Vraagje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mispoes, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dames ik heb ff een vraagje...
    Soms merk je niet dat je een MK hebt, geen bloedverlies, geen buikpijn. Op de echo blijkt dan later bv dat er geen kloppend hartje (meer) is. Mijn vraag is: blijft je lichaam wel HCG aanmaken, ook al is er geen kloppend hartje? Ik bedoel zou je dat dmv een zwangerschapstest kunnen zien? Een lichter/geen streepje op de test?

Ik heb wel 2 mk's gehad, 1x spontaan afgekomen (toen had ik idd een week later een lichtere test) en 1x gecurreteerd, maar weet het antwoord op deze vraag niet...

bedankt vast!

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb waarschijnlijk rond half mei een miskraam gehad en er zit nog steeds HCG in mijn lijf. Op de echo was al een hele lege baarmoeder met begin van nieuwe cyclus te zien. Ik loop nu in het ziekenhuis om het hcg in de gaten te houden, want het zakt heel langzaam. Afgelopen vrijdag zeiden ze dat als ik nu een test zou doen, die nog steeds aan zou geven dat ik zwanger zou zijn...
    HCG kan dus nog heel lang in je lijf blijven zitten, zelfs als er al helemaal niets meer van het vruchtje in zit...

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Oke, dankje voor je antwoord Poema, en spijtig van je MK.... Succes en sterkte!

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Oja, ten tijde van de miskraam was ik waarschijnlijk heel kort zwanger... echt iets van vier weken ofzo... Dus dat hcg kan er dus echt lang inblijven...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een missed abortion hebt, blijft je lichaam inderdaad HCG aanmaken. Daardoor blijft je buik groeien en blijf je kwaaltjes houden, terwijl het dus wel foute boel kan zijn. Wij hadden een perfecte eerste echo met 8 weken, de tweede echo met 11 weken was niet goed. Het kindje was gestopt met groeien en het hartje klopte niet meer. We hadden dat zelf helemaal niet verwacht door alle kwaaltjes en een buik die wel 20 weken leek...

Maar goed, de kans op een missed abortion is vrij klein. Als je volop kwaaltjes hebt, geen bloedverlies of krampen, dan moet je er niet vanuit gaan dat het foute boel is. Al kan ik me goed voorstellen dat je erg bang bent totdat je de 12 weken voorbij bent of een aantal goede echo's hebt gehad.

Deel Deze Pagina