Hoi Hoi, Het was allemaal best overweldigend allemaal. mijn man had van te voren gebeld met de vraag of hij voor de afspraak in de ochtend al zaad/bloed kon inleveren. dan kon niet we moetsen eerst maar eens horen hoe of wat. Puntje bij paaltje moet je dus standaard zaad inleveren. nu moets hij maar een nieuwe afspraak maken. Het moet dus ook nog op afspraak en alleen tussen 10.30-11.00 inleveren. Handig als je met je op een vrachtwagen door nederland rijd Verder kregen we dus de hele riedel inwendige echo, bloed prikken, uitstijkje, weefselonderzoek moet nu 2e bloedonderzoek, echo en samenlevingtest gaan plannen...waar ik wel heel erg van in een dipje van kwam was dat ze meteen over mijn gewicht begonnen. Ik ben te zwaar dat weet ik daar probeer ik al 15 jaar wat aan te doen. Vraagt die verpleegkundige in het ziekenhuis heb je wel eens van sonja bakker gehoord? Nu heb ik alles al geprobeerd en kom ik van zelfs lucht aan. Hoor ik wederom dat wat kilo's minder wel zouden helpen in dit zwangerschap project. nauw dat was echt erg heel naar. Weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ja ik wil best 10 kilo lichter zijn maar heb alles al uit de kast gehaald weet echt niet wat ik nu moet proberen. Heeft iemand nog nuttige tips? IK eet echt niet raar of zo:1 bak albrains, 1 ontbijtkoekje, 3 bruine boterhammen, 2 stuks fruit, 150 gr groenten, beetje aardappels of rijst en vegatarisch vlees. Drink 1,5-2 liter per dag. Snoep niet, heb alles suikervrij, drink sporadisch alcohol als ik iets ga schrappen kom ik onder advies voedingscentrum en wordt het een craschdieet Groeten Nicole
heej meid, wat een gedoe allemaal he valt niet mee. Ook ik moet 6 kilo afvallen voor ik uberhaupt mag beginnen aan een IUI behandeling. ergens voelt het klote dat het feit dat we niet spontaan zwanger worden, door in mijn geval door de man ikke moet gaan afvallen......... MAAR JA , ze willen niet een zwangerschap gaan bevorderen als je een risico factor ben. Goed ik heb nog tot half maart de tijd voor 4 kilo ongeveer dat is 2 weke dus ook een crashdieet zoals je noemt. En ergens wordt ik er niet vrolijker van voel mij somberder dan anders. sterkte LIEK.
Hoi Lieke, wat dieet gebruik je nu? Toch wel raar dat je een crasch dieet moet volgen om geholpen te wprden. Dat eigenlijk niet eens gezond en je komt vaak meer aan dat je woog als je stopt...
Dat doe ik zelf he, anders kan ik de eerste behandeling in april wel vergeten en moet ik het nog een maand uitstellen. IK probeer en wat lukt dat lukt.en anders kwee nie moet nog even zien he. ik eet minder , drie keer perdag en drink gem 3 liter water perdag. Liek.
De gyn heeft mij niet verplicht om af te vallen maar wel geadviseerd om te doen. Alleen om de kansen te verhogen! Nou succes meid, hoop dat het lukt.
Nicole, balen dat ze dan daar over beginnen! kan me voorstellen dat als je met je gewicht worstelt dit dan niet leuk overkomt Ik kan je mijn verhaal doen. een aantal jaar geleden moest ik door angsten aan de antidepresiva. Daar kwam ik zo'n 20 kilo van aan in 1,5 jaar tijd. Ik ben maar 1,67 dus dan is het al snel te veel. In mei ben ik begonnen met sonja bakker. Ook ik at net als jou niet veel. Overdag zelfs vrij weinig. Ik ben nu 13,9 kilo afgevallen. En ik zweer dus bij sonja, de afwisseling in mijn dieet heeft waarschijnlijk een hoop voor mijn stofwisseling gedaan. Sonja is absoluut geen crash dieet, ik heb nooit echt een honger gevoel. Ik wens je veel succes! liefs Natasja
hoi. ik moest ook 13 kilo afvallen als we met ivf icsi wilde starten. ik ben in september naar de weight watchers gegaan en ben nu 13 kilo lichter. vond t echt een fijn eet patroon ik kan gewoon alles eten en mag ook eten! en ik weet niet of het door de kilo's komt die weg zijn maar we zijn toch op de "gewone" manier zwanger geraakt veel suuces ermee
Aan hoeveel te zwaar moet ik denken?...... Ik ben zelf namelijk ook iets zwaarder dan dat ik zou moeten zijn noem het maar wat overgewicht, maar heb 8 maart de 1e afspr op de fer.poli ivm onze kinderwens. Kan me borst dus alvast natmaken dat er naar m'n gewicht gekeken gaat worden? Liefs Mirre
als je overgewicht hebt dalen je kansen op een gewone zwangerschap, net zoals als jij en/of je partner roken, Vandaar dat je vaak eerst een "normaal"gewicht moet hebben en bv stoppen met roken.
het gaat om je BMI die ze tellen, ik heb een score van 35 en ik moet 34 hebben. als ik nu nog 4 kilo kwijt ben dan is het 34. liek
bij onze 1ste afspraak bij de gyn zei hij ook dat ik over gewicht had , hij zei mij maakt dat niks uit hoor maar vet maakt ook een hormoon aan ofzo waardoor het zwanger worden moeilijker gaat. toen ik zei van ik ben al 16 kilo kwijt dmv sonja bakker (me naam genoot) toen vond hij dat al heel goed. (eigenlijk doe ik al bijna 31 jaar aan het sonja bakker dieet )
Tegen mij zeiden ze ook dat de onregelmatige cyclus door het overgewicht kan komen. Ik vind wel dat ze eerst maar eens alle testen moeten afwachten voordat ze op overgewicht gooien. We zijn immers doorverwezen omdat de zaadkwaliteit slecht is. Daarbij is mijn hele familie "dik"en iedereen heeft meerder kinderen. Maar het is geen nadeel als ik er wat kilo's af kan krijgen Zal mij eens gaan storten op dat sonja bakker. Moet je dat boek kopen of zijn er online ook recepten te vinden
Ik was ook te zwaar, is me gelijk medegedeeld dat ze niet helpen boven de bmi 32 Onderzoeken wel, mijn niet zwangerworden komt niet van mijn overgewicht. Maar ik ben gaan informeren en blijkt dat veel ziekenhuizen andere regels hanteren. van de week eindgesprek gehad en moet nog een onderzoek, ik heb aangegeven dat ik naar arnhem gaat indien een behandeling nodig is, omdat ze daar minder streng zien. Vreemde is dat er nog over gepraat kon worden. Als je aan hun geld komt is principe in een keer minder belangrijk. het was ivm hoge bloeddruk en meer kans op suiker, maa rja ik weet ook wel wat de risico;s zijn en daarbij als ik nu spontaan zwanger wordt heb ik dit risico ook.
Ow meiden, ontzettend veel succes met het verliezen van de kilo's! Ik vind jullie absolute kanjers en doorzetters! Liefs en een hele forse knuf, Elmo
het is wel vreemd dat elke zh daarin weer een andere regels hanteren. ben blij dat ze hier geen 32 hanteren pff dan had ik nog wel meer kiloos eraf moeten hebben. het is wel vreemd ivm het feit dat je de zelfde risicos`s hebt als je spontaan zwanger wordt. ik ben zelf best wel beetje verdrietig dat een afvalrace een must is voor je een liefste wens mag proberen te gaan vervullen. en dat terwijl mijn cyclus gewoon perfect is op hele kleine uitschieters na. Mijn vriend zijn zwemmers zijn het probleem niet mijn overgewicht. liek..
ja vind ik ook heel vreemd. Ik ben niet gezond en vreselijk moeilijk afvallen. zwemmers van manneke is goed. Maar mijn baarmoederslijm is niet goed, dit heeft niks met overgewicht te maken. cyclus is bij mij echt perfect, 28 dagen met 1 uitschieter naar 30dagen