Ons ventje is bijna 6 maanden en sinds kort zijn we begonnen met fruit/groente introduceren. Het gaat er in alsof hij nooit anders heeft gekregen en ik denk dat er per dag een heel potje groente en fruit ingaat (geef vers) Nu lopen we dus wat te klooien met zijn flessen. Op maandag en dinsdag gaat hij naar het kdv en heeft het volgende schema (ongeveer) 7.00 fles 180+6 9.30 fruithapje 11.00 fles 180+6 15.00 fles 180+6 18.00 fles 180+6 19.00 groente 21.00 fles 180+6 Op alle andere dagen: 9.00 fles 180+6 10.30 fruit 13.00 fles 180+6 17.00 fles 180+6 18.00 groente 21.00 fles 180+6 Op de dagen dat hij naar het kdv gaat moet meneer echt een fles om 18 uur anders is hij heel de avond van slag en continu aan het huilen. Alleen groente geven hebben we geprobeerd, maar daar neemt hij geen genoege mee. Het andere 'probleem' is dat hij tussen zijn 1e fles en de fles rond 17/18 uur alleen maar slaapt en hooguit 2 uurtjes wakker is (tijd van fles en fruit wordt hij zelf wakker) Zijn wakkere uurtjes zijn tussen 18 en 21 uur. Eerder dan 9 uur hoeven we hem niet op bed te leggen, want dan is het huis te klein Nu vraag ik me af hoe ik dit straks moet gaan doen met evt brood tussendoor. Ook vraag ik me af of hij niet te veel krijgt op kdv dagen? Hij krijgt dan 5 flessen 180+6 én groente én fruit Oja....ook al geven we hem flessen van 210+7 dan gaat dit er ook in, maar ik vind dat zo'n grote hoeveelheid! Iemand tips?
werkt het niet gewoon de flesjes wat te verkleinen...dus 150 aanbieden per flesje..... mss helpt het om die dagen dat ie niet naar het kdv gaat de dag om 8u te starten, bijv 8u fles 180 10u fruit 12u fles 150 16u fles 150 18u groente 20u fles 180 mss wilt ie als de dag wat eerder begint wel wat vroeger op bed... ik dnek wel dat het erg veel is op de kdv dagen hoor...straks met de bijvoeding, kan je je kindje ook water of ander vocht aanbieden...je kan wel mss proberen na de fle svan 15u (kdv dagen) vanaf 6 mnd op een broodkorst te laten sbabelen, als tussendoort...mss wilt ie dan om 18u een kleiner flesje, met direct erachter de groente...dus mss flesje van 100
Ik zou zelf op KDV dagen alleen fruit geven. Dus thuis lekker slapen en dan een fles. Er komt vanzelf een tijd dat hij wel tijd heeft voor 2x per dag eten. Hier komt het soms ook niet uit om warm te eten, of fruit. Flessen gaan hier voor de bijvoeding, dus dan slaat ze dat een keertje over.
Ik zou gewoon blijven geven wat je nu doet, dus niet op de kdv dagen ineens stoppen met het fruit of de groente, maar ik zou wel de middagfles eraf halen, die van 15.00 uur. Het fruit evt. naar de middag dus om 15.00 uur en dan s ochtends een rijstewafeltje of soepstengel o.i.d. je kunt bij het fruit s middags dan ook thee of water geven, dat vult ook en dan red hij het misschien wel tot het avondeten.