ontstoken ogen :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanja8, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hey meiden,

Kleintje van net 1 jaar heeft sinds maandag een ontstoken oog en vandaag begint het andere oog ook. Huisarts assistent zei gewoon met gekookt water schoonmaken. Ze is erg verkouden en ze zei een virale infectie net als een loopneus ook bij dr ogen.

Hebben jullie nog andere tips waardoor het sneller overgaat?? en wanneer kan ik verwachten dat het ongeveer over is??

thanx!!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh wat zielig.ik heb geen tips vr je.we hebben t ook gehad, het moest 3 dagen duren, bij ons ging t dus niet weg met 3 dagen en kreeg na 3 dagen druppels. toen wel nog 4 dagen geduurd.
    als t dus viraal blijft gaat t binnen 3 dagen verminderen, als het erger wordt na 3 dagen dan krijg je ab druppels. beterschap!

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Boaz had de eerste week van zijn leventje al 2 ontstoken ogen, de troep droop er gewoon uit, was zo zielig. We zijn toen meteen naar de huisartsenpost gegaan en we hebben daar druppels gekregen. Maar die hielpen helemaal niet, een week later hebben we bij de huisarts zalf gekregen en toen was het binnen 1 dag al echt minder en na 3 dagen zga over.

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    Hier ook een paar maanden geleden gehad, eerst zn ene oogje en paar dagen erna ook de andere. Hier inderdaad ook van de ha te horen gekregen om het gewoon goed schoon te maken met gekookt (afgekoeld) water en druppels werkten volgens de ha niet. Hier was het gelukkig binnen een week over. Anders moesten we ook terug komen en zouden we zalf krijgen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo eentje. Het wordt nu wel beter nu hij ouder wordt. maar als dreumes was het bijna standaard raak bij een verkoudheid.

Gewoon schoonmaken met water (kraanwater mag ook tegenwoordig), en voor beide ogen een schoon doekje gebruiken.
    En neusspray om de boel wat op te lossen daar binnen.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier heeft ze het ook gehad vlak vordat we op vakantie gingen ik nog de ha gebeld en we kregen het advies om goed schoon te houden..
    Nou dat werkte dus niet want het werd die dag steeds erger met als gevolg dat we die avond op vakantie nog naar de hap konden en de arts schrok er erg vanm
    Zalf gekregen en na een dag ging het beter, dus vind het onzin dat jullie arts zegt dat het niet helpt.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook sinds gister een ontstoken oogje. Hou het ook schoon met afgekoeld gekookt water. Niet te vaak maar een keer of drie per dag. Als t over een paar dagen niet minder is ga ik ook even bij de ha langs denk ik.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Per oog schoon watje en schoonmaken met Kamillethee.

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Bedankt voor de tips! Ze ligt nu te slapen, ze lijkt er overigens weinig last van te hebben, ze is gewoon haar blije zelf.

Neusspray is idd wel een goeie denk ik.

Ik heb ook vaseline om dr oog gesmeerd. Zo is het makkelijker schoon te maken zeggen ze en het is ook erg schraal en rood van het schoonmaken iedere keer.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En voor de BV-moeders: een drupje borstvoeding kan ook helpen..

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    mijn kindje had een tijdje terug ook ontstoken oogjes en nieste toen in mijn gezicht.. toen had mama ook een ontstoken oog. Wij werden ook afgescheept door de HA-assistente dat we als het na een week nog niet over was we maar eens terug moesten bellen :(
    Na een dag of 7 was het over, dus we hebben niet meer terug hoeven bellen.

12. Maia

Maia Niet meer actief

neusspray werkt hier altijd goed, daarnaast 2x per dag schoonmaken met gekookt water en verder heel veel sprayen en dan is het hier altijd snel over.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Schoonmaken met water en proberen de traanpuntjes te masseren. Die zitten vaak vol met troep; dus probeer dat naar boven te drukken.

14. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Onze dochter heeft vanaf haar geboorte ook een ontstoken oogje gehad en deze is uiteindelijk gesondeerd (doorprikken van traanbuisje). Wij gebruikten meestal inderdaad een watje/gaasje met lauwwarm water. Ook hebben wij een soort zoutoplossing gebruikt (gehaald bij de apotheek). Dit zuiverd en zorgt ervoor dat de korstjes losweekten (door het zout). Toen het op het allerergst was hebben wij Supranettes gebruikt. Google maar eens. Doekjes zijn wel erg prijzig, dus zou zelf eerst gewoon en lauwwarme water gebruiken en vooral masseren. En neusspray (zoutoplossing) om alle kanaaltjes open te maken/houden. Zoutoplossing mag onbeperkt gebruikt worden.

Deel Deze Pagina