Ervaringen HSG

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mykelti, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hoi allemaal,

    Afgelopen woensdag heb ik een HSG gehad en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Wij zouden een nieuwe methode (?) krijgen die minder pijn deed. Sinds de currettage heb ik vanaf mijn ei tot aan menstruatie een gevoelige plek ik mijn buik en die deed dus zo ongelooflijk zeer tijdens het opblazen van het ballonnetje in mijn bm. Lag gewoon te janken van de pijn en ik ben echt wel wat gewend. Net of ze het er zo uittrokken. Mijn eileiders waren goed doorgankelijk. Nu vloei ik nog wel bruin en rood en verlies ook stolseltjes/stukjes slijm ofzo? Ook een fijne allergische reactie op of het jodium of de contrastvloeistof, maar dat is een ander verhaal... :)

    Nu is mijn vraag:
    - welke methode heb je gehad (met of zonder ballonnetje)?
    - hoe heb je het ervaren qua pijn?
    - hoe lang had je uitvloeiing?
    - wat was het eindresultaat qua verstopt of niet verstopt of andere uitkomst?
    - en ben je zwanger geworden daarna?

    Ben erg benieuwd!
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook met ballon in 2007.
    Ik vond het ook wel pijnlijk, maar niet zo erg als jij het omschrijft. Het is denk ik per persoon verschillend.
    Ik vloeide een paar dagen. Ik ben 1 ronde na de hsg zwanger geraakt. Mijn zus is ook de ronde na hsg zwanger geraakt en zo ken ik wel meer positieve verhalen.

    suc6 en hopelijk raak je snel zwanger
     
  3. MwMariska

    MwMariska Actief lid

    8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Nu is mijn vraag:
    - welke methode heb je gehad (met of zonder ballonnetje)?
    - hoe heb je het ervaren qua pijn?
    - hoe lang had je uitvloeiing?
    - wat was het eindresultaat qua verstopt of niet verstopt of andere uitkomst?
    - en ben je zwanger geworden daarna?

    Ik had ook de methode met ballonnetje en het deed me heel veel pijn, heb nog nooit zoveel pijn gehad pfffff
    Na 2 dagen was bij mij het vloeien over en mijn eileiders bleken goed doorgankelijk.. Dus goede uitslag :D
    Helaas niet zwanger geworden, HSG was in november en nu een paar maand verder nog niks :(

    Succes met zwanger worden!

    Groetjes Mariska
     
  4. Mutzie

    Mutzie Fanatiek lid

    30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Ik kan me niks herinneren van een ballonnetje, dus ik geloof niet dat daar gebruik van is gemaakt.
    Heb totaal geen pijn gehad, ook niet erna. Wel veel stolsels en bloed verloren enkele dagen.
    Gelukkig waren de eileiders open en ben ik diezelfde ronde nog zwanger geraakt.

    Ik hoop voor je dat dit voor jou ook zo mag zijn. Veel succes!
     
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een hel!

    Bij mij pastte het cupje niet, maar waar ze het toen mee gedaan hebben???? Er kwamen in elk geval tangen bij te pas.
    Vond het echt een hel toen de vloestf erdoor werd gespoten en ook ik kan best wel tegen een stootje.
    Eileiders waren goed doorgankelijk en de maand erna was ik zwanger (helaas miskraam).
    Heb maar een dag of twee gevloeid en een kwartier na de behandeling was alles pijn en ellende al voorbij. Verder helemaal geen last meer gehad.
     

Deel Deze Pagina