Wie heeft er nog meer last van af en toe wat bruinverlies. Ben nu 20 weken zwanger en heel af en toe heb ik daar last van. Het is echt heel minimaal hoor, klein beetje en dan stopt het gelijk weer. Toch vind ik het een beetje vreemd en vraag me af wat dat dan is? En kan dat de hele zwangerschap aanhouden? Ben benieuwd of er nog meer zijn die hier last van hebben of hebben gehad.
Ja, ikke! Heb het vanaf week 20 ongeveer zo'n vier keer gehad. Duurt dan in totaal 2 tot 3 dagen (echt heel weinig hoor, 't is meer afscheiding met oud bloed zeg maar). Wat het precies is? Weet ik tot op heden nog steeds niet. Maar volgens de verloskundige kan het geen kwaad zolang de beeb het goed blijft doen en het geen helder rood bloed wordt (heb na eerste keer wel een extra controle gehad, maar alles bleek goed). Bij mij komt het meestal wel na wat meer inspanning en/of drukte (of bijvoorbeeld na mijn pretecho bij 25 weken, van het hard duwen op de buik? Heb mijn placenta namelijk aan de voorzijde). Waarschijnlijk is het een vaatje wat geknapt is, dus daar hou ik het maar bij. De eerste twee keer maakte ik mij behoorlijk druk (ook omdat ik al eens een miskraam heb gehad en dan is elke vorm van bloed eng), maar inmiddels heb ik zoiets van... oké, ik heb het weer, maar zolang ik de beeb goed voel, het niet rood wordt en ik geen extra klachten heb......