging daarna gewoon weer prima hoor :)

Deel Deze Pagina