Hoe gaat het inmiddels met je? heb je al iets van alle tips uitgeprobeerd en hielp dat? wilde nog even zeggen dat bij een gedragen t,shirt van mijn man ( echt met een beetje zweet en lijflucht eraan) heel erg goed hielp bij onze baby... soms zijn het ook die kleine dingen waar je niet zo snel bij stilstaat... was een tip van het cb hoop dat je wat beter voelt gr Jose
Vandaag alweer dinsdag...de dagen vliegen zo voorbij! Bedankt voor alle reacties, t blijft lastig en soms steek ik meer energie in dit forum afspeuren naar een oorzaak dan daadwerkelijk eens iets uit te proberen bij mijn zoon. Gister was een topdag...hij sliep telkens binnen 15 min, top dus! Ook sliep hij lang achter elkaar hoewel je hem wel af en toe hoort, maar dus vanzelf weerde slaap hervat! Gister weer energie opgedaan, en die heb ik vandaag weer moeten inleveren want vanochtend ging het weer slechter. Hij kon de slaap niet vatten, echt 5 min krijssen en dan weer paar minuutjes stil....maar meer huilen dan stil dus na 30 minuten uit zijn bedje gehaald en lekker bij me gehouden...bij de eerste gaap weer naar bed maar t zelfde ritueel...Uiteindelijk in de kinderwagenbak is hij voor een uurtje redelijk rustig gebleven, aansluitend flesje gegeven...in de hoop dat hij daarna lekker in slaap zal vallen...maar wederom helaas, t lukte hem niet. Toen heeft mijn man uit zijn bedje gehaald en bij hem op zijn borst neergelegd en na ongeveer 20 minuten teruggelegd in zijn bedje...hij werd er wel wakker door na 10 minuten, maar heeft de slaap snel weer hervat...Gelukkig maar, ook dit geeft dan weer vertrouwen dat als je hem uit bed haalt, je er niet direct tot de volgende voeding mee rond loopt! T kunnen krampjes zijn / wat zuur opgeven of het welbekende sprongetje...het is aan mij en mijn man om hem door deze periode heen te helpen! als hij echt zo krijst, dan halen we hem uit bed maar bij wat jengelen en hazeslaapjes gedurende een uur laten we hem lekker liggen! Wel probeer ik nu te denken: morgen gaat t misschien weer beter, jammer van vandaag. We stoppen voor een paar dagen met de Infacol...ik lees te vaak hier dat het voor meer krampjes zorgt en ik heb het idee dat dat kermen na de nachtfles is begonnen sinds we met de Infacol begonnen zijn (ik schrijf nl alle tijden op en hoeveel hij drinkt en hoe hij slaapt...en dat kermen ben ik gaan opschrijven toen we met de Infacol begonnen zijn..TOEVAL?) Ik ga wel de Cinnebae van VSM geven, dat kan in ieder geen kwaad! Toch? Ook probeer ik nu kleinere flesjes te geven, er zit idd wel iets in dat je je kind kan overvoeden.... En ik maak voor de zekerheid een afspraak met de Osteopaat. Die heeft nl pas over 2 weken plek, dus kan altijd de afspraak nog afzeggen als het tegen die tijd beter gaat! gr.Petra
Wat raar dat je pas over twee weken terecht kan. Hier maken de ostheopaten voor babies uitzonderingen en kunnen ze meteen terecht. Al moeten er volwassenen voor afgebeld worden, de kindjes gaan voor. Ieder geval sterkte, en misschien helpt het als je je kindje bij je draagt in de draagdoek. Klinkt mij als mamahonger wat je kindje hebt. Nu ze nog zo klein zijn kun je ze geen ritme door de strot duwen. Ik heb het ook geprobeerd, maar werd er zelf niet vrolijker van. Pas vanaf een week of 9 ging het hier beter en nu krijgt ze op vaste tijden 5 x 150 cc en gaat na ieder flesje een half uurtje in de box en daarna braaf slapen in haar bedje bij de 1e tekenen van vermoeidheid. 's Nachts slaapt ze lekker door, we hoeven enkel 1 of 2 keertjes een speentje te geven. Hopenlijk gaat het bij jou straks ook allemaal gesmeerd.
idd ! relax ! kijk goed naar wat je kindje aangeeft ! en vooral lekker laten slapen , als hij honger heeft , geeft hij het van zelf wel aan !
En luister naar je diepste moeder gevoel. Niet laten huilen omdat je denkt dat dat hoort. Maar als je gevoel het aangeeft, lekker je kindje oppakken en tegen je aanhouden en dan zachtjes neuriën, dat geeft voor beiden rust..Je kunt hem nu nog niet verpesten, hij heeft je simpelweg nodig...Ga desnoods op de bank zitten, met je kindje lekker op je buik. Kun je zelf even je ogen dichtdoen en je kleintje kan ook ontspannen...En dat is zoooo heerlijk. Geniet van die periode dat dat nog allemaal kan, ze zijn zo snel groot. Dat echte behoeftige babyzijn gaat zo snel voorbij, haal er je mooie dingen uit...
Ons zoontje ook, Hem leg ik ook op zijn buik nu bijna 5 weken oud. Anders blijft hij maar jengelen en huilen in bed. En op zijn buik gelijk rust en slaapt hij met een paar tellen.