Ja hoor, hormonen, rare uitvinding... Ben 38 weken zwanger en lichaam begint aardig in de weg te zitten. Door vermoeidheid kan ik het al een poos niet meer opbrengen om leuke dingen te ondernemen met dochter van 3,5. Ook lijf staat dat niet meer toe(na 3 m lopen al harde buiken, en thuis geplast, op plaats van bestemming alweer moeten...je kent het wel). Ik baal er enorm van, want hoewel ik best een huismus ben en dochter zich ook prima kan vermaken, vind ik het wel leuk om paar keer in de week iets te gaan doen, speeltuin, wandelen in het bos, even naar de stad. Simpele dingen dus. Door zwangerschap ben ik ook toe aan rust, en das best lastig soms met een drukke peuter én omstandigheden bij ons bedrijf aan huis(waar mijn man overigens verantwoordelijk voor is, maar toch, het is een familiebedrijf). Heb het "geluk" dat ik vandaag én morgen niet hoef te moederen. Heeeeerlijk! de opa's en oma's nemen het even een dagje over; vandaag met ene opa en oma koningsdag, morgen met andere opa en oma mss naar de dierentuin. Dochter lekker de deur uit, leuke dingen doen en mama 2 dagen om uit te rusten. Een win-win situatie zal je denken Ik vind het ook heerlijk, ff stilte, ff geen "ge-mamaaaaa"!!!. Maar door die stomme hormonen kan ik wel janken, want wat mis ik mijn dochter...Opa haalde haar op vanmorgen, heb haar wel 10x gezoend en gezegd dat ik dr zou missen. Terwijl wij water en vuur zijn en echt regelmatig een dagje zónder elkaar door moeten brengen(waar ik in normale toestand dus helemaal geen moeite mee heb ) om onze "relatie" goed te houden. Nu is ze dus weg, en ik baal, ik baal dat IK niet degene ben die met haar over de rommelmarkt kan struinen op deze koningsdag. Ze zal het reuze gezellig hebben met opa en oma, maar ik had zo graag de energie en het lijf willen hebben om gezellig op stap te gaan met haar. Dat vind ze leuk, en wil ze graag, maar mama kan het gewoon niet meer opbrengen. Ik word daar verdrietig van, en nu mis ik haar ook nog... Ik trek het sommige dagen echt niet dat ze alsmaar om me heen is, door die vermoeidheid en dat alles meer energie kost en moeite. Maar wat vind ik het anderzijds ook fijn als er wél is, dat als je er ff doorheen zit, je niet alleen in huis bent, afleiding hebt van een vrolijke peuter, die constant paardenbloemen voor je plukt in de tuin, zegt dat het allemaal wel goed komt, en je lief vind..... Zwangerschapshormonen, rare uitvinding....
Herkenbaar! Voel me ook vaak schuldig naar dochter van 4,5.... vermaakt zich ook prima thuis en is heel makkelijk maar idd ik wil ook graag leuke dingen met dr doen. In de kerstvakantie nog veel beroerd van zwangerschap en toen ook nog griep erbij. Met 20 weken ging g beter en kon ik weer meer met dr doen na school maar sinds 26 weken (pasen) is t weer niks, slaap amper ontzettend moe en totaal geen energie en nu is t meivakantie.... en ben ik flink verkouden en grieperig (vriendlief heeft me aangestoken) Ze gaat logeren bij opa en oma en een tante maar had zo graag wat leuks willen doen met dr, alleen t gaat gewoon niet... Ik ben sinds vorige week minder aan t werk dus hoop dat dat wat rust geeft en wat meer energie voor haar
Herkenbaar. Mijn kinderen hebben nu 2 wk meivakantie en ik vind dat dus ook echt zwaar. Vandaag hebben we ze bij opa en oma gebracht om een aantal nachtjes te logeren. Vinden opa en oma leuk, de jongens vinden het leuk maar ik voel me schuldig
Oh, bah, ik was ook alsmaar ziek tijdens zwangerschap! Eerste weken beroerd door de hormonen, daarna verkouden, buikgriep, weer verkouden met als hoogtepunt keelontsteking met enorm hoesten tot overgeven toe, 3 weken gehoest, vreselijk!! Dochter was ook alsmaar verkouden. ben dankbaar dat we voor een 2e keer een kindje mogen krijgen, maar het was wel een zwangerschap met heel veel hobbels. Voor ons is straks het gezin compleet, dus deze schuldgevoelens naar mijn dochter zijn maar eenmalig. Straks, als kindje geboren is en we weer op de been zijn, lekker genieten van de leuke dingen! de zomer staat voor de deur, dus het seizoen zit in ieder geval mee! Veel succes met je zwangerschap, en geniet van de kleine momentjes met je dochter die nog wel kunnen!
Ja, herkenbaar, je zou zelf zo graag leuke dingen beleven met je kids!! Dochter kwam vanmiddag helemaal enthousiast weer thuis, ze had het zo geweldig gehad op de koningsdag met opa en oma. Maar jeetje, wat had ik er graag bij willen zijn....
Idd genieten van de kleine momenten! En ze vind t ook superleuk dat ze grote zus wordt maar wel fijn als zwnagerschap voorbij is en je weer meer kan doen. Jij succes met je laatste loodjes! Heerlijk genieten in de zomer Ik beval pas in juli dus hoop stiekem dat t niet al te heet gaat worden
Juli, een zomerkind, hopelijk veel verjaardagen die je buiten kan vieren!! onze dochter is van half augustus.
Dr zus is jarig op de uitgerekende datum en haar verjaardagen zijn altijd buiten geweest, ideaal desnoods onder n partytent Inmiddels ben jij alweer 39 weken! Spannend!