Hallo, Mijn kleine man is volgende week drie maanden, nu was ie de afgelopen twee dagen een beetje uit zijn doen. Wat sneller huiler, korter slapen (tis al geen slaper overdag, maar nu echt hazenslaapjes) soms ook echt ontroostbaar huilen. Niet mijn kind zoals ik het ken dus. Vanavond ga ik hem de fles en ik vond zijn ene wang zo warm en zag ook wat rood. Ik kan/kon me niet voorstellen dat het een tandje zou zijn, maar na de fles toch eens gevoeld en tot mijn verbazing lijkt het wel of ie een tand krijgt, er steekt tenminste iets wit uit zijn kaakje en het is hard Ik heb al een beetje gegoogled, nu zou dit zo ie zo al vroeg zijn, maar ik begreep ook dat normaal gesproken eerst de voortanden/snijtanden door komen. Maar bij hem is het meer zijn hoektand. Nu had ik ook altijd gedacht dat er boven op zijn kaakje iets zou gaan beginnen, maar het lijkt wel meer aan de zijkant te zitten. Kortom, zou dit echt een tandje zijn of kan het nog iets anders zijn...
Ik las toevallig vandaag op de site van de Wij dat met 3 maanden kindjes eigenlijk nog geen tandjes kunnen krijgen, hun speeksel word wel meer aangemaakt om straks het vastere voedsel goed te kunnen verteren. Ook staat daar dat rode wangetjes, luier uitslag, verhoging en jengelig zijn volgens onderzoeken niks te maken zouden hebben met tandjes (ben ik het niet mee eens hoor!) Misschien is het een sprongetje!? Groetjes Renate