Zegt het verloop van je zwangerschap iets overhet geslacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tanja77, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Ben nu 12 weken zwanger van de tweede en het is één goort 'fees'van herkenning ten opzichte van de eerste qua misselijkheid, vermoeidheid, voorkeur voor hamburgers van de Mac en de geur van rode wijn. Nu hoor ik regelmatig roepen dat het dan wel weer een meisje zal zijn. Moet ook zeggen dat ik dat gevoel ook heel sterk heb, maar komt wellicht ook omdat ik twee meiden echt helemaal geweldig zou vinden (maar een stoere kerel is ook meer dan welkom hoor!). Maar ik vraag me dus af, zeggen die kwaaltjes nou echt wat? Of zijn er dames die twee keer 'identiek' zwanger waren van verschillende geslachten?

Tanja

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat denk je zelf? Nee dat zegt niets.

3. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Nou...was eigenlijk gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen...Maar bedankt voor je reactie...

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb tot nu toe een andere zwangerschap dan de eerste. Maar dat heeft er misschien mee te maken, dat ik ook niet lekker in mijn vel zit. Maar doordat er toch wel een aantal dingen anders is, denk ik toch dat ik een meisje krijg. De eerste was een jongen.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Het zegt niks,
    Meestel zijn het bakerpraatjes....

Ik was bij mijn dochtertje 22 weken ziek. ze zeiden van ja dat komt je krijgt een meisje,

nu ben ik niet ziek geweest. Ja dat komt je bent zwnager van een jongen...

mijn ma heb 2 kids meisje en jongen allebij niet ziek geweest.

mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen. 2jongens. eerste zwangerschap was ze ziek 9 maanden lang 2de zwnagerschap niet ziek geweest.

Denk dat het gewoon de natuur is.

Maar is wel leuk om omgeving te vragen hoe het was bij hun zwangershchap. Wel ziek niet ziek, jongen of meisje...

6. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Nu bij de tweede ben ik zo anders zwanger, ben helemaal verzot op zoet spul terwijl ik bij de eerste alleen maar hartig wou en ik was nu ook veel misselijker en ik voel me nu na de 12 weken veel beter zit echt op een roze wolk terwijl ik bij de eerste echt een vervelende zwangerschap heb gehad maar het wordt weer een jongen dus het zegt weinig over het geslacht, ik denk dat het meer aan het karakter van het kindje ligt ;)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ben je al minder knap? Krijg je vast een meisje, die nemen alle schoonheid weg!

Gek op de geur van diesel? Wordt het vast een jongen...

Allemaal bakerpraat!

8. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Ik heb 2 verschillende zwangerschappen gehad en de 1e was een jongen en de 2e een meid.

Bij mijn zoon heb ik me 40 weken lang perfect gevoeld en keurig op de uitgerekende datum bevallen(wel zware bevalling trouwens). Ik at heel veel fruit en brood en amper vlees.

Bij mijn dochtertje ben ik de eerste weken vaak misselijk geweest en 40 weken lang heel veel last van mijn hormonen gehad (erg snel chagarijnig en emotioneel).
    2 dagen na uitgetelde datum bevallen, lekker thuis en in 4 uurtjes.

Dus bij mij heel verschillende zwangerschappen en 2 kinderen van verschillend geslacht.

Groetjes

9. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Oh ja en bij mijn dochter was ik juist gek op vlees en eigenlijk alles wat ongezond was....maarre ondanks dat ik bij mijn zoon veel gezonder at ben ik bij beide 25 kg aangekomen.
    Gelukkig was dat er gauw weer af.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier ook twee totaal verschillende zwangerschappen. Bij mijn eerste veel kwaaltjes en een gigantische voorkeur voor fruit. Bij mijn tweede een vrij gemakkelijke zwangerschap afgezien van BI met 30 weken en verzot op alles wat zoet was!

Ik heb dus een jongen en een meisje....

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    al mn zwangerschappen ben ik supermisselijk geweest en extreem moe in het begin.
    Alleen op het eind vond ik de zwangerschappen verschillen maar voor de rest komen ze aardig overheen.
    Heb nu drie meiden ;)

12. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik ben nu zwanger van een meid ,ben 24 weken en ben misselijk geweest en heel erg last van mijn hormonen nog steeds trouwens ,ben dol op vet eten en koek en snoep...de hartslag is heel hoog van de kleine duid ook op een meid zeggen ze ........
    ik ben echt minder mooi geworden hoor ,dus als het aan de bakers praatjes ligt ,klopt het bij mij precies!

13. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    dit is ook mijn 2de zwangerschap,.maar deze zwangerschap is zoooooooooo anders dan mijn eerste,.mijn eerste zwangerschap was gewoon perfect! nergens last van en nu ben ik 1 en al kneusje geworden, :( .en toch krijg ik ook weer een meid, ;) net zoals mijn eerste,.dus het zegt verders niks.

14. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

10 apr 2008
    255
    0
    0
    huismama
    ik ben nu zwanger van de vierde.....de eerste 3 zijn jongens ( dze weet ik (nog) niet) maar alle vier mijn zwangerschappen zijn heeeeel anders...

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    En toch hoor ik heel vaak dat vrouwen bij een meisje erg misselijk zijn en bij een jongen niet, zelf was ik bij mijn dochtertje erg misselijk en bij mijn zoontje niet. Zo ook een aantal vriendinnen van mij.
    Misschien is zoiets ook persoonlijk? En niet voor iedereen een graadmeter zeg maar.
    Ben nu weer heel erg misselijk geweest, dus ik ben heel benieuwd wat er in mijn buuk zit ;)

16. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik weet niet of het iets zegt, maar ik heb een zoon en een dochter en bij die twee was de zwangerschap wel verschillend.
    toen ik zwanger was mijn dochter (eerste) was ik heel zweverig en zat echt op die roze wolk.

Bij mijn zoon was dat anders, ik was heel nuchter en ook helemaal niet emotioneel, iets dat ik bij de zwangerschap van m'n dochter wel was.

Maar of dat nu iets zegt over het geslacht of over de eerste en tweede zwangerschap?

Wel wist ik op een vreemde onbewuste manier bij beide wel van te voren wat het zal worden.

Nu ik zwanger ben van nummer 3 ben ik niet zo zeker van het geslacht, maar ik heb ook van alles al 1 dus t maakt dan ook niet zo veel meer uit. hihi

17. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Jammer genoeg moet ik nog een week of 8 wachten totdat ik het antwoord weet!

Tanja

18. anna78

anna78 Lid

16 sep 2008
    14
    0
    0
    hoi tanja
    ik zat eigenlijk met dezelfde vraag...
    mijn eerste zwangerschap was gewoon heerlijk, zo perfect, straalde van oor tot oor en voelde me super en was zooo trots op mijn buik!
    nu ben ik bijna 8weken en ik ben echt misselijk en zo.
    Nu krijg ik al opmerkingen van "het is een meisje"
    of zelfs "waarschijnlijk is het een tweeling" ....
    omdat ik me nu dus echt slechter voel dan bij de eerste,
    dat werd trouwens een jongetje,
    dus deze misselijkheid maakt me wel nieuwsgierig ja!

dus jij wil het wel weten (over 8 weken) wat het geslacht is?
    ik wist het de vorige keer niet en dat vond ik wel echt fijn,
    en spannend. Dus we willen het deze keer ook niet weten.
    wij hebben morgen pas onze 1e echo, maar ben er wel aan toe.
    wil nu toch echt het bewijs -los van de misselijkheid- .....!
    oh ja ook ik heb de keukenla vol liggen met koekjes, chocolade en heb echt zin in friet met kroket haha!

he succes!
    Groetjes!

19. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hhihi idd bakerpraatjes en er is er altijd wel eentje die klopt! ;)

20. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben tot mijn 20e week misselijk geweest en kan nu nog steeds niet alles eten. Iedereen denkt daarom dat het een meisje wordt, ook omdat ik veel van zoet eten houd (bij zuur krijg je een jongetje). Allemaal bakerpraatjes want de echoscopist is er zeker van dat het een jongen wordt.

Deel Deze Pagina