placenta laag?? of toch niet??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunshine92, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    hallo verloskundige ik heb een vraag

ik ben afgelopen dinsdag naar mijn gyn geweest( 19 weken zwanger toen) ivm wat krampen en donkerbruin bloedverlies.
    hij heeft gekeken en met het kindje is alles goed.
    toen hij een inwendige echo maakte kon hij meteen zien dat mijn placenta over mn baarmoedermond heen lag dus tot 30 weken geen gemeenschap
    nu ben ik dus mijn fotos aan het terug kijken van de geslachtbepaling met 16 weken en naar mijn idee licht mijn placenta gewoon naar boven en de navelstreng zie je ook lopen.
    kunt u voor mij de echo van de 16 weken beoordelen of ik gelijk heb dat hij niet laag licht? ik heb geen foto meegekregen van de echo afgelopen dinsdag.
    mocht hij wel gewoon hoog liggen dan voel ik me niet echt prettig meer bij mijn gyn als hij zo een fout maakt.

mvg sunshine

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik kan op deze foto niet goed zien waar de ingang zit helaas. Is lastig als je niet zelf de echo maakt. Maar ik denk dat de gyn wel gelijk heeft, hier worden niet vaak fouten in gemaakt. Daarnaast is het vroeg in de zwangerschap ook nog onbetrouwbaar om iets over de ligging van de placenta te zeggen omdat hij nog groeit. Voor de 20weken doen we er eigenlijk geen uitspraak over. Bij 30-32 kan hij nog iets omhoog gegroeid zijn maar als hij er echt overheen lag is die kans klein.

Groeten Evelien

3. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Bedankt voor de reactie en sorry voor late andwoord ik heb het bij de 20 weken echo aangegeven of ze wou kijken was een andere gynaecoloog en zij vertelde dat die er aan de achterkant laag tegenaan ligt dus niet geheel eroverheen en met de kleine man gaat alles goed maar ze willen met 28 en 32 weken extra controle en doen ze meteen een groei echo omdat ik er dan toch al ben

Deel Deze Pagina