Hoi allemaal, ik schrijf dit eigenlijk in de hoop een beetje opgebeurd te worden. Ik zit namelijk echt een beetje in de put. Ik weet ook niet meer wat ik er aan kan doen want ik voel me al zo'n 2 maanden zo down en word niet beter alleen maar erger. Ik ben zo ontzettend moe. Al sinds ongeveer december/januarie heb ik de ziekte van pfeiffer. Maar ik kwam daar pas in mei achter. Ik heb toen 2 weken rust genomen en ben toen halve dagen gaan werken. Na 3 dagen storte ik compleet in en ben voor zo'n 6 weken naar huis gestuurd. Tegen het einde van die weken had ik het idee dat het wel beter ging, ik was nog steeds sneller doe dan normaal maar toch........Ook was ik dolblij, want ik was zwanger geraakt!! Ik ben eind juli dus weer begonnen met werken, 3x 4 uur maar dat zou ik weer gaan opbouwen naar 32 uur per week. Nu is het september en ik werk nog steeds 12 uur. Met de week voel ik me moeier worden en ik heb ook bekkeninstabiliteit. Bijna elke dag dat ik werk heb ik wel een huilbui op het toilet en als ik eenmaal thuis ben stort ik 9 van de 10 keer helemaal in. Ik overweeg elke week wel een keer om me weer helemaal ziek te melden maar ik ben bang dat ik dan nog meer in de put raak omdat het voelt alsof ik faal. Daarnaast ben ik ook nog in opleiding en ben ik bang dat ik dat zal verpesten. Vandaag zei mijn leidinggevende dat het wel verstandig zou zijn als ik volgende week met een plan kom van welke leerdoelen ik nog wil behalen op deze afdeling (ivm mijn opleiding). En ik ben het daar wel mee eens maar ik ben er ook enorm van in paniek geraakt en kan alleen nog maar huilen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en hoe ik het moet doen. Waar moet ik in goedsnaam de energie vandaan halen om zo'n plan te bedenken? Het enige wat me nu eigenlijk overeind houd is het feit dat ik alleen morgen nog 4 uur moet werken en dat ik dan een week vakantie heb. De donderdag na mijn vakantie heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts om te praten over hoe nu verder......... Wat is wijsheid? Ik weet het echt niet meer en kan alleen nog maar huilen, voel me aan het eind van mijn latijn...... Sorry dat het zo'n ellenlang verhaal is geworden. Liefs een moedeloze Lilly
dat is idd erg vervelend dat je zo moe bent, en bij de ziekte van pfeifer, kan het heel lang duren voordat je je weer voelt zoals je je hoort te voelen, wel enkele maanden! en dan komt er nog is het feit bij dat je zwanger bent. waardoor je dus ook ontzettend moe kan zijn. Meid is het misschien een idee om te overleggen of het mogelijk is om voorlopig te stoppen met je opleiding en het na de bevalling weer op te pakken?? want als je in de put zit, zal dat denk ik niet minder worden zolang je blijft werken en niet je rust kan nemen als je denkt dat je het op dat moment nodig heb. heel veel suc6 met alles en kom maar weer snel uit de put om lekker te gaan genieten van je zwangerschap!
Och meissie, wat moeilijk.... Ik herken mezelf in jou,...toen ik zwanger was van mijn zoon. Alleen heel in het begin had ik die mooie roze wolk....al heel gauw werd dat gevoel overschaduwd door de ongelooflijke moeheid.... Ik voelde me ook zo down, ik moet zeggen dat ik al heel gauw stopte met werken omdat het gewoon niet meer ging. Ik werkte in de schoonmaak. dat was gewoon te zwaar. Die moeheid heeft me heel lang parten gespeeld. Spreek het goed door meis, maar denk daarbij wel heel goed aan jezelf en wat jij denkt aan te kunnen... Ik heb je leren kennen als een vrolijke warme meid, en je klinkt nu idd erg moe... Blijf wel goed om jezelf denken he? Dikke knuf.....
meis, wat vreselijk voor je! het lijkt wel alsof je in een spiraal bent geraakt, waar je qua energie niet meer uit lijkt te komen. denk dat wij moeilijk kunnen zeggen wat je moet doen. maar ik herken zeker de moedeloosheid die je nu ervaart. je zou voor jezelf eens goed moeten kijken naar wat jou het meest energie kost en waar je het meest positiviteit uithaalt. het eerste zou je dan eventueel kunnen minderen en inderdaad dmv doelen bijstellen en het tweede zou je meer tijd aan kunnen besteden. wat ik wel weet is als je thuis komt te zitten zonder hulp hoe je verder moet, dat je niet uit die spiraal gaat komen. ik ben daardoor nl verder in een dip geraakt destijds en je gevoel van eigenwaarde daalt op zo'n moment ook.. ik hoop dat die bedrijfarts of iemand die in elk geval thuis is op dit gebied jou kan begeleiden en kan zoeken naar middelen en doelen om je weer beter te laten voelen. ik wens je heel veel sterkte (en vergeet niet dat hormonen je ook erg depressief en down kunnen laten voelen, soms worden negatieve gedachten door hormonen zo echt in je hoofd dat je het ook als echt kunt ervaren..) heel veel sterkte meis, hoop van harte dat je je gauw beter en positiever gaat voelen..
Hebben jullie misschien een maatschappelijk werker/ster op het werk? Ik denk dat dat welleens kan helpen. Praten met iemand kan vaak heel verhelderend zijn. Dankzij de Pfeiffer voel je je al ellendig, en dankzij je geweldige hormonen wordt dit gevoel alleen maar versterkt. Ik denk dat je een beetje hulp best kan gebruiken. En kwaad zal het je zeker niet doen. Over een tijdje gaat de zon echt wel weer schijnen voor je hoor!!!! Sterkte Daphne
misschien dat jeook eens kan kijken hoe het straks in je vakantie gaat? als je je dan beter voelt dan stop je toch gewoon met werken die ziekte van pfeiffer is idd erg vermoeiend en kan een tijd duren voor het over is en dan bekkeninstabiliteit waar ik ook last van heb daar word je ook niet bepaald vrolijk van hoop dat je je in je vakantie beter gaat voelen als je geen druk van werk achter je staan hebt? ikzelf werk niet ja huisvrouw en vroew en straks in januari moeder dus ik deel mijn dagen een beetje in na wat ik die dag doen kan als ik een drukke dag gehad heb dan doe ik de andere dag rustiger aan maar al sje voor baas werkt gaat dit wat moeilijker succes meid!!! veel liefs
Zelf heb ik vroeger ook de ziekte van Pfeiffer gehad en weet maar al te goed hoe erg die vermoeidheid voelt, als je dan ook nog eens zwanger bent en bekkeninstabiliteit hebt, nee dan is het heel normaal dat je het niet meer trekt. Kies voor jezelf, je baby en je gezondheid, bespreek op je werk/school dat het echt niet meer gaat. Als ze hier geen begrip voor kunnen hebben dan is dat pech voor hun. De ziekte van Pfeiffer sloopt je echt en je hebt gewoon echt je rust nodig om het uit te zieken, wanneer je doorgaat word de vermoeidheid alleen maar erger en het is ook niet goed voor je baby. Ik zou zeggen bespreek het morgen nog zodat je niet je hele vakantie je druk hoeft te maken over het gesprek. Probeer, zoals al eerder is gezegd, je opleiding even tijdelijk stop te zetten, dit word wel vaker gedaan dus dat zal hopelijk geen probleem zijn in jouw geval. Ik vind het trouwens wel bewonderenswaardig dat je toch zo lang door bent gegaan, het moet voor je werkgever en school toch wel duidelijk zijn dat ze hier niet met een opgever te maken hebben, maar iemand die gewoon echt om haar gezondheid moet denken. Heel veel beterschap!!!
Wat verschrikkelijk voor je! Ik ben zelf vorig jaar helemaal down geweest, dus ik weet een beetje hoe je je voelt. Ik volgde toen ook nog een BBL opleiding. Heb toen voor mezelf besloten om te stoppen met de opleiding! Voor mij was dat op dat moment echt de beste keuze geweest en heb er ook nog altijd geen spijt van. Een opleiding, de ziekte en ook nog de zwangerschap is misschien erg veel! Probeer er in je vakantie goed over na te denken. Misschien krijg je in je vakantie wel de kracht een beetje terug om er goed over na te denken. Misschien bestaat er wel een mogelijkheid voor je om inderdaad na je bevalling de opleiding weer op te pakken (een jaar stop in de opleiding). Zo kan je dan misschien weer met volle moed ertegenaan! Dan heb je misschien de ziekte overwonnen en de kleine is er dan ook! Ontzettend veel sterkte ermee... Denk goed na wat je gaat doen, zo kan je niet doorgaan... Denk ook aan je kleintje in de buik! Gr. Miranda.
Meiden echt super bedankt Ik meen het. Ik zat er gisteren helemaal door. In het berichtje dat ik tikte hield ik me nog een beetje in ik was echt zo ontzettend depri....... Jullie berichtjes hebben me echt geholpen, ik meen het, ik vraag me serieus af hoe mensen dat deden toen er nog geen forums waren Ik ga morgen op vakantie. Ik verga van de pijn in mijn rug door het inpakken en zo maar laat me niet kisten . Ik ga er heerlijk van genieten. Op mijn werk is in ieder geval afgesproken dat ik tot 1 november 12 uur blijf werken en pas dan weer gekeken wordt of het meer/minder moet worden. TENZIJ ik tussentijds aangeef dat het beter/slechter gaat. Mijn kindje en mijn lichaam zijn vanaf nu het belangrijkste. Hoe graag ik ook wil werken ik heb wel gemerkt dat ik als ik me zo blijf voelen ik niet goed kan functioneren en in een negatieve spiraal terecht kom (slechte prestaties = slecht gevoel over mezelf = moe naar huis = niks doen thuis = slecht gevoel over 'vies' huis = depri gevoel = te moe om iets leuks te doen = nog meer depri gevoel = nog meer moe = nog slechter presteren op werk enz. enz. enz en het cirkeltje is weer rond). Dus als het na mijn vakantie niet beter gaat meld ik me ziek, punt uit! Maar nu ga ik eerst genieten van mijn vakantie, mijn man, mijn hond en de natuur van de Ardennen en heel, heel veel denken aan het kindje in mijn buik Nogmaals bedankt, jullie zijn super!