zit behoorlijk in de stress

Discussion in 'Zwanger worden' started by JoyceD, Jan 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ow zo , dank je :)
    Ik loop ook bij een therapeut , maar die zegt ook dat het gewoon mn spieren zijn .
    Het enige wat ik niet snap is dat ik sinds dat ongeluk s`nachts geen oog meer dicht doe .
    Ik weet niet hoe het komt , maar is wel sinds dat ongeluk .
    Eigenlijk dacht ik dat bij een whiplass ook angst hoorde en daar heb ik totaal geen last van .
    Komt denk ik ook omdat ik meteen na het ongeluk weer doodleuk in de auto ben gestapt ;)
    Nou ja , we zien wel , ooit zal ik er wel vanaf komen hoop ik .

Groetjes Joyce

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    He JoyceD

Ik herken veel in je verhaal, ook ik heb dit gevoel bij mijn huidie werkgever. Ik werk er met plezier hoor, maar zodra je te vaak ziek bent krijg je scheve gezichten.
    Ben opzich weinig ziek, maar er zijn anderen die dat wel vaak zijn (werken op de expeditie waar het erg koud is) Nou moet je ze eens horen, verschrikkelijk
    En vooral bij jou, met een ongeluk.. Dit kan tijden duren voordat je helemaal hersteld bent, zowel lichamelijk als geestelijk.
    Laat je niet kennen!!

Ik zie er nu al tegenop om op mijn werk te vertellen dat ik zwanger ben, mijn verlof zou midden in de vakantieperiode vallen, waardoor sommige anderen niet hun geplande vakantie op kunnen nemen :( :(
    Ik weet voor 98% zeker dat als mijn jaarcontract afgelopen is, ik niet weer terug hoef te komen. (3e jaarcontract)
    Maar dat zal me een worst wezen, zo leuk en aardig vind ik die mensen ook niet, heb me daar nooit echt thuis gevoeld.
    Ik ga nu nog niet zoeken naar iets nieuws, ik wordt nu toch nergens aangenomen, maar zodra het kan, begin ik te solliciteren en ben ik hun een slag voor. :p :p

Kom op meid, laat je niet klein maken op je werk, misschien lijkt het wel niet zo, maar er is altijd een andere baan!

Groetjes Kalush

3. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen Kalush .
    Ik werk zelf in een loods waar geen verwarming .
    Vriest het buiten dan vriest het binnen net zo hard brrrrrrrr .
    Bij ons zijn er in princiepe ook weinig zieken .
    Maar ik werk wel met "oudjes" ( de weinige vrouwen dan waar ik mee werk ) .
    Ik ben nu (tijdelijk) over geplaatst naar een andere afdeling en daar is dan wel verwarming , maar die doet het dan weer wel en dan weer niet .
    Verder is daar totaal geen zonlicht of zo .
    Volgens mij mag het niet eens zo als we daar werken .
    Maar goed , ik denk dat het in ieder bedrijf zo is dat als je wat mankeerd , je een grote last voor ze bent .
    Zo lang je "ziek" bent kost je ze alleen maar geld .
    Maar ik laat me zeker niet kisten hoor .
    Dan hebben ze aan mij een verkeerde pf .
    Ik heb gelukkig een vast contract , dus ze kunnen me niet zo maar op straat zetten .
    En als ze heel erg vervelend worden duik ik zo weer de ziektewet in , overspannen of zo .
    Dat is niet gek als dat zou gebeuren , niet zo als de mensen bij ons worden behandeld .

Groetjes Joyce

4. Suzan

Suzan Lid

Nov 21, 2005
    80
    0
    0
    Hoi Joyce, wat vervelend allemaal zeg. Als P&O en arbofunctionaris zijnde reageer ik graag nog even op je bericht.

Als ik je verhaal goed begrijp dan zijn zowel de huisarts als de bedrijfsarts van mening dat je met je huidige klachten gewoon kunt werken. En als de bedrijfsarts dat vindt dan zal je gewoon moeten gaan werken en als je dat niet doet, dan kan je werkgever zelfs je loondoorbetaling gaan stopzetten. Maar als jij van mening bent dat je echt niet (hele dagen) kunt werken, dan heb je het recht om bij het UWV een second opinion te vragen. Dan gaat een arbeidsdeskundige jouw arbeids(on)geschiktheid beoordelen en is deze het het dan met je eens, dan heeft je werkgever het gewoon te accepteren. En dus moet hij dan je loon doorbetalen en je klachten niet langer in twijfel trekken.

Om je positie wat te versterken zou je je ervaringen eens kunnen opschrijven en overhandigen bij je functioneringsgesprek. Dan maak je in ieder geval op papier duidelijk dat er het nodige niet bepaald lekker gaat. En als je dan ooit een keer in een juridisch traject terecht zou komen (ontslag) dan kan dat weer helpen bij de hoogte van een evt. ontslagvergoeding. Maar dan moet je ook wel kunnen aantonen dat je je best gedaan hebt om de situatie te verbeteren (en dus ook niet meer ziekmelden als dat niet nodig is). Probeer als het ware de eer maar aan jezelf te houden, hoe moeilijk dat ook is. Als je nog geen rechtsbijstandverzekering hebt is het misschien een idee om er een af te sluiten zodat je, als er ooit een ontslag zou komen, in ieder geval zelf ook een advocaat kan inschakelen.

Wat betreft daglicht, temperatuur etc. zijn er bepaalde richtlijnen waaraan een organisatie moet voldoen.
    Hier bijv. een stukje van www.arbobondgenoten.nl (hier staat veel meer handige info voor je op):

''Artikel 6.4 Daglicht
    In een uitwendige scheidingsconstructie van een besloten ruimte waar overdag door iemand gemiddeld meer dan twee uur arbeid wordt verricht, zijn doorzichtige lichtopeningen aangebracht waardoor daglicht kan toetreden. Het gezamenlijk oppervlak van de lichtopeningen bedraagt ten minste 1/20 van het vloeroppervlak van die ruimte. ''

En hier nog info over kou op het werk van dezelfde site:

''Artikel 6.1 van het arbobesluit stelt in lid 2, dat het klimaat zo gelijkmatig en behaaglijk moet zijn als redelijkerwijs mogelijk is. Als meer dan 10% van de aanwezige werknemers klaagt, mag u er met enige zekerheid van uit gaan dat het klimaat niet aan deze norm voldoet.
    Artikel 6.1 van datzelfde arbobesluit stelt dat het klimaat geen schade aan de gezondheid van werknemers mag veroorzaken. In lid 4 staat vervolgens dat als werknemers toch aan schadelijke klimaatomstandigheden worden blootgesteld, de werkgever persoonlijke beschermingsmiddelen (handschoenen enz.) ter beschikking moet stellen. Als dat niet helpt, moet hij de blootstellingsduur aan kou (of warmte) in zodanige mate beperken, dat geen gezondheidsschade kan optreden... ''

Daarnaast moet elk bedrijf een overzicht hebben (en dat ook aan de medewerkers gegeven hebben) waarop de gezondheidsrisico's worden vermeld (dat heet RI&E) met daarbij een plan om die risico's terug te dringen. Je werkgever is dus bijv. verplicht om actie te ondernemen op het temperatuurverhaal als meer dan 10% van de medewerkers in dezelfde ruimte klachten hebben. Als ie dat niet doet dan zou je eens naar de Ondernemingsraad of PVT kunnen gaan (als jullie die hebben) of evt. de Arbeidsinspectie inschakelen. Die kan dan oordelen dat het werk beeindigd mag worden totdat het punt is verbeterd. Maar meestal is dreigen wel genoeg, want de Arbeidsinpsectie kan de werkgever een flinke boete geven als hij de wet niet goed opvolgt, en daar zit ie natuurlijk niet op te wachten...

Nou, sorry iedereen voor het lange verhaal, maar ik hoop Joyce, dat je er wat aan hebt.

groetjes en succes
    Suzan

5. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    Amsterdam
    Ow , dank je wel Susan , ik heb er zeker wat aan :)
    Ga vanavond meteen alles opschrijven op de pc en uitprinten ( en bewaren voor later eventueel ) .
    En ik moet straks dan even navraag doen bij mijn man of we die rechtsbijstands verzekering hebben .
    Dat soort dingen weet hij allemaal , ik vergeet het steeds .
    Verder zal ik idd even op die site die je aangaf gaan kijken .

Bedankt voor alle info :)

Groetjes Joyce

6. Suzan

Suzan Lid

Nov 21, 2005
    80
    0
    0
    Succes en mocht je nog vragen hebben dan lees ik je wel!

liefs
    Suzan

7. caroline27

caroline27 Actief lid

Jan 3, 2006
    365
    0
    0
    ha joyce

ik heb net je verhaal zitten lezen en wat een respect bloze collega's en baas heb je zeg. Als ik jou was zou ik me morgen ziekmelden en zeggen dat je overspannen bent en als die arbo arts komt dan zou ik het ook daarop gooien . Ze zullen hun gedrag toch niet veranderen en ga er ook energie in steken want het zijn negatieve mensen . Je zou s lekker uit kunnen rusten want wat allrmaal hebt gehad de laatste tijd is niet mis en zorg dat je weer lekker en gezond in je vel zit . Probeer inderdaad na een tijdje een oprot premie te krijgen en kijk voor een andere baan . Ik zou ze echt leegzuigen want dat verdienen ze en jij moet hun net een stapje voor zijn want weetje als je 3 slechte functionering gesprekken hebt gehad en die ondertekend hebt dan staan ze sterk bij een rechter. Dus gooi jezelf in de ziektewet geniet van je kids en je man en ga flink klussen voor een derde sterkte meid !!!!

liefs caroline

8. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    Hey Joyce,
    Bij whiplash hoort niet meteen angst hoor. Dat zijn gewoon je spieren die gespannen staan omdat je hoofd een voor-achterwaartse beweging heeft gemaakt (vaak door een aanrijding langs achter, wat vaak voorkomt als er iemand op je inrijdt als je aan het rood licht of zo wacht). Hierbij worden je spieren dus enerzijds overrekt en dan verkort. Dit werkt ook in op je bloedvaten ed die in je nek en hals zitten. Misschien wordt die term bij jullie niet zo gebruikt, maar hier in België wordt dit vaak benoemd hoor! Sommige mensen moeten dan een tijdje met een halskraag aanlopen om de spieren wat rust te gunnen, maar te lang daarmee lopen is ook niet goed omdat de spieren dan verzwakken. Stress zorgt er natuurlijk wel voor dat de spieren zich weer gaan opspannen. Blijf maar zolang als nodig is naar je therapeut gaan. Anders kan je daar nog lang last van hebben!
    Groetjes

9. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Sterkte meis.... je weet het he ik ben er voor je!
    (maar nu ga ik echt met mijn dochter in bedje liggen... grrr verslavend deze site...)

10. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    Amsterdam
    Goedenavond dames .

Suzan , ik heb erg veel aan je verhaal gehad .
    Maar ik heb me niet onnodig ziek gemeld hoor , afgelopen week had ik gewoon echt de griep ,
    Alleen dat geloven ze gewoon niet .
    Mijn man gaat even kijken op de polissen of we een rechtbijstands verzekering hebben .
    Verder ga ik denk ik idd een second opiniun vragen zoals je zei .
    Mijn werkgever geloofd namelijk niet dat ik nu nog steeds 2x per week therapie nodig heb .
    Zij denken dat het allemaal niet zo erg is .
    Ik werk wel gewoon weer hele dagen , alleen hebben ze me nog steeds niet beter gemeld bij de arbo unie .
    Nu ben ik gewoon even de weg kwijt en weet even niet welke weg ik in moet slaan .
    Het enige dat ik weet is dat ik me niet weg wil laten pesten .
    Ik wil me absoluut niet verlagen tot hun niveau , en gewoon normaal me werk blijven doen .
    Maar dat word wel moeilijk als je niet geloofd word en je chef dat wel even aan het personeel laat weten .
    Mij heeft hij het nog steeds niet gezegd maar is dus wel achter mijn rug om naar de manager gegaan .
    Nu krijg ik dus dinsdag een gesprek omdat hij vind dat het niet lekker gaat de laatste tijd .
    Ik heb wel veel vrij gehad de laatste tijd , maar dat was omdat ik naar de huisarts moest .
    Heb namelijk bultjes gevonden in mijn borst en die moesten weg gehaald worden .
    1x ben ik eerder weg gegaan om naar de huisarts te gaan omdat het wondje bleef bloeden .
    Sinds dat ongeluk zit ik dus niet erg lekker in me vel en is er ook veel gebeurd .
    Heb ook thuis vrij veel stress omdat mijn zusje vorig jaar 5 hersenbloedingen heeft gehad .
    Zij moet ge opereerd worden ( een hersenoperatie ) maar dat kan niet omdat ze een bloedziekte heeft en tijdens de operatie kan doodbloeden .
    Ze weten nu niet hoe het verder moet met haar , er moet iets gebeuren maar zo als het er nu uitziet is alles fout .
    Verder gaat het met mijn Opa ook heel erg slecht , dat hakt er ook in .
    Ondanks dit alles ben ik gewoon mn werk blijven doen , heb me niet ziek gemeld .
    Maar dat ze nu zo aan het treiteren zijn , dat valt me rauw op me dak .

Caroline , ik ben niet van plan om me naar hun niveau te gaan verlagen .
    Als ze echt vervelend worden dan ga ik wel weer de ziekte wet in , maar dat is dan om de arbo art te spreken te krijgen .
    Zij is erg aardig en wil me vast wel helpen .
    Ondanks dat ik evengoed nog me best doe , willen ze me gewoon weg pesten .
    Alleen ik pik dat gewoon niet en laat me dus niet weg pesten.
    Ik let echt wel op wat ik doen moet en ga dus ook op zoek naar een advokaat om te kijken of er iets is wat ik doen kan .

Ilse , hier in Nederland zijn ze er van overtuigd tegenwoordig dat een whipless niet bestaat .
    Dit omdat ze op de foto`s niets kunnen zien of zo .
    Of ik het nu wel of niet heb , ze zijn van mening dat het zo erg niet kan zijn .
    Ik hoop niet veel , maar toch wel dat ze het zelf een keer meemaken zodat ze weten wat ik voel .
    Dat ongeluk is 2 november gebeurd en heb nog een ontzettende last van mijn nek .
    Vooral in de avond , overdag gaat het wel .
    Ben ook ontzettend moe als ik thuis kom van mijn werk , maar dat schijnt erbij te horen .(moeier als normaal bedoel ik dus ) .

In elk geval bedankt voor jullie steun , heb er toch wel veel aan .
    En sorry voor mijn lappen text :oops:

Groetjes Joyce

11. Suzan

Suzan Lid

Nov 21, 2005
    80
    0
    0
    Hoi Joyce,

Ik weet niet of je fulltime werkt maar als dat zo is dan moet je gewoon in de baas z´n tijd naar de huisarts of therapeut kunnen gaan. Natuurlijk wel als het kan zoveel mogelijk aan het begin of einde van de dag, maar als dat niet lukt dan ook tussendoor. Je hoeft hier dus geen vrij voor te nemen! Als je parttime werkt dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat je de afspraken zoveel mogelijk op je vrije dag(en) plant, maar als dat onmogelijk is dan moet je werkgever je gewoon betaald vrijaf geven.

Ik zou voor het gesprek je bevindingen op het werk op papier zetten en ook in het kort wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt en wat je eraan gedaan hebt om je verzuim zoveel mogelijk te voorkomen (huisarts, fysio, vrij nemen etc.).

Je zit gewoon in een ongelukkige periode door dingen op het werk en ook nog thuis en het is logisch dat je functioneren daardoor wordt beinvloed. Jij doet er in ieder geval van alles aan om dat te verbeteren (therapie etc.) en je werkgever moet daar ook aan meewerken (o.a. werkomstandigheden verbeteren). Het zwart op wit zetten en aan je werkgever geven is heel belangrijk mocht je ooit bij de rechter komen te zitten.

Nogmaals succes en groetjes
    Suzan

12. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Susan .
    Ik werk 4 dagen in de week .
    Twee keer per week heb ik therapie nodig .
    De maandag ben ik altijd vrij , maar therapie komt altijd op Dinsdag en Vrijdag .
    Hier kan ik niets aan doen , Maandags zit ie gewoon altijd vol en als ik vrijdag heb , dan is maandag ook weer te snel ( zegt de therapeut dan ) .
    Naar de huisarts doe ik bijna altijd op maandag , net als de tandarts en dat soort dingen .
    Ik ben 1x op vrijdag naar de huisarts geweest omdat ik een bultje in mijn borst vond en daar erg van geschrokken ben .
    Nu blijkt het niet ernstig te zijn en is inmiddels ook al weg gehaald .
    Dat weg halen heb ik woensdag gedaan , maar heb daar vrij voor gevraagd .
    Heb dit dus niet in mijn baas zijn tijd gedaan .
    Ze hebben gewoon een Pispaal ( sorry voor mijn woordgebruik ) nodig en helaas ben ik dat .
    Van de meeste dingen thuis weten ze niets af .
    Mijn werk werd er niet door beinvloed dus had geen nut er wat van te zeggen .
    Alleen nu gaan ze op mijn werk ook erg vervelend doen en ja , dat komt er dan toch maar weer mooi bij .

Groetjes Joyce

13. Suzan

Suzan Lid

Nov 21, 2005
    80
    0
    0
    Nou ja, jij laat je in ieder geval niet gek maken en als ze van je af willen 'prima', maar dat lukt natuurlijk niet zomaar ;)
    Mogen ze flink in de buidel tasten Joyce!

liefs
    Suzan

14. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Suzan .
    Ik heb je raad opgevolgd en een rechtsbijstands verzekering afgesloten , just incase :)
    Verder heb ik ook een verslag gemaakt waar in staat wat er de afgelopen 2 jaar is gebeurd ( en nog steeds gaande is ) prive en wat er nu op de werkvloer gaande is .
    Deze zal ik morgen bij de manager inleveren ( voel me net als of ik weer opschool zit en een werkstuk moet inleveren :) ) .
    Ik heb meteen ook maar even een kopie gemaakt voor de bedrijfsarts en dan nog 2 die ik bewaar voor mocht ik eventueel een advokaad nodig hebben .
    Je kunt immers nooit weten .
    In elk geval heel erg bedankt voor je hulp en informatie .
    Denk niet dat ik anders ver was gekomen , heb hier dan ook geen verstand van .

Groetjes Joyce

15. Suzan

Suzan Lid

Nov 21, 2005
    80
    0
    0
    Heel goed, je komt vast een heel eind met wat je nu al gedaan hebt. Succes verder en groetjes,

Suzan

16. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hartstikke goed Joyce van je!
    Zo sta je stukken sterker, sommige werkgevers denken echt dat je een robot bent hé.

Groetjes Anna.

17. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Goed hoor Joyce :) :p

Laat maar zien wie je bent :x :p

Nou succes verder ;)

liefs manon.

18. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Poehh ik heb het net gelezen allemaal, dat is niet niks. Ik hoop dat het snel allemaal weer goed komt.

19. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt dames .
    Ik zal hem eens een poepie laten ruiken morgen ;)
    Het feit dat ze zo dom doen onder elkaar ( mn collega`s ) op mn werk , moeten ze zelf weten .
    Maar dat ze nu moeilijk doen omdat ik een auto ongeluk heb gehad en 2x per week therapie nodig heb , daar breekt mn klomp vanaf .
    Vind het gewoon schofterig .
    En nu ik toch dat gesprek krijg , gooi ik meteen alles er uit wat me dwars zit .
    En daar kan hij het dan mee doen .
    Is hij het er niet mee eens dan moet ie maar zorgen dat ik ontslagen word of zo .
    Ik zal alleen nooit of te nimmer zelf ontslag nemen .
    Ben heel benieuwd hoe dat gesprek zal gaan morgen .
    Natuurlijk zal ik hier verslag uitbrengen .

Nogmaals bedankt voor de steun dames :)

Groetjes Joyce

20. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Sterkte Joyce en inderdaad niet zelf ontslag nemen hoor.
    Het is wel goed dat je morgen alles eruit gaat gooien.
    Succes meis!!

Share This Page