de titel zegt het al hoeveel voorrraad moet of hebben jullie opgebouwd voordat jullie gingen werken? ga straks vier dagen werken) bedankt
Ben je al begonnen met oefenen met kolven? Want dan weet je (ongeveer) hoeveel je kunt kolven. Normaal zeggen ze dat je voor 1 dag moet hebben, omdat je als je gaat werken dan weer kolft voor de volgende dag. Maar voor je eigen gemoedsrust zou je voor 1 of 2 weken kunnen sparen. Als het dan niet zo lukt op het werk, loop je niet meteen te stressen. Zelf kolf ik op het werk niet voldoende voor als ik weer moet werken. Ik moet thuis dus extra kolven als ik vrij ben. Dus een beetje voorraad is meestal wel handig. Ook als je per ongeluk een flesje laat vallen....
Tja ik denk dat als je voor 2 dagen in de vriezer hebt liggen dat je dan zeker een prima voorraad hebt. Straks weet je hoeveel je op jouw werkdagen kolft en dan kan je beter bepalen hoeveel extra melk je nodig hebt. En zoals Ladyrabbit al schreef: veel vrouwen kolven bijvoorbeeld op maandag de melk die de kleine op dinsdag drinkt. Als jij genoeg kan kolven dan zou dit perfect zijn. Als je moeite hebt met grote hoeveelheden kolven (dat 'probleem' heb ik) dan zul je op de vrije dagen nog een extra kolfmoment in moeten lassen. Het beste is dan om dit op een vast moment te doen zodat jouw borsten hieraan wennen. Ik deed dit altijd na de ochtendvoeding, dan zijn je borsten nog lekker vol van de nacht. Enne, kolven moet je echt leren dus begin op tijd met oefenen! Zodoende kan jouw kleine ook vast aan de fles wennen! Succes!
Ik had alleen een voorraad voor de 1e werkdag en kolf elke werkdag voor de volgende werkdag, mocht ik meer kolven dan nodig, dan vries ik dat in en idd wat al eerder gezegd is, kolven moet je echt leren, dus begin op tijd!
ik had zon tien voedingen in de vriezer staan. en heb het niet nodig gehad had er twee nodig voor de eerste dag en op die dag kolfde ik meteen weer voor de volgende dag.... dus alleen wat ik ko9lf op mijn laatste werkdag van de week gaat in de vriezer en de eerste dag van de week komt het uit de vriezer... voor je eigen gemoedstoestand is het idd handig om een klein voorraasdje te hebben maar je hoeft niet te overdrijven hoor... en idd ff oefenen met kolven!
Ik heb hier een aardige voorraad opgebouwd doordat ik de eerste lading afkolfde totdat het er niet meer uitspoot, zodat Thirza kon drinken zonder zich te verslikken. Heb daardoor de onderste la van de vriezer helemaal vol liggen met ijsblokjeszakjes, Dat is dus teveel voorraad, Maar goed, wel weer makkelijk, omdat ik ook niet gelijk loop te stressen als ik te weinig kolf, wat soms gewoon gebeurt. Ik kolf maandag af voor woensdag, woensdag voor donderdag en dat van donderdag gaat de vriezer in. Voor maandag pak ik dan de oudste melk die ingevroren ligt, dus mijn voorraad wordt wekelijks vernieuwd, Da's dan wel weer handig aan zo'n voorraad. Maar als je een beetje relaxed wilt beginnen, is een voorraad van een paar dagen/een werkweek wel handig, denk ik.
heb ondertussen ook ruim 10 voedingen in de diepvries staan. geeft me gewoon een rustiger gevoel.. Weet ik tenminste dat wanneer het de eerste paar dagen nog neit zo goed gaat, het kolven op mijn werk, ik in iedergeval genoeg heb.
ik heb een behoorlijke voorraad en ik hoef niet eens te kolven want kan live voeden maar mijn meisje drinkt pas sinds kort 's ochtends 2 borsten maar een voorraad voor 4 daagjes zou denk ik prettig zijn. voor als je minder kolft xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx