Mn zoontje is 10 maanden oud en in overleg met CB krijgt hij nog ca 300cc opvolgmelk. Dit is goed bevonden omdat mn zoontje ruim vaste voeding binnenkrijgt. Naast de opvolgmelk krijgt hij ook nog ca 100-130cc yoghurt als toetje en soms geef ik m 100cc-150cc karnemelk tussendoor omdat hij diksap of thee niet heel goed drinkt en hij is gek op yoghurt en karnemelk maar om nu yoghurt als tussendoortje te geven lijkt me ook een dikmaker/ iets wat teveel verzadigd?. Zit er op dit moment een maximum aan melkprodukten? Ik weet vanaf 1 jaar dat het advies zo rond de 300cc zuivel in totaal is, maar moet ik dan de bekers melk en toetjes kleiner maken? Dingen weg gaan laten terwijl hij het wel goed drinkt en lekker vind en zn vaste voeding goed blijft eten. Hij zit netjes op gewicht, is niet te zwaar. Wat is vanaf 1 jaar dan het maximum?
Hallo, Wanneer je rond de 500 ml in totaal aan zuivelproducten geeft, is dat geen enkel probleem. Wel is het belangrijk om daarnaast 10 microgram vitamine D per dag bij te geven. Vanaf de leeftijd van 1 jaar is 400 ml aan zuivelproducten het maximum. Groeten Eveline