Echt warme zwembaden!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hope87, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

    Hope87 Bekend lid

    7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hallo, ik ben opzoek naar een écht warm zwembad,
    en dan niet een zwembad van 30 graden maar eentje van 40 ofzo.. ;)
     
  2. Fiorella

    Fiorella Lid

    2 okt 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dat zou mij ook wel heel erg heerlijk lijken!!!

    Toen ik zwanger was heb ik voor t laatst gezwommen met mijn man bij een zwembad hier in de omgeving en het water was gewoon zo koud! Gewoon niet lekker! We zijn toen ook weggegaan.
    Het lijkt wel alsof ze de temperatuur omlaag doen om geld te besparen.

    Nu met babyzwemmen heb ik alle zwembaden in de omgeving gebeld en gewoon gevraagd naar de temperatuur van de baden. Ik zwem nu in een zwembad een dorp verderop, kwartiertje rijden, 32 graden. De rest allemaal 30. Zelfs eentje 28!!!

    Ik heb ook een interessant stukje gelezen op ouders.nu over temperatuur met babyzwemmen:
    Hoe warm moet babyzwembadwater zijn? | Ouders Online
     
  3. mamvan4boys

    mamvan4boys Bekend lid

    1 feb 2011
    770
    0
    0
    Sanadome Nijmegen heeft echt lekkere warme baden, maar dat is echt alleen voor volwassenen...
     
  4. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Het thermaalbad van Fontana in Bad Nieuweschans is 37 gr dacht ik. Maat Da's s niet écht bedoeld om in te zwemmen. Meer om te dobberen
     
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    O ja, hier ook zo'n koukleum!! Zelf die zgn. subtropische zwembaden zijn voor mij nog te koud. :)
     
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Nou, hier zou ik prima in kunnen zwemmen hoor! :p
     
  7. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Vaak bij sauna complexen is het heeeerlijk warm..
    de gewone vind ik koud..
     
  8. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Daarom heb ik ook zo'n hekel aan zwemmen, ik vind het water veel te koud!! Het lijkt ook wel of ze de temperatuur terug draaien uit bezuiniging, tegenwoordig als we gaan, zit ik bijna alleen maar in het bubbelbad :)
     
  9. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik ga met de kinderen regelmatig zwemmen in De Schaeck in Twello. Ik heb geen idee hoeveel graden het water is, maar het is er warmer dan het water in de zwembaden hier in de buurt. Geen groot zwembad, maar voor de kinderen heel leuk met kleine glijbaantjes en spuitfiguren.
     
  10. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Temperatuur zou ik niet weten, maar in Oss daar is t altijd lekker warm!
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Klopt, dat is een goed stukje. Iedereen vraagt ook altijd: Vanaf welke leeftijd mag ik met mijn kindje zwemmen? Maar de leeftijd zegt niet zoveel, als je de watertemperatuur niet weet. In 37 graden kun je veel eerder zwemmen met je kindje dan in 30..

    Voor anderen: Het ligt er gewoon ook aan wat je in het water wil doen. Is het antwoord: Niets! Lekker dobberen! Dan moet je inderdaad lekker warm hebben. Maar als je stevig door wil zwemmen, moet het water niet te warm zijn, want dan raak je warmte niet goed kwijt.
    Het water is denk ik ook niet kouder tegenwoordig, maar we bewegen tegenwoordig niet zoveel meer in het water. Als kind stuiter je de hele tijd rond ;) . Vroeger vermaakte ik me de hele dag in het zwembad. Nu heb ik het na 2 uurtjes echt wel gezien...
     
  12. Verox

    Verox Niet meer actief

    Sorry dubbel geplaatst...
     
  13. Verox

    Verox Niet meer actief

    In welke regio? En voor welke doelgroep?
    Ik ga regelmatig even dobberen in de thermaalbaden in Arcen (tussen Venlo en Nijmegen)
    Daar is het echt warm.
    Kinderen mogen er ook in.

    Overigens met mijn eigen dochter vanaf drie maanden in een gewoon zwembad met doelgroepenbad gaan zwemmen, en die heeft nooit last gehad van de kou.
     
  14. Candle26

    Candle26 Niet meer actief

    Iemand ervaring met warme baden in Amersfoort/Leusden?
     

Deel Deze Pagina