spugen of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wuppie, 16 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Sinds drie dagen spuugt Anique veel. Niet alleen na de voeding maar soms ook tussendoor. En dan wel ruim 2 uur na de fles. We hebben de voeding iets dikker gemaakt met Nutriton maar als we het te dik maken wil ze het niet hebben (kan het me voorstellen want het ziet er dan ook al niet smakelijk meer uit....) We houden haar rechtop, soms wel een half uur. We doen geen actieve spelletjes na de fles. We gebruiken inmiddels de Difrax fles want met de Avent fles (die volgensmij beter staat aangeschreven) is het nog erger.
    Ook heeft ze veel moeite met het laten van een boertje na de fles, gevolg dus ook weer veel spugen.....
    Kennen jullie dit? Wordt dit minder of is ze ziek? Ze heeft geen koorts en is verder wel vrolijk. Ik weet het niet. :(

2. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn dochtertje had adt ook een tijdje. Wij zijn toen een andere speen gaan gebruiken (we hadden avent nr. 1 en zijn toen nr. 2 gaan gebruiken)
    Spugen werd gelijk minder. Ook lieten we haar halverwege het flesje een boertje laten en ook dit hielp.

3. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond heeft precies hetzelfde maar wij hebben in het begin friso comfort gebruikt en daarmee was het probleem weg.
    nu mengen we friso comfort met normaal.
    desmond heeft dagen dat ie nergens last van heeft en ook dagen dat ie wel 2 keer op een dag spuugt zelf 2 uur erna maar ik heb gemerkt dat het vaak komt doordat hij na de fles met ze handen in ze mond zit en denk dat hij ze net iets te ver doet en dan komt alles eruit.
    maar idd somds ook zonder dat ie ze hand in ze mond heeft maar dat zijn periode,s

4. heb dat idd ook, soms als hij voor de 3 uur huilt, bv na 2 uur al, weet niet of dat bij jullie ook het geval is, kreeg ik het advies van het CB om echt pas na minimaal 3 uur eten te geven, omt hij eerder met hongergevoel dan gewoon warm water geven, was schijnbaar wat maagzuur en door eten dan verdunt dat en is dat even aangenaam voor de baby maar de maag heeft dan geen rust en niet al het eten kunnen verwerken, gevolg weer spugen. nu geven we hem als hij echt na 2 uur al komt en niet stil wil worden warm water, hij spuugt dan nog wel wat als hij het water op heeft en komt dan wel wat melk bij maar, het word minder, nu is het zo dat hij maximaal 2 keer op een dag wat veel spuugt en rest gewoon minimaal, druppeltje bv of echt een heel klein beetje wat je amper spugen kan noemen... misschien een idee als pas 2 uur na voeden is of althans voor de volgende voeding om ook wat water te geven

Deel Deze Pagina