Hi, Voor mijn dochtertje had ik al een mooi gedicht gevonden op ZP, en deze stond op haar geboortekaartje. Echter wil ik nu voor haar broertje/zusje een soortgelijk gedichtje, maar ook deels waarin mijn dochter wordt betrokken, maar ook waar zijn/haar papa wordt genoemd. Gedichtje van mijn dochter: Ogen als sterretjes een mensje heel klein Wat zijn wij gelukkig dat jij bij ons mag zijn! Maar kleine (naam dochter), lieve schat, wist je dat je naast je mama, ook nog een geweldige papa had? Van boven kijkt hij op jou neer Een engel die jou beschermt, keer op keer De grootste ster, die schijnt zo trouw En laat keer op keer weten: ik hou van jou! ----- Is er iemand die iets moois kan maken danwel kan mee denken?
Zit met tranen in mn ogen om je gedicht...... Weet geen soortgelijk gedicht. Als ik t goed snap is je man overleden toen je in verwachting was van de eerste?
Wauw, wat fijn dat dit kan! Lijkt me heel bijzonder en emotioneel...je man is er dan toch nog,maar op een andere manier.' Hoop dat je een mooie tekst vind
Ook hier: tranende ogen bij 't lezen... 't Is prachtig, waarom er iets aan veranderen?? Heel veel succes toegewenst !
Ik lees het net nog een keer en nu pas zie ik 'm... Sorry, veel te snel geweest, maar 't blijft een prachtig gedichtje ! Ben daar niet zo goed in, maar mocht ik aan iets liefs denken laat ik 't zeker weten
Kon me herinneren dat er een paar jaar terug iemand was die tijdens de zwangerschap haar man verloor en ook vroeg om gedichtjes voor t kaartje. Heb even gezocht en vond dit: http://www.zwangerschapspagina.nl/geboortegedichten/304349-papa-overleden-tijdens-zwangerschap-welk-gedicht.html misschien staat er wat tussen?
Klopt, daar heb ik dit gedicht ook vandaan! En nu de tweede op komst is, wil ik weer papa erin vernoemen, maar ook m'n dochter. En dat is dus het moeilijke, hihi.
Deze klinkt toch inderdaad wel heel erg mooi vind ik: Lieve *naam*, jij bent Door papa en mama uit liefde gemaakt, En nu door je papa vanuit de hemel bewaakt, Door je zus en mama op handen gedragen, Om een groter wonder konden wij niet vragen.
Wil eigenlijk een kort gedicht waarin duidelijk wordt dat papa altijd over de kleine waakt, dat papa en mama heel graag een tweede wilden, dat grote zus dus ook zus is en ze nu samen kunnen praten over papa en samen spelen.