Vrije uren? Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door lioness74, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Sorry dames maar ik weet het niet, iemand verstand van?

Ik heb een vast contract bij een cafetaria voor 10 uur.
    Ik werk al jaren sowieso 12 uur per week en soms meer.
    Mijn vrije uren werden per kwartaal altijd uitbetaald, bij het loon.
    Nu ben ik dus eens aan het bladeren hier, en ik zie dat ik vorig jaar maar 2 keer mijn vrije uren uitbetaald heb gekregen (jan. t/m maart en aug. t/m okt.) Sindsdien dus niet meer en mis dus nog meerdere maanden die niet op mn loonstrook staan.
    Dit jaar helemaal nog niks ontvangen, en er staat ook helemaal niks op mn loonstrook over vrije dagen/uren die ik opbouw.

Ik schijt echt in mn broek om hierover tegen mn bazin te beginnen, al is het alleen maar om te snappen hoe en waarom.
    Ik wil nu dus eigenlijk zelf bij gaan houden hoeveel ik heb en wanneer ik dat uitbetaald wil hebben. Heb er een beetje naar gevoel bij.....mn bazin kan me nogal overrompelen en ik weet het slecht, maar dan klap ik dicht. Iemand een idee wat ik moet doen?
    Ze laat trouwens haar lonen door een boekhouder berekenen.

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Gewoon over beginnen.

Schijf de dingen die je wilt vertellen gewoon even op een papiertje. Kun je het er altijd weer bij pakken als ze je een keer weer over je heen gaat. Zo vergeet je niks.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

nou het is toch je recht om gewoon te vragen:

goh ik was mijn administratie aan het bijwerken en kwam erachter dat ik helemaal geen vrije uren dagen etcetc klopt dit?

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Tja eerlijk gezegd zul je toch echt met dr moeten gaan praten wil je iets bereiken. .

5. lioness74

Ja ik snap ook wel dat ik er gewoon over moet beginnen hoor.
    Maar goed, voor mij is dat moeilijk. Ik ben ook de enige die in vaste dienst is, en ik heb ook het idee eigenliojk, dat ze me liever kwijt dan rijk is op het moment. Niet omdat ik mn werk niet goed doe, maar omdat ik te duur ben....

6. lioness74

Ja denk dat ik het zo maar doe...bedankt.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat kan best zijn, maar zolang jij gewoon normaal je werk doet kan ze je niet 1-2-3 ontslaan.... omdat je te duur zou zijn.
    Ik zou gewoon eens goed gaan kijken welke vrije uren je nog tegoed hebt. krijg je die 2 uur extra wel gewoon uitbetaald?
    Noteren welke uren/dagen je mist en gewoon aangeven dat je daar wat vragen over hebt.

Deel Deze Pagina