Sinds een aantal dagen weigert mijn dochter (8 weken) 's avonds de borst.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Staffie84, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb deze vraag ook al aan de lactatiekundige hier gesteld maar misschien hebben jullie ook tips/adviezen of ervaringen???

Sinds een aantal dagen weigert mn dochter (8 weken) s'avonds de borst. Hiervoor ook al wel eens af en toe maar de laatste week standaard

Ze wordt wakker en geeft honger signalen af maar zodra ze bij mn borst in de buurt komt gaat ze schreeuwen, hoofd wegdraaien enz enz
    ze doet dus geen enkele moeite om aan te happen.

Wanneer ik haar dan op mn schouder legt kalmeert ze en begint ze driftig rond te happen, dan probeer ik haar weer aan te leggen, maar gaat het weer mis bij het in de buurt komen van de borst

Heel soms lukt het me om dr aan te laten happen door mn pink te geven, hier is ze gek op..dan haal ik mn pink uit dr mondje en dan hapt ze wel naar mn tepel maar goed..al met al s'avonds echt een heel gedoe..

Uiteindelijk stop ik maar met proberen want voor zowel dochter als ik wordt het behoorlijk frustrerend. Ik geef dr dan een flesje afgekolfde melk en dit drinkt ze zonder problemen op, daarna leg ik dr ook zonder problemen aan de borst voor een toetje

Ik heb al geprobeerd haar eerder wakker te maken, (dacht dat ze misschien te hongerig was om goed aan te happen? ) juist uit te stellen met een speentje, of haar in slaap te sussen in de hoop dat ze een uurtje later weer wakker wordt en wel aanhapt maar geen van dit allen helpt

Hoe krijg ik haar s'avonds weer aan de borst??

Ik voed op verzoek, meestal om de 3a4 uur, soms komt ze eerder.
    S'avonds clustert ze nooit waardoor mn borsten ook vaak slap aanvoelen. Soms clustert ze in de midddag. dan komt ze om de 2 uur.
    Ik kolf na de voeding van begin van de avond altijd na zodat ik wat achter de hand heb mocht het s'avonds weer niet lukken.
    Ook s'nachts komt ze om de 4 uur

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Heeft ze wel echt honger op zo'n moment? Zou ook kunnen dat ze dan krampjes heeft of haar onrustige uurtjes en daardoor zuigbehoefte?

Of wat doet ze als je haar op zo'n moment juist niet aanlegt?

Of kan het zo zijn dat 's avonds je melk minder snel toeschiet waardoor ze gefrustreerd raakt?

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb ook getwijfeld of het wel echt honger is maar er zit dan echt al een ruime tijd tussen de voedingen en ze geeft de hongersignalen, smakkend wakker worden, handjes in dr mond.
    Als ze niet hapt en ik geef dr niks blijft ze onrustig huilen, en druk met zoekend en happend, ze valt dan niet in slaap
    Ook mn pink is ze dan na een paar halen echt zat omdat er natuurlijk niets uitkomt
    Soms zijn

Mn tsr is altijd wel goed maar ze pakt de tepel niet dus probeert het ook niet op te wekken

Ze heeft KMA weten we sinds een ruime week, dus het onrustige was hiervoor wel maar vroeger op de avond, en idd dan had ze flinke zuigbehoefte maar haar huilen klinkt dan echt anders

Moet zeggen dat ik de laatste avonden al "gespannen" aan de avondvoeding begin, dat zal wellicht ook niet meewerken;)

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    hmm lastig. Dat je er gespannen aan begint kun je moeilijk voorkomen. Iedereen kan wel zeggen dat een kindje dat aanvoelt, maar je kunt je ook niet anders voordoen dan je je voelt denk ik dan altijd. ;)

Wellicht zou je de vraag eens bij een lk (evt hier op het forum) neer kunnen leggen.

Wat je wellicht nog kunt proberen is om tóch een tsr op te wekken en dan vast een druppeltje melk in haar mondje te doen. Hier werkt dat vaak wel goed als ons zoontje even niet op zit te letten of wat onrustig is.

Deel Deze Pagina