Hoi dames, Is het gebruikelijk om de babykamer te laten zien als er kraambezoek langs komt? Ben even benieuwd...
Wij zijn pas verhuisd dus veel mensen hebben al een rondleiding gehad, inclusief babykamer (voor zover die af was). De keren dat ik op kraambezoek ben geweest, heb ik niet de baby kamer gezien of misschien een enkele keer met de rest van het huis, ik geloof niet dat dit gebruikelijk is hoor!
Als het toevallig uitkwam dat de kleine naar bed ging, dan nam ik het bezoek vaak wel even mee. Maar als de kleine gewoon beneden bleef, dan ging ik de meesten niet de kamer laten zien. Voegt ook niet zoveel toe, en niet iedereen hoeft de bovenverdieping te zien. Is ook wel een stukje privé (bijv. collega's, verre kennissen)
ik weet niet of het een gewoonte is. maar hier heeft iedereen het gezien. ik vond het leuk om te showen en hun vonden het ook leuk om te zien. ook collega's. kan mij echt geen ene bal schelen dat iemand de bovenverdieping ziet en kan me ook niks voorstellen met dat het " prive" is.... maar ieder zn ding.
Niet iedereen, maar sommige mensen wel. Mensen waar we heel close mee zijn, hadden het meestal al voor de bevalling gezien. Als mensen er om vroegen, vond ik het ook wel prima hoor. Maar het hoefde van mijzelf uit niet bij iedereen.
Wij hebben het niet gedaan aan mensen die er niet naar vroegen. Als ze de babykamer wouden zien mocht dat gewoon
Niemand komt hier boven alleen wij dus nee niemand heeft de kamer gezien. Alleen de opas en omas via fotos
Ik denk dat mijn man wel gaat "showen", weet ik eigenlijk niet zeker. En als bezoek er naar vraagt, mogen ze natuurlijk een kijkje nemen, maar (uitgezonderd heel naaste mensen) ga ik 't niet uit mezelf aanbieden.
Niet iedereen heeft de babykamers gezien, maar als iemand erom vroeg om even te mogen kijken dan vond ik het alleen maar leuk om het kamertje te showen.
Het was voor mij ook zoiets dat ik dan niet perse boven ook op hoefde te ruimen. Het scheelt gewoon energie (wat ik bij nr1 zeker nodig had)..
Bij de eerste niet gedaan en ben ik bij de tweede ook niet van plan. Als er nu mensen komen die willen kijken mag dat wel, maar bied het niet zelf aan.
Hier hebben vandaag mijn ouders babykamer in "aanbouw" gezien(man is bezig met meubels in elkaar zetten). Mijn vader helpt daarnaast straks met gordijnen ophangen, lampjes, etc. Mijn man is namelijk erg druk met onze boerderij(melkvee)op dit moment. Dus hulp van de aanstaande opa is welkom! Als mijn schoonouders tzt keertje weer komen laat ik het ook wel zien. Maar als kleine er straks is hoef ik niet jan en alleman boven te hebben hoor, tenzij kleine net even slaapt of uit bed mag en kraambezoek echt geen andere keer terug kan komen(zoals fam. die van ver komt). Kzie het wel, doe gewoon deur van onze slaapkamer dicht, dan is er niet meer te zien dan een overloop, hihi. Want onze slaapkamer houd ik liever wel zoveel mogelijk voor onszelf.
ben heel trots op onze baby kamer maar vond het wel een hele opgave om alles opgeruimd te houden boven. bij ons vroegen de meeste mensen er naar.
Hier ook met trots laten zien!! Ik heb zelf een muurschildering gemaakt van winnie de Poeh en die wilde de meeste mensen wel graag zien en ik liet hem ook graag zien want was/ben er stiekem best wel trots op hihi
Wij wonen in een appartement dus eigenlijk iedereen die hier op kraambezoek kwam heeft de babykamer gezien.
Wij woonden hier nog niet zo lang dus iedereen was wel erg benieuwd. Ik vond het ook wel erg leuk om onze babykamer te showen.
Geen flauw idee of het een gewoonte is, maar hier hebben de meesten wel de babykamer gezien. Die vroegen er ook gewoon zelf om.