Hoi hoi mijn vorige bevalling is geeindigd in een keizersnede omdat mijn dochter niet wilde indalen. Toen wilde de vk me zelfs niet strippen omdat ze niet was ingedaald. Nu is dit kindje ook niet ingedaald, em tijdens een bekkenonderzoek kwam er niks geks uit. Nu heeft de gyn gezegt dat ik sowieso niet langer dan 41 weken hoef te lopen. Maar leiden ze je dan wel in ook al daalt ie niet in.. Of wordt t dan gelijk een ks? Iemand hier ervaring mee?
ik denk een ks. mijn nicht heeft namelijk ooit een ks gehad en zij mag nooit meer ingeleid worden nu. de weeen zijn dan namelijk heftiger wat een risico is voor het litteken in de bm.
Inleiden mag van weer wel, maar alleen als er al ontsluiting is. Weeenopwekkers mag gewoon namelijk.. Maar Inleiden met gel niet
Ik weet wel dat bij mijn 1e de beeb ook nog niet was ingedaald, wel mn vliezen spontaan waren gebroken maar ik geen weeen kreeg. Ik had nog geen ontsluiting want ik was om 9.00 in het ziekenhuis, toen al vrij snel aan de weeopwekkers, en om 23.00 had ik pas 1 cm onstluiting... Gelukkig ging het daarna vrij snel want om 1.52 hadden we de kleine in onze armen maar misschien mocht ik dan wel weeopwekkers omdat mn vliezen al spontaan waren gebroken en het niet meer Echt inleiden is ofso??
Bij mijn eerste had ik ook een keizersnee. Bij de tweede word ik bij 41 weken wel ingeleid alleen dan met een balloon, geen gel.. Het mag inderdaad niet te snel gaan ivm litteken. Ik heb hier ook laatst een oud topic over gelezen. Ik weet niet hoe het zit als de baby niet is ingedaald.
Inleiden mag wel en zelfs als er nog geen ontsluiting is, alleen wordt er dan voorzichter gewerkt en vaak met een ballonkatheter. Je wordt dan heel goed in de gaten gehouden. Bij mijn oudste ben ik na 42 weken ingeleid en dat is in een ks geeindigd. Bij de tweede zeiden ze eerst niet af te willen wachten, later toch gedaan. Bij 42 weken zou ik ingeleid worden met een infuus als ik al ontsluiting zou hebben en anders met een ballonkatheter. Gelukkig begon de bevalling toen spontaan op 41.5, wel nog een ks geworden, maar niet weer die vervelende inleiding.
Hier ook beiden niet volledig ingedaald en ingeleid. De oudste schoot zelfs bij het doorprikken van de vliezen weer naar boven (auw mijn maag ). Bij de jongste kon de vk met de controle met 41 weken bij onderzoek nog met gemak een vinger tussen hoofdje en bekken krijgen. Bevallingen hebben niet lang geduurd, zo'n 6,5 uur van aanzetten infuus totdat ze op m'n buik lagen..