Vanmorgen met de gynaecoloog besproken dat er waarschijnlijk een foto met contrastvloeistof gemaakt zal worden van mijn baarmoeder en eileiders, dat is dan een hsg denk ik? Hiervoor moet ik bloed laten prikken, zodat ze aan de hand daarvan kan besluiten of dit daadwerkelijk nodig is. Wat kan ik hiervan verwachten?
Ik heb de hsg begin deze mnd gehad. Me bang laten maken door horrorverhalen op internet maar 1 tip: ga niet zieken naar die verhalen! Ik vond t zelf prima te doen. De zenuwen waren erger dan de gehele behandeling. Binnen 15 min stond ik buiten. Je krijgt een eendenbek in. Dan maken ze je baarmoedermond schoon met jodium. Vervolgens werd er een ballonnetje op je baarmoedermond geplaatst en opgeblazen. Dit was niet zo prettig maar bij mij goed te doen. En toen werd de vloeistof doorgespoten en foto's gemaakt. Daar heb ik niks van gevoeld. Maar goed, ieder lichaam is anders. En het hangt ook af van of er verstoppingen zijn of niet. Ik had wel goede pijnstilling genomen. De avond ervoor begonnen met paracetamol. Voor de behandeling diclofenac en 1 oxazepam voor de spanningen. Succes!
ik had ook de avond van te voren een pijstiller ingenomen en een uur vantevoren ook. deze kreeg ik op recept van het ziekenhuis mee. het ballonnetje opblazen vond ik niet prettig maar dat ging nog wel. toen ze de contrast vloeistof inspoten ging ik kapot van de pijn. zag zelfs zwart voor mijn ogen en heb geschreeuwd en gehuild van de pijn. gelukkig duurde het kort. de echte pijn duurde maar 2 minuten. ik wil je niet bang maken met mijn verhaal. iedereen is anders bij mij bleek achteraf dat mijn eileider dicht zat. vandaar ook de pijn. neem een maandverband mee want je kan daarna bloeden. zorg dat je zelf niet naar huis hoeft te rijden. ik was namelijk vrij duizelig daarna. veel succes meid. hopelijk valt het mee bij jou
Bedankt voor jullie reacties. Uiteraard heb ik ook andere verhalen gelezen en iedereen ervaart het anders. Ik moet eerst de waarden van het bloed afwachten en dan hoor ik maandag wat het plan is. Hopelijk kan het wel snel als het dan toch moet... en pik ik wat mee van het extra vruchtbaar zijn daarna