Geflitst en hoge boete, maar daar nooit geweest!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Vandaag kregen wij de welbekende enveloppe door de bus van het CJIB! Nooit leuk natuurlijk!
    Ik maakte hem open en schrok me wezenloos! Een boete van €329,-!!!!:$

Ik keek waarom en er was 154 (gecorrigeerd) gereden waar je 120 mag! Nou kan mijn man aardig doorijden, maar verder dan 140 komt hij absoluut niet. (hij rijdt meestal in die auto)

Dan ga je verder kijken en zie je dat het op de A12 bij Woerden is. Dat is gek, want daar komen wij nooit, we wonen daar zelfs niet eens in de buurt!
    Ook de datum is vreemd, woensdag 18 april om 14.38...een gewone werkdag! Ik mijn man gebeld en gevraagd of hij wist waar het vandaan kwam?!
    Hij snapte er ook niks van! Hij was gewoon op zijn werk! Ze moeten daar inklokken, dus dat kan hij ook bewijzen...

Morgen maar eerst eens bellen en een foto opvragen, hopelijk krijgen we dan te horen dat het een typefout oid is geweest!

Wie heeft dit ook mee gemaakt?! En is het 'makkelijk' te bewijzen dat je daar gewoon echt niet geweest bent?!

Liefs Loesie

2. tulip

tulip Niet meer actief

je kunt bezwaar aanmaken, maar dan moet je in eerste instantie eerst betalen, dan kijken ze naar je bezwaar. Wat wel wil helpen is googlen of je een kenteken kan vinden wat op 1 cijfer of letter na jullie kenteken is. Dan kun je twijfel aandragen.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zelf niet meegemaakt.

Poeh schrikken zeg dat bedrag!
    Idd bellen en bezwaar tekenen want jullie kunnen bewijzen dat jullie het niet kunnen zijn geweest. Hoop dat dat snel duidelijk is voor hun.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Gelukkig nooit meegemaakt, maar er schijnen wel wat auto's met gestolen of valse kentekenplaten rond te rijden. Zal er misschien net een zijn met jullie kenteken...

Volgens mij wordt er bij overtredingen van meer dan 30 km/u te hard altijd een schikkingsvoorstel gedaan (het bedrag van 329 euro). Je hoeft dat voorstel niet te accepteren en kunt ervoor kiezen om de zaak voor te laten komen bij de rechter. Dat is wel een beetje een geluk bij een ongeluk, want de rechter kijkt vaak net iets beter naar het bewijs dat je zelf hebt aan te voeren dan wanneer het om een administratieve afhandeling gaat die door CJIB zelf wordt uitgevoerd.

5. Ellen291982

Dat meen je niet:$ wat een omgekeerde wereld:(
    Zo'n bedrag en dan ook nog eens onterecht.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja een foto..
    in duitsland kreeg ik die toen wel met foto, ik keek hem recht in zn lensjes aan :)
    Ik denk ook dat je hem eerst moet betalen en dan aan vechten, hoop dat je het terugkrijgt of niet hoeft te betalen.
    wel gek zeg!

7. tulip

tulip Niet meer actief

jep helaas altijd eerst betalen, ik heb overigens nog nooit over zo'n boete gehoord, dus weet niet of het dan anders is, maar normaal gesproken altijd betalen eerst.

8. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    We hebben zoiets mee gemaakt.
    Mijn virend heef toen gebeld om een foto op te vragen.
    Deze hebben we nooit gehad. We kregen een brief dat ze zelf al hadden gezien dat er iets fout was gegaan.
    Gelukkig maar want was iets van 180 euro.

Maar het ging bij ons heel erg gemakkelijk.
    Hoop bij jullie ook

9. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    We hebben niet betaald.
    Het was al opgelost voor de betaaldatum voorbij was.

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou morgen even bellen en vragen of ze de foto kunnen bekijken. Ook kun je dan even vragen wat je moet doen om bezwaar aan te tekenen. Mijn zusje heeft ook ooit zoiets gehad en toen bleek het een typfout te zijn en daardoor kregen zij de boete op de mat. (1 cijfer verschil) Het kenteken kwam namelijk niet overeen en dat kunnen ze meteen zien. Ook kun je vragen welke kleur de auto heeft en wat voor type het is. Meestal is ook dat op de foto wel duidelijk en als dat niet overeen komt sta je al behoorlijk sterk met je verhaal.
    Dus eerst even bellen en dan pas verder kijken. Grote kans dat het een foutje is en het zo opgelost kan worden.;)

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bellen envragen of ze goed naar het kenteken willen kijken op de foto. Wij hebben het ook een keer gehad, twee letters omgedraaid in het kenteken. Na een telefoontje was alles opgelost..

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja hoor, foto opvragen. Daar doen ze helemaal niet moeilijk over.
    Mijn opa (!!!) heeft het ook eens gehad.

Toen bleek het te gaan om een auto, met zelfde kenteken, alleen dan een 1-tje er onder.

13. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij kun je zelf de foto opvragen, staat als het goed is op de bekeuring ergens vermeld. Heb het pas ook gedaan voor mijn snelheidsduivel....''vriendlief''

Je hebt de foto dan meteen, tenminste hier wel

14. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier ook eens gehad.
    1 telefoontje en het was geregeld. Daarna nog een brief met de mededeling dat de bekeuring niet betaald hoefde te worden, maar was verworpen.

15. Ellen291982

gelukkig was het voor een aantal al opgelost voordat de boete betaald moest zijn.
    Je krijgt het wel terug maar om eerst het te betalen is ook niet fijn

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Vreemd verhaal.... 2 dezelfde kentekens kunnen niet tegelijk rondrijden hoor! Zo'n 1-tje erop kreeg je op het moment dat je kenteken(papieren) vermist of gestolen waren. Je moest dan de kentekenplaten vervangen en de oude moesten vernietigd worden. Dus dat ze tegelijk rondrijden, kan niet!!

Tegenwoordig krijg je een aantekening bij het rdw.

@loesie; ik zou idd de foto opvragen en als je ze toch aan de telefoon hebt gelijk vragen hoe je bezwaar kunt maken!

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor alle reacties! Ben wel iets gerustgesteld nu!

Jane, dat heb ik geprobeerd via mijnpolitie.nl, maar dan zegt ie: boete niet gevonden oid!

Maar staat ook op site dat het in sommige regio's kan via internet en dit dan op de boete moet staan. Dat is hier niet het geval!

Liefs

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oeh ja, dat moeten ze even uitzoeken, dat is niet goed. Helemaal omdat jullie kunnen bewijzen dat je het niet geweest bent.

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik denk dat je of iemand dan bij woerder tracject controle zit.
    Heel stuk waar je dan gemeten worden.

Of ben je echt geflits?

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zal het zaterdag eens navragen...want er was wel wat met het kenteken...

Deel Deze Pagina