Zit de Maxi-Cosi Rodi AirProtect autostoel (15-36 kg) zowat los in de auto?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wij hebben sinds nu de Maxi-Cosi Rodi AirProtect autostoel (15-36 kg). Nu heb ik em net in de auto gezet, maar klopt het dat de stoel eigenlijk gewoon los in de auto staat? Er zit wel een soort van elastiek wat je achter de hoofdsteun van de autobank kunt klemmen, maar dat zit verder niet echt goed vast, zeg maar. En voor de rest staat de stoel los?
    En doordat de stoel dus los(?) staat kan ik ook niet zo makkelijk de stoel van gewone stand in slaapstand zetten en weer terug. Want dan til ik de hele stoel op. Hoort dat allemaal zo of doe ik iets verkeerd? :(

O ja, en begrijp ik het goed dat je bij deze stoel uiteindelijk helemaal niet de rugleunig eraf kunt halen zodat je alleen een zitverhoger overhoudt? Ik dacht namelijk dat dat bij al dit soort stoelen kon, maar bij de Maxi-Cosi Rodi AirProtect kan dat blijkbaar niet?

Groeten,
    Hanna

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja klopt de stoel komt pas vast te staan als je kindje in de gordel zit. Het gewicht van je kindje moet de stoel op zijn plaats houden.

Je kunt ook van de air protect een zitverhoger maken. De 2 haakjes die in de zij leuning zitten een klein beetje omhoog tillen dan klik je hem er zo uit.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Toch wel? Maar in dat boekje zag ik zoiets staan dat je de stoel alleen maar mag in z'n geheel mag gebruiken, dus met leuning.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Tot een lengte van 1.35 moeten ze wettelijk gezien in een hele stoel. Zonder de rugleuning is het air protect systheem weg. Je mag van de stoel een verhoger maken als het niet anders kan als er bijvoorbeeld 3 stoeltjes op de achterbank moeten. Maar het kan wel een zitverhoger ervan maken.

Deel Deze Pagina