Borstvoeding 1 borst

Discussion in 'Borstvoeding' started by Pixxel, Jan 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pixxel

Pixxel Actief lid

Sep 25, 2016
    270
    16
    18
    Female
    Hoi hoi,

Omdat ik geen flauw idee heb, stel ik vast de vraag op dit forum en hopelijk bij de experts :cool:

Ik zou heel graag borstvoeding willen geven. Echter zou ik dit maar kunnen met 1 borst. Is het dan überhaupt wel mogelijk? Normaliter wissel je per borst, toch? En zijn hier dames bekend met voeden via 1 borst?

Ben benieuwd! :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Kan perfect. Je productie stemt zich af op de vraag. Zo ken ik enkele tweelingmoeders die bv geven. In principe geven die per kind ook maar telkens 1 borst. En ikzelf heb omwille van kloven, borstontsteking en spruw een maand lang (toen zoon nog geen maand oud was) enkel bv gegeven met links. Rechts werd enkel gekolfd, maar die melk werd enkel ingevroren. Nu zijn we drie maand verder en beide kanten werken perfect.

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja hoor dat hoeft geen probleem te zijn. Het kan zijn dat je in verhouding tot anderen vaker moet voeden. Maar dan kom he er ook.
    Zelf 15 mnd tweeling gevoed. Elk een borst. Bleef wel om de drie uur voeden.
    Grote kans dat je lijf dit prima oppakt hoor. Anders kun je altijd nog een lactatiekundige vragen als je meer wilt weten. :)

4. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Jahoor! Ik ken meerdere moeders die met 1 borst voeden, jaren lang soms!

5. Pixxel

Pixxel Actief lid

Sep 25, 2016
    270
    16
    18
    Female
    Wow! Super thanks voor de reacties. Ik ben blij! :)

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Ja hoor, dochter dronk altijd 1 borst per voeding, bij het actief afbouwen met 9 maanden ben ik overgegaan op 1 borst. Andere borst gaf altijd al wat minder melk. Dochter is bijna 2 jaar en drinkt nog steeds 1x daags voor het slapen, aan die ene borst. :)

7. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Ik had dit ook gevraagd aan mijn vk en aan een lactatiekundige, omdat ik maar 1 werkende borst had (aangeboren afwijking). Ze zeiden me dat dat prima kon! Na de bevalling toch even stiekem geprobeerd om te voeden met mijn 'niet werkende' borst en wat blijkt! Hij werkte! Haha. Maar het is dus goed mogelijk hoor.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Ik voed ook maar met één borst. Geen probleem :)
    Goed dat je je zo vroeg in je zwangerschap al aan het voorbereiden bent

9. Pixxel

Pixxel Actief lid

Sep 25, 2016
    270
    16
    18
    Female
    Voel me een soort van opgelucht om te lezen dat meerdere vrouwen voeden met 1 borst. In mijn beleving was de kans dat ik kon voeden met 1 borst maar klein. Zo zie je maar weer. Lijkt mij het mooiste wat er is en het beste voor de baby! :D

Share This Page