Hallo, Ik heb een vraag ik heb een uitzendovereenkomst in fase A. Deze loopt tot 1 februari 2011. Nu heeft de gyn. van de week aangegeven om al te stoppen met 28 weken. Dit zou dus betekenen dat ik al 6 weken eerder moet stoppen dan wanneer het zwangerschapsverlof ingaat. Hier op het werk hebben ze gezegd dat wanneer mijn zwangerschapsverlof ingaat mijn contract wordt beindigd(dit vind ik begrijpelijk) en dat ik dan via het uwv een aanvraag in moet dienen dat ik zwangerschapsverlof ga. Maar hoe los ik het nu op met de 6 weken van te voren? Kan iemand mij helpen want heb al het uwv gebeld maar daar komen ze er ook niet echt uit. De ene zegt dit en de andere dat. Alvast bedankt. Groeten, Alien
Neem aan dat gyn zegt dat jij moet stoppen omdat je lijf het niet meer aankan? jij moet je gewoon ziekmelden.. en uitzendburo moet je dan ziek uit dienst melden.. dan krijg je gewoon ZW tot je met verlof gaat. omdat je ziek bent door zwangerschap krijg je 100% uitbetaald. 8 weken voor je uitgerekende datum kan je dan bij uwv met een telefoontje je verlof aanvragen.. je krijgt dan formulier opgestuurd dat je moet invullen en opsturen.. 6 weken voor uitgerekende datum gaat je verlof dan in
Limmeke: Bedankt voor je reactie. Ik moet idd eerder stoppen ivm inspanning enzo van het lichaam en omdat tweeling meestal eerder worden geboren. Ik krijg van de gyn. daar ook een verklaring voor. Moet deze dan ook naar het uitzendbureau worden verzonden of is dat niet nodig. En als het uitzendbureau mij ziek uitdienst meld. Neemt het UWV dan contact met mij op. Groeten, Alien
nee, je moet jezelf ook even ziek melden bij UWV.. maar het is echt belangrijk dat uitzendburo dat ook doet.. want heel soms vergeten ze het.. en dan kost het enorm veel moeite om dat alsnog geregeld te krijgen.
je moet je idd zelf ziekmelden...als je je ziekmeldt dan einigt sowieso je contract omdat je in fase a zit...voor de rest heb je dan niets meer met het uitzendbureau te maken maar met het UWV...ik zou toch echt naar je gyn en je eigen lichaam luisteren hoor! en als je gyn een briefje kan schrijven waarin zij adviseert eerder te stoppen wegens lichaamsongemakken...kan je dat gewoon aangeven bij de uwv arts..zo moeilijk doen ze dan niet..dan melden ze je ziek ivm zwangerschap en krijg je 100% procent uitbetaald..