lekkende borsten na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door paars, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Wie weet hoelang het duurt dat je nog last hebt van lekkende borsten na de bevalling?

2. Bri

Bri Niet meer actief

ben je van plan borstvoeding te gaan geven of niet?
    Als je BV geeft, kun je een tijdlang druk op je borsten krijgen voor het voeden, en dan kunnen ze ook gaan lekken. Ook kan de borst waar je kindje niet van drinkt, gaan lekken tijdens het voeden. Maar voor dit soort ongelukjes heb je zoogcompressen.
    Ik weet niet meer hoe lang dit heeft geduurd, ik geloof een maand of twee. Daarna waren vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd en lekten mijn borsten niet meer.

Geeeeeen idee hoe het gaat als je geen BV geeft. Ook dan kun je de eerste dagen stuwing krijgen (erger dan wanneer je wel voedt, omdat het niet wordt weggedronken), maar hoe lang je kunt lekken weet ik niet.

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hmmm... de eerste 2-3 weken liep ik continu over! Had siliconen compressen in, daarover gewone zoogcompressen en vervolgens nog 2 hydrofiele luiers in mijn bh... en dan lekte het nog door mijn shirts heen! :)

Ik was blij voldoende melk te hebben, maar dit was letterlijk en figuurlijk wat teveel van het goede!

Inmiddels is alles keurig op mekaar afgestemd (al sinds de kleine 4 weken of zo was) en lek ik alleen 's nachts nog wel (maar gewone zoogcompressen zijn nu voldoende om alles droog te houden).

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Paars,

Ik heb je topic verplaatst naar Na de bevalling.

Groetjes
    Elvira
    moderator

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb geen BV gegeven en heb bijna 3 maanden gelekt (de eerste 8 weken het ergst) later alleen bij huilen (maakte niet uit WIE zijn baby dat was, dus was erg lastig) of als ik aan onze zoon dacht was het al genoeg...

6. Niet meer actief

Ik gaf geen borstvoeding en bij mij heeft het 2 maanden vreselijk gelekt. Ik had kraamverband in mn bh en zelfs daar lekte het doorheen! Echt vreselijk, heel mn borsten waren geirriteerd door het vocht. Ik heb pilletjes van de dokter gekregen omdat het zo erg was en was er toen binnen twee dagen vanaf. Maar ik had er ook al erg veel last van tijdens de zwangerschap.

7. katja00

katja00 Nieuw lid

26 feb 2009
    3
    0
    0
    hallo,
    Ik gaf geen borstvoeding maar had wel een paar dagen last van stuwing en lekkende borsten.Ik kreeg de tip een strakke b.h. aan,koude compressen(eerst nat maken en dan laten bevriezen in de diepvries)in je b.h. stoppen.Was wel even brrrr maar met een dag of twee nergens meer last van gehad,misschien een idee ?!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb geen BV gegeven, en heb ook niet gelekt. Ja 1 keer had ik een plekje op mijn shirt zitten dus zijn er een paar druppeltjes gelekt, maar verder had ik nergens last van.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ooo dus het is normaal dat lekken.
    \heb jij ook dat het zo gaat spuiten als fonteinen?

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meid, je geeft borstvoeding dan is het lekken zeker normaal! Meeste hierboven geven kunstvoeding en willen zo snel mogelijk al hun melk weg hebben ;)! Jij zal waarschijnlijk ook nog wel een tijdje lekken, maar na een tijdje worden je borsten 'zindelijk' ;)! Dan lekken ze niet meer, komt er alleen melk wanneer de kleine drinkt (of jij kolft). Kan wel zijn dat dan als je aan de linkerborst voed de rechter wat mee gaat druppen ;)!

11. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik geef BV en lek als een gek :D
    ik loop regelmatig met 2 van die mooie kringen in mijn shirt :oops:
    ik verschoon elk uur de zoogcompressen, maar het mag niet baten.
    ik hoop ook dat ht snel wat minder wordt, want zeker in de zomer kan je het op straat niet meer met een jas verbergen.....

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lekken word vanzelf een stuk minder meid! Geen zorgen!

13. Nijntje77

Nijntje77 Lid

24 feb 2009
    20
    0
    0
    regio 040
    Mijn bevalling was 2.5 week geleden en heb 2 weken gelekt.
    Nu niet meer, hopenlijk blijft dat zo.

Ik geef flesvoeding.

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ikke gaf geen borstvoeding en ik ben er nu naar 2 weken zo goed als vanaf

Deel Deze Pagina