dag zwangere dames, Ik heb enorme last van een hele droge mond in de avond, het is zo droog dat mn lippen tegen mn mond aanplakken en dat ik daar wakker van wordt. Ik drink dan ook wel veel water. Ik wordt minimaal 5x wakker hiervan in de nacht en moet ook water drinken. Nu voel ik mij de laatste dagen ook erg zwak en slap. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger
Yep same here . Ik smeer mijn lippen dik in met labello voor het slapen. Als je er echt extreem last van hebt kun je kunstspeeksel kopen bij de apotheek. Sterkte!
het heeft niet met de buitenste kant van mn lippen te maken maar echt door de dorst de binnenste gedeelte van mn mond die plakt. Is dit niet gevaarlijk?
Ik heb het ook. Van mijn gynaecoloog moest ik een glucosetest ondergaan, omdat het ook kan duiden op zwangerschapssuiker. Maar dat blijk ik dus niet te hebben. Ik wijt het nu aan de lage luchtvochtigheid bij ons in de slaapkamer vanwege de vorst van de laatste maanden. Ik heb nu altijd een flesje water op mijn nachtkastje staan.
Als het aan de lage luchtvochtigheid ligt kun je ook een bakje met water onder/ naast de verwarming zetten, dan wordt het wat minder droog. En als het daar niet aan ligt kan het in ieder geval geen kwaad.
Idem hier. al bij elke zwangerschap gehad en was onmiddellijk na de bevalling gedaan. Dus nog 20w te gaan in mijn geval