babykamer laten zien kraambezoek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door DaphneB, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Hoi dames,

Is het gebruikelijk om de babykamer te laten zien als er kraambezoek langs komt? :)

Ben even benieuwd...

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij zijn pas verhuisd dus veel mensen hebben al een rondleiding gehad, inclusief babykamer (voor zover die af was).
    De keren dat ik op kraambezoek ben geweest, heb ik niet de baby kamer gezien of misschien een enkele keer met de rest van het huis, ik geloof niet dat dit gebruikelijk is hoor!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het toevallig uitkwam dat de kleine naar bed ging, dan nam ik het bezoek vaak wel even mee. Maar als de kleine gewoon beneden bleef, dan ging ik de meesten niet de kamer laten zien. Voegt ook niet zoveel toe, en niet iedereen hoeft de bovenverdieping te zien. Is ook wel een stukje privé (bijv. collega's, verre kennissen)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik weet niet of het een gewoonte is. maar hier heeft iedereen het gezien. ik vond het leuk om te showen en hun vonden het ook leuk om te zien.
    ook collega's. kan mij echt geen ene bal schelen dat iemand de bovenverdieping ziet en kan me ook niks voorstellen met dat het " prive" is....
    maar ieder zn ding.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niet iedereen, maar sommige mensen wel. Mensen waar we heel close mee zijn, hadden het meestal al voor de bevalling gezien. Als mensen er om vroegen, vond ik het ook wel prima hoor. Maar het hoefde van mijzelf uit niet bij iedereen.

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij hebben het niet gedaan aan mensen die er niet naar vroegen. Als ze de babykamer wouden zien mocht dat gewoon :)

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Niemand komt hier boven alleen wij dus nee niemand heeft de kamer gezien. Alleen de opas en omas via fotos

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mijn man wel gaat "showen", weet ik eigenlijk niet zeker.
    En als bezoek er naar vraagt, mogen ze natuurlijk een kijkje nemen, maar (uitgezonderd heel naaste mensen) ga ik 't niet uit mezelf aanbieden.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Niet iedereen heeft de babykamers gezien, maar als iemand erom vroeg om even te mogen kijken dan vond ik het alleen maar leuk om het kamertje te showen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het was voor mij ook zoiets dat ik dan niet perse boven ook op hoefde te ruimen. Het scheelt gewoon energie (wat ik bij nr1 zeker nodig had)..

11. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Bij de eerste niet gedaan en ben ik bij de tweede ook niet van plan. Als er nu mensen komen die willen kijken mag dat wel, maar bied het niet zelf aan.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier hebben vandaag mijn ouders babykamer in "aanbouw" gezien(man is bezig met meubels in elkaar zetten). Mijn vader helpt daarnaast straks met gordijnen ophangen, lampjes, etc. Mijn man is namelijk erg druk met onze boerderij(melkvee)op dit moment. Dus hulp van de aanstaande opa is welkom!
    Als mijn schoonouders tzt keertje weer komen laat ik het ook wel zien. Maar als kleine er straks is hoef ik niet jan en alleman boven te hebben hoor, tenzij kleine net even slaapt of uit bed mag en kraambezoek echt geen andere keer terug kan komen(zoals fam. die van ver komt). Kzie het wel, doe gewoon deur van onze slaapkamer dicht, dan is er niet meer te zien dan een overloop, hihi. Want onze slaapkamer houd ik liever wel zoveel mogelijk voor onszelf.

13. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ben heel trots op onze baby kamer maar vond het wel een hele opgave om alles opgeruimd te houden boven. bij ons vroegen de meeste mensen er naar.

14. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook met trots laten zien!! Ik heb zelf een muurschildering gemaakt van winnie de Poeh en die wilde de meeste mensen wel graag zien en ik liet hem ook graag zien want was/ben er stiekem best wel trots op hihi :)

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij wonen in een appartement dus eigenlijk iedereen die hier op kraambezoek kwam heeft de babykamer gezien.

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier hebben ook best veel mensen de babykamer gezien. Dit kwam ook omdat we net verhuisd waren.

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij woonden hier nog niet zo lang dus iedereen was wel erg benieuwd. Ik vond het ook wel erg leuk om onze babykamer te showen.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hier ook, je komt langs de babykamer op weg naar de woonkamer, en de deur stond/staat meestal open

19. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wij laten de babykamer vol trots zien aan iedereen die dat wil.

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Geen flauw idee of het een gewoonte is, maar hier hebben de meesten wel de babykamer gezien. Die vroegen er ook gewoon zelf om.

Deel Deze Pagina