Moederfiets (of alternatief)

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mammie Patricia, Apr 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb je een Moederfiets?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Hallo moeders,
    Heb eindelijk wel weer zin om is lekker te fietsen met de kleine!...heb het vorige zomer ook gedaan ,maar ze was toen nog zo klein ,dus ging niet zo.
    Maar ik heb dus zo'n vervelende fiets waar je moeilijk weer op komt ,als je er af gaat met voor een kinderzitje.
    (de afstand van mij en het kinderfietsje is echt nihil ,pas er dus ook maar net tussen ,en ben er nog eens klein bij).
    Alternatief misschien een moederfiets of andere tips?

Edit Moderator: aangezien deze vraag niet over baby / dreumes gaat verplaatst naar babyuitzet!
    Groetjes

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb een moederfiets. Sparta Amazone Trendy. VInd hem geweldig!
    Denk dat het proberen is waar jij lekker op fietst!

Ik heb ze bij een winkel geprobeerd maar heb hem uiteindelijk online gekocht. Scheelde me 200 Euro.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Sinds vorige week heb ik een Gazelle Bloom. Wilde eigenlijk mijn oude fiets houden, omdat die nog niet zo oud is. Maar daar paste wel een zitje op voor, maar dan paste ik niet meer tussen zadel en stuur, dus afstappen gaf problemen. Daarom de moederfiets. En ik moet zeggen, ik ben heeeeeel erg tevreden, het is een heerlijke fiets.

4. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik heb zelfs ook moederfiets, stoere gele Union Flora! Ben hartstikke blij mee en vind gewelidg met mijn buikkie en grote stuur andere fiets kon het niet meer en was niet meer zo lekker fietsen!

5. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Heb vorige week de gazelle BLOOM gekregen van mijn man.
    Hier voor had ik een gewone fiets. Kan ook makkelijk. Alleen mijn man vond weer tijd voor een nieuwe fiets....

6. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai,ik heb eeen moederfiets alleen omdat een maand geleden mijn knappe fiets op klaarlichte dag [stond op slot voor het huis!]
    is gestolen met kinderzitjes en al.
    Ik moest dus nu een andere maar anders had ik dus gewoon mijn oude fiets gehad.... ;)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb een batavus Diva. Geen mamafiets, maar een soort modern omafiets idee. Lekkere fiets en er past makkelijk een zitje voorop!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een gewone foets maar ben aan een nieuwe toe en dat wordt dus meteen een maam fiets. deze is wel goed maar heeft zo zijn gebreken. Heb deze ook pas net hoor maar da 2e hand en dat doe ik niet meer

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    Heb een sparte amazone trendy, vind hem echt helemaal super!

Ik heb ook de puch geprobeerd, scheelt toch wat centjes, maar die vond ik veel minder lekker fietsen. Wilde hem eerst ook online kopen, maar dan had ik geen inruil en kreeg nog 500 voor mijn oude fiets terug. Dan maar in de winkel he. Nog zeker geen spijt van gehad.

Heb trouwens ook een heerlijk zadel haha.

10. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Ik heb een knal rode union mamma fiets.
    M'n "oude" fiets was eigenlijk nog niet eens zo oud, maar ik paste idd niet tussen het voorzitje en m'n zadel bij het opstappen.

Ben div fietsen wezen proef fietsen en deze beviel gewoon prima.

Voordeel vind ik dat hij wat stabieler is door het veertje dat van je voorwiel naar je frame gaat. Je stuur klapt dus niet om als je de kleine in het voorzitje zet.
    een dubbele standaard heeft, en een lekkere lage instap, wat gewoon makkelijk is met opstappen.

Waar ik wel aan moest wennen, is dat hij een wat grotere draaicirkel heeft als m'n oude vertrouwde sportfiets, je kan het stuur gewoon niet zo scherp indraaien door die veer.

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb een gewone fiets, dat lukt prima.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ik heb ook een Union Rivel ofzo, heel fijn ding. Heb ook nog mijn oude fiets gehouden, maar dat werkte echt niet met een zitje. Ik duvelde er bij elke bocht of als ik stil kwam te staan zowat af.
    Die moederfiets is echt veel fijner, maar inderdaad even wennen. Kreeg het idee dat ik op een Harley Davidson reed met dat brede stuur :) !

13. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik had afgelopen jaar ook gewoon een normale fiets. Maar omdat nummer 2 op komst is. Vond mijn man het tijd voor een veilige fiets. Waar ik goed met 2 kindjes op kan fietsen.

En aangezien mijn oude fiets ook al ruim 6 jaar oud was. En dat was al een tweede hands. Was het dus geen overbodige luxe. Want ik fiets ook altijd nog 3 keer per week naar mijn werk. Dus moet ik een fijne fiets hebben.
    Dus sinds dit weekend heb ik een voor ons nieuwe
    sparta amazone trendy gekregen van hem. Er zaten al twee stoeltjes op dus die blijven nu ook meteen zitten. En er zat een mandje aan het stuur. Dus ideaal. Moeten alleen nog ff fiets tassen op gemaakt worden.

14. Eve1980

Eve1980 Lid

Sep 19, 2007
    20
    0
    0
    Tekstschrijfster, part-time adm. mevrouw
    Tiel
    Geen moederfiets hier, maar een bakfiets. Bij de Rabobank hadden ze een actie waarmee je hem met EUR 500.- korting kon kopen. Ideaal!

Boodschappen, honden alles past erin! Omvallen is onmogelijk, je kunt een oogje in het zeil houden en ik vind het wel stoer staan.

Nog even en dan hoop ik ook de kleine erin te kunnen vervoeren. Er zit een speciale gordel in voor een MaxiCosi en als de kleine wat groter is kunnen er zelfs 3 vriendjes mee. Opklapbare bankjes en gordeltjes zitten er ook in.

Ik heb geen auto en dit is voor mij gewoon ideaal!

15. sunshine80

sunshine80 Actief lid

Apr 13, 2008
    409
    0
    0
    Ik heb een gewone fiets en dat gaat prima.

Bakfiets lijkt me ook wel super handig :D

Share This Page