Verstopt melkkanaaltje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lichtroze, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi!

Ik geef al bijna zes maanden borstvoeding en op wat opstartproblemen na (melkblaar, tepelkloven, borstontsteking), is het altijd heel goed gegaan. De laatste paar dagen heb ik echter last van mijn linkerborst. Doordat mijn dochtertje sinds een week doorslaapt (laatste voeding om 23.00 uur, eerste tussen 6.00-07.30 uur) kreeg ik flinke stuwing in de ochtend. Nu is dat voorbij, maar in mijn linkerborst houd ik van die knobbeltjes. Ik probeer het met voeden en kolven weg te masseren, of onder de douche met een warme straal, maar ze komen steeds terug. Nu zag ik dat op mijn linkertepel een wit puntje zit. Is dat een verstopt melkkanaaltje? Wat kan ik er aan doen? Het lijkt geen melkblaar, want die heb ik al twee keer gehad en ziet heel anders uit. Het aanhappen is wel wat pijnlijker, maar niet heel erg pijnlijk. Ik ben erg bang om weer een borstontsteking te krijgen. En ik hoop eigenlijk nog wel een tijdje te kunnen blijven voeden.

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Het zou een verstoppinkje kunnen zijn inderdaad. Heb je een warmtecompres geprobeerd voor het voeden: vul een wegwerpluier met lekker warm water en vorm deze gedurende 10-15 minuten om je borst voor het aanleggen. Evt. kun je ook een zoogcompres met olie op dat plekje laten rusten tussen de voedingen, zodat het makkelijker opent.
    Succes!

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je advies! Ik ga het meteen proberen!

Deel Deze Pagina