venkel thee rooibos thee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweety, 7 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    als ik wat extra drinken tussen door wil geven kan ik dan een van deze 2 soorten thee geven?

2. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Kan je niet meer flesvoeding geven dan per fles...? Let op: je mag een baby van die leeftijd niet meer dan 1 liter drinken per dag geven.
    Ik zal persoonlijk niet zo snel thee geven tussendoor. Eerder gewoon water...
    Weet niet wat de ervaring van andere is. Maar als ik merkte dat Lucas niet genoeg had aan zijn fles dan deed ik er weer wat meer in. Ik zit nu o het maximum van 5x 200cc nu doe ik er een schepje nutrix bij in. Maar dat zal ik met de kleine van jou nog niet doen. Normaal is dat vanaf 4 maanden...

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Inkie sorry wat je zegt klopt niet.
    Een baby mag niet meer dan 1 liter flesvoeding per dag, maar wel extra water of iets dergelijks!

Tweety, ik gaf Iman altijd 1 van deze soorten thee.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @Inkie24jr rene zit al op de max. van de voeding per 24 uur. 5 flessen van 200 cc.

@sweetyangel100 deed je die afwisselen met elkaar? deed je dit voor de ontlasting ook of gewoon voor extra drinken.

5. sweetangel100

Ik deed de rooibosthee voor de ontlasting, ik maakte daar de flessen mee aan ipv met gewoon water.
    Venkelthee gaf ik bij krampjes.
    Als ik het idee had dat iman dorst had overdag (ze is geboren tijdens een hittegolf) dan gaf ik wat er voor de hand lag, dus of rooibos of venkel.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoe kan ik het het beste maken ik gebruik barleduc voor de flesjes en soms een keer kraanwater als ik ergens ben. de thee moet heel slap zijn toch. rene vind gewoon water niet te drinken bij duwt dan zijn flesje weg dus daarom wil ik het nu met thee proberen voor andere dingen is ie nog te klein.

7. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen op het CB... Tja echt duidelijk zijn ze daar ook niet...

SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY.... ;)

Bij Lucas heeft het geen zin om thee of water te geven. Die spuugt alles er zo weer uit. Bij hem moet de voeding dik zijn...

8. sweetangel100

Haha Inkie, je hoeft je toch niet te verontschuldigen, gekkie!
    Zo leren we van elkaar ;)
    En Iman dronk eerst ook alleen dikke dingen, maar drinkt nu ook gewoon dixsap, dus dat komt wel!

9. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Inderdaad kunnen we zo van elkaar leren. En het is nog een leuke manier ook ;) :D

Denk ook wel dat Lucas straks wat minder dikke voeding gaat drinken hoor. Vooral als hij wat meer kan zitten. Het komt er nu uit omdat hij ligt en dan niet rustig ligt maar ligt te trappelen en gek te doen. Dan zou het er bij mij ook uit komen... :p

10. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik had ook net een topic over venkelthee gemaakt, bij de onderwerpen over voeding...
    Daar wordt er dus gezegd dat venkelthee niet meer mag, omdat dit schadelijk zou zijn voor de baby...
    Ik ben er dus voor de zekerheid maar mee gestopt!

11. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Heb in het begin 1 keertje de fles aangemaakt met venkelthee. Was absoluut geen hit. Nog geen 2 min na het boertje gooiede hij alles eruit. Dus ik gebruik het niet niet meer. Rooibos thee heb ik nooit gebruikt. Heb alleen rooibos thee met honingsmaak en weet niet of dat wel mag. Maar ja is ook niet nodig. Meneer doet het zeer goed op zijn flesvoeding ;)

12. sweetangel100

Rooibosthee gaf ik voor de krampjes Inkie en venkelthee ook... Maar ik maakte er dus de voeding mee aan... Nu geef ik niets meer hihi

13. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Kreeg een keer de hint om de flesvoeding dan met hele lichte venkelthee aan te maken... Geen oplossing dus.
    Maaruh Lucas heeft het echt niet meer nodig...

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @inkie: rooibosthee met honing mag weer niet. Ik geloof dat baby's het eerste jaar geen honing mogen.

15. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Heb het hem ook maar niet gegeven.
    Maar wat ik al zei: gelukkig is al dat geklooi om krampjes niet echt meer nodig. Op die ene uitzondering een keertje na is Lucas krampjes vrij al een 3 weken.
    :) FF AFKLOPPEN :-#

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou venkel thee is hier geen hit hij trok een vies gezicht haha dus maar niet gegeven rooibos nog niet geprobeerd.

17. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Venkelthee is niet schadelijk maar de kans dat de baby bij venkelthee luie darmen krijgt is groot. Omdat venkelthee de werking van darmen vertraagd om zo de krampjes te minderen. Wanneer je toch besluit om venkelthee te geven kan je dit kant en klaar kopen bij apotheek of drogist. Daar zit de juiste hoeveelheid in. Ik zou dit dan niet geven wanneer ie het niet nodig heeft.

Michael drinkt ook het max en heeft daar ok niet genoeg aan. Mocht hem als extra een fruithapje geven (heb ik gister ook gedaan :) ) En wanneer ie echt hongerig bleef moest ik overstappen op voeding voor hongerige baby's. Maar ook niet volledig maar half om half.

Mocht niet meer voeding geven vanwege het vocht. Wanneer een baby teveel vocht binnenkrijgt kunnen de nieren dit niet verwerken waardoor er een nierbeschadiging kan optreden. Vandaar dat dit dus afgeraden word.

Ik hoop je er iets aan heb

groetjes natas

Deel Deze Pagina