Is dit ook jullie ervaring? Ik heb het gevoel er helemaal doorheen te zitten. Net nu alles een beetje op een rijtje komt te staan in dit huishouden. Met Anique gaat het sinds 2 weken beter, minder huilen, meer slapen. Zelf ben ik weer aan het werk gegaan. Daar had ik veel zin in gewoon mijn ding weer doen en weten dat ik het kan. En toch voel ik me opgebrand. Kan de hele dag wel huilen. Dit is toch niet normaal (of juist wel?)? Als Anique nu aandacht vraagt ben ik te moe om ook maar te reageren. Ik ben mezelf kwijt en weet even niet waar ik mezelf weer moet gaan vinden/zoeken. Is het vreemd dat dit juist nu gebeurt? Of is het eigenlijk een normale reactie na de zwangerschap, de bevalling, de eerste loodzware maanden met een huilend kind........ Ik weet het even niet meer. Het maakt me verdrietig. Wat moet ik hiermee? Ik zou nu toch gelukkig en vrolijk moeten zijn?
Wuppie, ik denk dat het gewoon een reactie is op alles wat je meegemaakt hebt. In het begin was je waarschijnlijk alleen maar bezig met je kindje en nu alles weer een beetje op orde is, komt alle spanning eruit. Ik heb het (nog) niet gehad, maar ik ben ook zo'n typje waarbij de emoties pas later loskomen. Gooi het er gewoon lekker uit, dat lucht op. Voor dat je het weet ben je weer helemaal happy! Sterkte!
Ik heb precies de zelfde ervaring. De eerste 2 maanden waren vooral huil maanden. Na 2 en halve maand bgon het een beetje leuk te worden. Lucas reageerde goed op de andere voeding en begon al een beetje te meppen tegen de knuffeltjes onder de baby - gym. Kan zich een beetje vermaken. Nu met 3 en halve maand oud ben ik vorige week weer gestart met werken, maar het is me vies tegen gevallen. Ben dood op na het werk. Al de stress dat daarbij komt kijken. Loop het hele weekend al met koppijn en ff een huilbui gehad. Ook bij mij komt nu van alles los. Vind het gewoon ik moeilijk om Lucas los te laten en hem na 3 en halve maand 3 dagen in de week overdag te moeten missen. Ik maak me er te druk over denk ik wat een hoop energie vreet. Hoop ook dat dit snel veranderd...
hier nog 1. Ik krijg de tranen al in mn ogen als ik dit lees. Ik ben ook erg moe ... heel erg moe. Ben weer begonnen met werken en dit bevalt me helemaal niet. Dit ook omdat het nog eens avond diensten zijn. Ben heel erg vergeet achtig en kan overal wel om huilen. Zelf som een liedje. Heb gewoon helemaal geen energie en dat terwijl alles nu zo goed gaat. Heb ook geen kraamtranen gehad enzo dus misschien komt dit nu (wel erg laat dan) Michael slaapt hele nachten door. Maar aan tien uur slaap heb ik tekort. liefs natas