Negatief zwangerschapstest, toch zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Frass, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frass

Frass Lid

13 apr 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Hallo allemaal.

Begin dit jaar ben ik gestopt met de pil omdat ik en mijn vriend erg graag een kindje willen. In het begin had ik onregelmatige cyclussen. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het (bij een normale cyclus) bijna twee weken te laat. Nu heb ik die twee weken erbij op geteld en zou ik 30 maart ongesteld moeten zijn. Maar dat is niet zo, ik ben nu 15 dagen te laat. (Bij een normale cyclus een maand!). Ik heb wel erg last van die verschijnselen zoals oa, misselijkheid, (ongesteld) buikpijn, brandend maagzuur en sinds een paar dagen ontzettende pijn aan mijn tepels, die ook iets verkleurd lijken. Vandaag 2 testen gedaan en toch weer een negatieve uitslag. Niet zwanger dus.. Ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet. Ik voel me wel een soort van "zwanger".. Hebben meer mensen zoiets meegemaakt? Iemand tips voor mij?

2. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Het kan nog ontpillen zijn! Weet je wel wanneer je je eisprong hebt gehad? Als je die 4 weken geleden gehad hebt zou je nu toch wel positief moeten testen!

3. Frass

Frass Lid

13 apr 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Ik zou 16 maart mijn eisprong moeten hebben volgens die mama app. Eind deze maand ben ik al 4 maanden gestopt met de pil en ik dacht dat het ontpillen ongeveer een half jaartje zou duren en in "heftigheid" afnemen. Om dit moment lijkt het juist erger te worden. Enig idee of de leeftijd ook iets uitmaakt?

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Die mama app geeft alleen je eisprong weer omdat je een gemiddelde invult...het wil natuurlijk niet zeggen dat je daadwerkelijk je eisprong hebt!!
    Het is heel normaal dat je na vier maanden nog geen reglematige cyclus hebt.

Misschien zijn ovulatie testen een idee om mee te starten?

5. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Zou inderdaad ook ovu testen gebruiken om duidelijkheid te krijgen! Het kan zomaar zijn dat je zwanger bent maar ook dat je ei laat is!

6. Frass

Frass Lid

13 apr 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Ik ga morgen gewoon even naar de dokter voor een bloedonderzoek. Misschien krijg ik daar nog handige tips. Ik vind het gewoon heel lastig om in deze onzekerheid te zitten.

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil je niet ontmoedigen maar hou er rekening mee dat de kans heel groot is dat de dokter niks wil doen. Je bent nog maar zo kort met de pil gestopt dat dit soort klachten heel normaal zijn en ze er ook niks aan kunnen doen.

8. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Je bent kort geleden gestopt met de pil.
    Je lichaam heeft vaak tijd nodig zijn normale cyclus te krijgen. Geef het even de tijd om te ontpillen.

9. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat die app pas betrouwbaar wordt als je een regelmatige cyclus hebt. Een eisprong kan ook symptomen geven zoals krampjes, voor meer zekerheid zou je een ovulatietest kunnen proberen.

Ook ik heb een moment gedacht aan zwangerschap terwijl dit gewoon een eisprong was (cyclus van 50 dgn) 2 mnd na pilstop begon ik dit te herkennen (ontpillen) maar geen heftige symptomen hoor. Probeer je niet te veel vast te houden aan wat kwaaltjes, verschilt zo erg per persoon. Ik had nml totaal geen klachten in het begin van m'n zwangerschap. Maagzuur komt overigens pas veel later in de zwangerschap voor...

10. guz3

guz3 Actief lid

17 feb 2008
    304
    0
    16
    Gewoon even vragen of je bloed mag prikken, jou lijf en jou geld! Als je het verhaal zo voorlegt kan hij je echt wel verder helpen en een zwangerschap bevestigen of uitsluiten. Succes...ik had het bij mijn 2e ook...negatieve test, bloedonderzoek wel positief. Had toen dus een late eisprong. En bij dit kindje, had ik 2 dagen na mn menstruatie al vruchtbaar slijm. Zon app wil dus niks zeggen, regeld je lichaam zelf, geen app :) Succes!

11. Frass

Frass Lid

13 apr 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Ik vertrouw ook niet blind op die app, maar kijk daar naar de informatie. Het is super lastig dat het bij iedereen anders is. Ik weet ook wel dat ik misschien niet zwanger ben, maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Deel Deze Pagina