Dag dames, Willen jullie alsjeblieft met mij meedenken? Mijn vriend heeft eiiiiiindelijk een baan! Yessss! Maar mijn studie start volgende week woensdag weer en hij heeft vandaag zijn contract getekend en start morgen al. Wij wonen zelf in Arnhem, maar zag dat je je kind bij het kdv hier pas vanaf 07u30 kunt brengen. Dat is helaas te laat voor mij, gezien ik om 07u van huis moet. Mijn vriend nog eerder. Nu twijfel ik wat ik zal doen? Een gastouder zoeken, of haar bij mijn school in de buurt bij een kdv doen? Dan zien we elkaar wel een stuk langer per dag (bijna 3u meer) en ze hangt ontzettend aan me. Maar.. ik zit bij Kanaleneiland op school. Het is in mijn ogen echt een beetje een ghetto. Wie kent er een net kdv hier in de buurt? Het geeft niet als het een mix is van blanke/lichte kindjes (mijn vriend is zelf half Tunesisch namelijk), maar veel kinderen die ik daar zie, spreken slecht Nederlands/hebben een taalachterstand. Kortom: ik weet het even niet. Wie heeft er tips?
Ik zou zelf gaan kijken bij de kvds die er in Kanaleneiland zijn, op internet zoeken en langsgaan. Mama's kunnen hier wel zeggen wat een goede kdv is maar miss heb jij daar wel een heel ander gevoel bij als je daar aankomt.. Zoeken bellen en gaan zou ik zeggen succes!
Ik heb geen advies, maar bedenk goed wat je je kind aandoet om elke keer zo'n eind met de auto te moeten (en weer terug). Drie uur reizen per dag is echt lang en heel vermoeiend voor een klein kind. Wij hebben het noodgedwongen een tijd gedaan (en dan nog slechts max 2 uur), en ik had echt zo'n medelijden met ze. Met de kennis die ik nu heb zou ik zeker voor een gastouder gaan.
Het is met de trein. Ik ga heel vaak met haar met de trein en ze vindt het erg leuk Ik heb donderdag een afspraak bij een leuk kdv en als het me aanspreekt kan ze volgende week woensdag al terecht
Tja, we zullen zien. Werkt het niet dan zoeken we een andere oplossing Al vind ik trouwens dat je het best wat vriendelijker mag zeggen..
Hoe weet jij hoe vriendelijk (of onvriendelijk) ik dit zeg? Ik meen wat ik zeg: je weet niet waar je aan begint. Dat is oprechte zorg. het is heel zwaar. Als volwassene is 3 uur openbaar vervoer met overstappen op hectisch Utrecht centraal op 1 dag al heftig. Laat staan voor een dreumes, die meer slaap nodig heeft dan een volwassene, vroeg op moet en op de terugweg al de hele dag op een kdv heeft gezeten. Hoop (wederom oprecht) dat het werkt voor jullie en dat je anders zo snel mogelijk een alternatief zoekt.
Ik vind het niet vriendelijk overkomen, laat ik het dan zo zeggen Ik ken mijn kind gelukkig het beste, en ze is een makkelijke slaper in de buggy en in de trein, dus ik denk dat dat wel goed komt. Anders zou ze nog langer op het kdv zitten dan ze nu al moet. Denk echt dat zij liever met mama in de trein zit. Elkaar 3u extra zien is veel op zo'n dag. Ik probeer het beste te doen voor haar, want ze betekent de wereld voor me, en mocht dit niet de beste keuze zijn, dan ga ik uiteraard op zoek naar een andere oplossing Had haar liever helemaal niet weggebracht, maar soms moet het. Ben al lang blij dat ze bijna 2 jaar lekker thuis heeft kunnen blijven, eerst bij mij en toen bij papa.
Dan lees je niet goed. Ik zeg dat een mix prima is. Mijn vriend is zelf half Tunesisch en woont pas sinds ruim 2 jaar in Nederland. Dus denk dat je mijn bericht verkeerd begrijpt. Maar goed, ik ben er zelf al uit. Beheer hier mag een slotje op
waar lees je dit ik lees dat ze kanaleneiland een soort ghetto vind. (wat ik eigenlijk ook wel vind). en ze wil best een kdv met gemixte nationaliteiten, alleen niet 1 waar veel kinderen slecht nederlands spreken of een taalachterstand hebben. groot gelijk. zou ik ook niet willen. mn nichtje is op kanaleneiland lerares op een kleuterschool waar ook een dagverblijf naast zit. school en dagverblijf met praktisch alleen maar buitenlandse kinderen. daar heeft ze absoluut geen problemen mee maar ze heeft er wel zelf uitdrukkelijk voor gekozen om haar 2 kinderen daar niet naar toe te doen aangezien er bij de meeste kinderen een flinke taalachterstand is. niet bepaald goed voor de taalontwikkeling van je eigen kind. daarnaast gaat er veel aandacht naar de kinderen met achterstand, wat ook ten koste gaat van andere kinderen. zou ook mijn ding niet zijn hoor.
...want donkere kindjes, die wil je er niet bij Ja sorry, kinderen zijn kinderen, of ze nou Chinees of Russisch of Nederlands spreken, spelen doen ze toch wel samen, is juist een verrijking. Hier zitten ze op een zgn. 'zwarte' psz en 'zwarte' school. Mijn oudste is met een taalvoorsprong van 1,5 jaar overgegaan naar groep 2. Dus dat niet bepaald goed voor de taalontwikkeling....ben ik het totaal mee oneens. Juist op dit soort gemengde scholen wordt veel meer aandacht besteed aan taal, woordenschat, voorlezen, programma's. Ik spreek uit ervaring... ...maar je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik val alleen een beetje over je woordkeus.
Wat bedoel je met elkaar 3 uur langer zien? Toch niet je reistijd? Dat is echt killing voor een dreumes die de hele dag al op een kdv door heeft gebracht.
Ik zou ook een andere oplossing zoeken. Ik weet niet hoe je nu met je kindje reist in de trein (je zegt dat je dat vaak doet), ik ook namelijk met beide dochters. Maar dat is dan in de vakantie of in het weekend. Niet op doordeweekse dagen in de spits. Ik reis veel in de spits met de trein en kan vaker niet dan wel zitten. Met mijn dochters zou ik dan absoluut niet willen reizen. Dus denk daar wel over na. Helaas zijn mensen in de spits door de haast, drukte en vaak door het vroege opstaan ook niet altijd even gezellig of aardig. Houd daar rekening mee, vooral als je dochter een keertje haar dag niet heeft, je zult (weet ik helaas uit ervaring) nare opmerkingen krijgen. Ik weet niet hoe het traject Arnhem-Utrecht is, maar richting Utrecht lijkt het mij altijd wel druk te zijn in de spits, dus echt: houd er rekening mee. Een kdv in Arnhem zoeken dat om 7 uur open gaat of een gastouder die om 7 uur begint? Neem aan dat er wel ergens een moet zitten toch?
Overigens snap ik de TO wel. Wanneer veel kinderen niet/weinig Nederlands spreken, heeft dat effect op haar kind. Weet ik uit ervaring in het onderwijs. Dat heeft verder niets met de afkomst van die kinderen te maken, alleen met hun taalontwikkeling.
Mix blank/lichte kindjes bedoelde ik uiteraard blanke/donkere kindjes Eylem Was al laat Verder heb ik geen zin om erop in te gaan en wacht ik tot beheer het topic sluit. Ik ben namelijk geholpen